Vad gör ni med budda amuletter.?

Har hört här nere i Phangna att man skall inte köpa en Budda amulett med en munk på som har glasögon,? Antagligen inte gammal nog då??

Först när jag kom ner försökte jag hjälpa fruns morbror å få dit en lucka men krokiga skruv där gick gränsen:D
20170502_124633.jpg

En pilsner till @Krille ära fast med is;) i värmen:p
20170502_130845.jpg

förbereder lite sukiyaki före vi skall spela betong;):) som barnen värmt upp;)

20170502_133346.jpg

Först när jag kom ner försökte jag hjälpa fruns morbror å få dit en lucka men krokiga skruv där gick gränsen:D
20170502_124633.jpg

En pilsner till @Krille ära fast med is;) i värmen:p
20170502_130845.jpg

förbereder lite sukiyaki före vi skall spela betong;):) som barnen värmt upp;)

20170502_133346.jpg
Härligt Micke:) Ha det så gott i värmen, och lycka till med husbygget.:thumbsup:

Nej jag är Ateist då religion är orsak till för mycket skit i värden ...
Dessutom , är man präst så skall man leva upp till den religion man förespråkar , detta gör dem definitivt inte ,med få undantag...

Vet att det är en gammal tråd och att herrn inte längre deltar här men kan inte låta bli, kan ju vara av intresse för andra för man hör ju väldigt oftast folk uttrycka sig så här om religion, att det bara har skapat och skapar skit och är man munk, präst eller vad det nu är skall man leva upp till... osv.

Politiken genom historien har skapat minst lika eller kanske mer skit i världen, men folk går och röstar för det och ingen säger att de är opolitiska och politiker lever väl sällan upp till det de representerar eller förespråkar, så vad är skillnaden?

Om man nu vill hävda att religion är hokus pokus är politiken minst lika mycket hokus pokus:D

Vet att det är en gammal tråd och att herrn inte längre deltar här men kan inte låta bli, kan ju vara av intresse för andra för man hör ju väldigt oftast folk uttrycka sig så här om religion, att det bara har skapat och skapar skit och är man munk, präst eller vad det nu är skall man leva upp till... osv.

Politiken genom historien har skapat minst lika eller kanske mer skit i världen, men folk går och röstar för det och ingen säger att de är opolitiska och politiker lever väl sällan upp till det de representerar eller förespråkar, så vad är skillnaden?

Om man nu vill hävda att religion är hokus pokus är politiken minst lika mycket hokus pokus:D

Just så! Därför har jag inget som helst att göra med någondera...

När politiken kommer på tråden får jag kalla kårar,, vilket avskum som ska representera oss, nej fyyy faaaa,n:eek::thumbsdown:
Men frågan är vad vi "vanliga" svensson kan göra......

Hej

Självklart bär jag några amuletter på mig, det är ju gåvor ifrån folk som gillar och respekterar mig, hade jag inte varit beredd att bära dom hade jag inte tagit emot dom, en del har jag fått av släkt, vänner och av folk jag har mött på mina resor runt om i landet.

Genom åren har det ju blivit väldigt många och diverse andra saker som har ansetts vara heliga, skydda, ha kraft eller ge tur, totalt är det nog något kilo med grejor, förvarar en del i Sverige men det mesta är i en hylla i huset i Thailand.

Många roliga situationer och upplevelser har dessa amuletter, armband med patronhylsa och andra gåvor gett, många har kommit fram och bett att få titta på dom, ibland redan på flygplatsen när vi har landat i Bangkok.

Jag har dock inga guldamuletter eller guldkedjor, allt är i koppar, någon i silver och andra i järn o.s.v, även några gjorda i lera, jag är ju inte troende men hyser respekt för andras tro, jag är glad över att dom vill mig väl och bryr sig om mig.

Mvh isan lover

Jag har fått ett flertal budda-amuletter men de ligger alla i byrålådan.
Finns inte på kartan att jag skulle vilja se ut som en riktig Isaan Wannabee med amulletter runt halsen :D

Tillbaka
Topp