Dolda skatter i Budda amuletter

E

EV

Gäst
I Budda amuletter kan du upptäcka dolda skatter i Bangkok , och Bangkok har flera amulett marknader .
Thaprachan amulett Marknad -- The Prachan Marked .
Här är det fult med folk som söker sina amuletter , några köper sina amuletter lite lycka och göra livet
lite enklare . Amuletter är en viktig del av de thailändska folks liv och kultur , och det thailändska folk
har burit amuletter sedan historien börja . Det finns enorma många som tittar på amuletter varje dag ,
och efterfrågan på amuletter är stor i Thailand .
Amuletter har thailändare for att skydda mot utur och bringa lycka , några amuletter har blivet
välsignade av en känd munk .Och folk som köper amuletter studera minste detaljer med klock-maker
glasögon , försöker autentisera båda ålder och möjlig ursprung .

caption-5.jpg

caption-2.jpg

caption-3.jpg

caption-4.jpg

caption-5.jpg

caption.jpg

ta-prachan-market.jpg

Ex-frun sa att man kan inte köpa en äkta Buddha amulet den måste erhållas i gåva annars förlorar den sin magi och dom som säljs i marknadstånden är bara kopior som saknar någon magisk lycko effekt som en troende Thai buddist tror på?
Var det ju vad hon sa och kanske bara vad dom troende i hennes närhet trodde.
Dom var ju rätt religiösa ex svärmor hängde dagligen i templet.
Själv är jag inte alls insatt i såna här religioner.

Går du på amulett marknaden och finn den rätte amuletten är du miljonär , för här är det stora pengar att
tjäna , vist du finn den rätte amuletten . Här på marknaden är det många munkar som tittar med klock- makar
glasögon , och jag tror dom finn många verdifulla amuletter , sidan dom kommer varje dag .

12410523_1116983168335541_8634984942251727650_n.jpg

12510499_1115315421835649_5937102286897372056_n.jpg

12540767_1113979798635878_733315803421583641_n.jpg

12548948_1117296281637563_2622745732765263226_n.jpg

12552636_1112999318733926_2811087828573784440_n.jpg

Farsan har en amulett många Thai som kommenterat den.
Sist var en på Koh Samet, han sa att om man skulle räkna om det i pengar så är den värd millioner, en väldigt sällsynt från Phitsanulok.
Men att den går inte att sälja för då förlorar den sin magi.
Var uppe på templet i Pratumnak med guldbuddan och frågade och visade dom den dom sa samma sak.

Men kanske annorlunda om en munk hittar en men dom kan väl inte köpa en budda eller sälja?

Blir lite äcklad när jag ser hur nära dessa bilder förknippar lycka med pengar. Inget som Siddharta Gautama stod för. Han skärmade sig från allt materiellt för att nå nirvana. De flesta människor verkar nå nirvana via plånboken.

Ex-frun sa att man kan inte köpa en äkta Buddha amulet den måste erhållas i gåva annars förlorar den sin magi och dom som säljs i marknadstånden är bara kopior som saknar någon magisk lycko effekt som en troende Thai buddist tror på?
Var det ju vad hon sa och kanske bara vad dom troende i hennes närhet trodde.
Dom var ju rätt religiösa ex svärmor hängde dagligen i templet.
Själv är jag inte alls insatt i såna här religioner.

Samma här är inte speciellt insatt i detta, men jag är benägen att tro dig om detta med att om det skall finnas något magiskt värde i den kan den inte köpas utan antingen som gåva eller i arv eller liknande. Min fru säger sig ha en amulett som skall vara värd 1 miljon som hon fått i från sin far som i sin tur fått den osv och den säljer hon aldrig säger hon.

Huruvida det finns någon sanningshalten i detta kan jag inte avgöra, men var och en är ju salig i sin tro:)

Men kanske annorlunda om en munk hittar en men dom kan väl inte köpa en budda eller sälja?

Det är många munkar som går på Amulett Marknaden i Bangkok , och letar efter amuletter med värde .
Jag tror inte dom får amuletten gratis dom må betala for den , för han skal leva han som säljer amuletter .
Och munkane sälja amuletten från kloster till amulettens värde , dom kaller det inte säljer , det är en gåva
men du må först gjeva en penga gåva till Templet som är högre en amulettens värde , så får du amuletten
som en gåva .

En amulett får sin värde när en känd munk har välsigna amuletten , och den kan ha varit välsigna i
en väcka , och det kan vara amuletter som är välsigna upp till tre år av en känd munk , och då har
den stor magisk kraft , och stor värde

221215050_d859e0a7-a5cf-47d9-81a2-3f8371bd866e.jpg

CIMG5485.jpg

CIMG9640.jpg

Jag köpte faktiskt något annat än en amulett som antagligen är det vanligaste folk skaffar sig, jag köpte en ตะกรุด dta groot. dta groot är en cylinder med antingen tygrullar med olika inskriptioner eller rullar av bladguldspapper i med olika inskriptioner som då skall skydda dig mot alla faror samt bringa lycka, ja ni vet.

tagroot.jpg

Sen blir den välsignad och du blir inskriven i en liggare och denna bär då ditt namn denna dta groot. Tyckte det var en originell sak, har aldrig sett det förut.

Lyckan och välgången i denna är relaterat till Four Faced Brahma
องค์มหาพรหมโอดิน ong maha phraam odin. Ong är förkroppsligande av... maha den allsmäktige...phraam Brahma och odin är Gud, samma som står på Erawan Shrine i Bangkok och han som man kan köpa detta av finns i Rayong อาจารย์ เบิกฟ้า aadjaan Berk Faa. Han har också en lokal i Ban Phe på Bon Ban Road, inte långt ifrån markanden Roy Sao.

Se hans video som ju skall spegla rening i gangesfloden samt bli välsignad i Brahma, hans riktiga namn är
ชญภาญุ ธวรโคตร chanphano tanwankot

,

En amulett får sin värde när en känd munk har välsigna amuletten , och den kan ha varit välsigna i
en väcka , och det kan vara amuletter som är välsigna upp till tre år av en känd munk , och då har
den stor magisk kraft , och stor värde

221215050_d859e0a7-a5cf-47d9-81a2-3f8371bd866e.jpg

CIMG5485.jpg

CIMG9640.jpg

Jag kan tänka mig också att det finns en slags utbyteshandel, man byter amuletter mot andra amuletter!

Det var ett program på TV för 5 minut sedan om Budda amuletter
Här visade dom amuletter till värde 20 miljon , så dom är inte billig .

P1040872.jpg

Tillbaka
Topp