Ej till salu

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag har en Thule släpkärra som är från 2007.
Jag har lånat ut den ibland till en fd arbetskamrat. Nu vill han köpa kärran, jag sa att den är inte till salu för tillfället men att jag ska honom i åtanke den dagen den är till salu. Han erbjöd mig 7000kr. Jag tycker det är var ett skambud.
Har jag rätt el fel där?
Vad för pris är normalt? 10000-12000kr?

AA846D50-F573-401F-ABE7-BA3631D5BF1F.jpeg

10000-12000kr ska du lätt få för den kärran om allt funkar och alla papper finns.

PS är kompis med av Mellansveriges största släpvagnasförsäljare så kan en del

Jag har lånat ut den ibland till en fd arbetskamrat. Nu vill han köpa kärran, jag sa att den är inte till salu för tillfället men att jag ska honom i åtanke den dagen den är till salu. Han erbjöd mig 7000kr. Jag tycker det är var ett skambud.
Har jag rätt el fel där?

Efter det budet skall du ta 200/timman från din föredetta kollega ;) släpkärra är alltid bra att ha, så är den inte ivägen behåll den.

Har jag rätt el fel där?

I Norrland en 4P i den här storleken som är tillverkad i Norrland kostar runt 13000. Utan sargen bara naken vagn, får du det för 8000-
9000 har du gjort en rättvis affär.

Efter det budet skall du ta 200/timman från din föredetta kollega ;) släpkärra är alltid bra att ha, så är den inte ivägen behåll den.
Platsen har jag, och 7000kr är jag inte beroende av.
Lillebror har dragkrok på sin bil, det har inte jag.
Så den får stå där den står, vi och lillebror behöver den då o då.
Tack för era svar.

Samma tror jag, behåll släpet så slipper Du slita dig i håret varje gång Du ska betala, kanske 250-300:- för att hyra ett släp 1 dag.

7000:- behöver Du inte, och skulle Du få in 7000:- så skulle du säkert gjort av med dom på något dumt.:xmas_smiley:

Samma tror jag, behåll släpet så slipper Du slita dig i håret varje gång Du ska betala, kanske 250-300:- för att hyra ett släp 1 dag.

7000:- behöver Du inte, och skulle Du få in 7000:- så skulle du säkert gjort av med dom på något dumt.:xmas_smiley:
Jag behöver 7000
Gärna lite till...
Om det e nån som känner sig givmild.

Näe! @Kycklingen, se bara till att sköta om den och fixa besiktningen årligen så kan du ta betalt varje gång nån vill låna kärran, huvudsakligen du får ihop tillräckligt med slantar till nästa års besiktning, bara en idé från mig. ;)
Kom ihåg låna ut är bra ,ta gärna foto å skriv ut ett låneintyg,annars kan du kanske få tillbaka släpet defekt å repa det med dina pengar ,fint släp du har ,varför inte montera dragkrok på din bil värt att tänka på. Transportstyrelsen har alla fakta som behövs lycka till

Mycket bra förslag. Att ta med lånaren o gå igenom släpet innan utlåning.har lånat ut släp i toppskick o fått tillbaka med sönder smulade bakläm, krossade lampor och lik förbannat så nekar fanskapen. Lärdom för mig är att jag aldrig lånar ut släp eller hästsläp. Ifrågasätter folk då säger jag bara att jag inte har råd.

Tillbaka
Topp