F--n! Nu har man ställt till det.

Automat? då lär växellådan snart att rasa, och frågar Du frugan hur hon växlar, så kanske hon förklarar, först kör jag på 1-2-3 sen lägger jag i drive, och när jag kommit upp i fart så lägger jag i R raceväxeln...

Ehh, näee! Ibland kan hon blixtra till och ge ett sken av "Bhaa" men, näe, hon är smartare än så. ;)

Och nu har även bilen blivit döpt enl. min dotter ska den heta "PANDA" antagligen efter filmen Kung Fu Panda.
Jag själv! Tror mer på att bilen är 90% vit och 10% svart, samma sak hände när vi köpte nya PCX:en i vintras, färgen på den
var ju blåmetallic och dottern kom med att cyckeln skulle heta "BLUE" efter papegojan i filmen RIO.

Ungar är för härliga....

Och nu har även bilen blivit döpt enl. min dotter ska den heta "PANDA" antagligen efter filmen Kung Fu Panda.
Jag själv! Tror mer på att bilen är 90% vit och 10% svart, samma sak hände när vi köpte nya PCX:en i vintras, färgen på den
var ju blåmetallic och dottern kom med att cyckeln skulle heta "BLUE" efter papegojan i filmen RIO.

Ungar är för härliga....
Ja frugan sa vår skulle heta Black Dragon! 5555
Vart får de allt ifrån?

Jaha!
Då är man inne eller rättare sagt startat avbetalningen på Panda(nya bilen)och det slutade med att månadskostnad blir till 9751Thb x 72mån.
Men med lite vilja, envishet och arbetsinsats så ska en försöka bita av och avsluta allt inom 2 år.
Räknar med att varje månad bet. Ca. 3000sek och lägga undan 3000sek och spara lika mycket ca. 3000sek.
Och så som världen just ser ut med Corona och att Thailand inte släpper in någon westerlänning så borde det inte vara svårt att göra så som tanken leker, fasiken och nu när 2021 är på ankomst så får man nog vänta ytterligare 6 - 12mån. innan man vet hur framtiden blir och kommer att se ut.

Jaha!
Då är man inne eller rättare sagt startat avbetalningen på Panda(nya bilen)och det slutade med att månadskostnad blir till 9751Thb x 72mån.
Men med lite vilja, envishet och arbetsinsats så ska en försöka bita av och avsluta allt inom 2 år.
Räknar med att varje månad bet. Ca. 3000sek och lägga undan 3000sek och spara lika mycket ca. 3000sek.
Och så som världen just ser ut med Corona och att Thailand inte släpper in någon westerlänning så borde det inte vara svårt att göra så som tanken leker, fasiken och nu när 2021 är på ankomst så får man nog vänta ytterligare 6 - 12mån. innan man vet hur framtiden blir och kommer att se ut.

lånade du allt till bilen , ingen handpenning??Med den avbetalningen 9751 bath i månaden hamnar du på drygt 700000 bath ..

Bilen börjar bli accepterad av frugan, hon var ju stor motståndare till en automatisk låda i bilen och hon även hunnit med att köra så pass långt med den så att första servicen är utförd på den.

1609602216505.jpg
1609602223129.jpg
1609602229383.jpg
1609602234292.jpg
1609602237872.jpg

1609602212645.jpg

Och som vanligt, vart bilen går dottern vill vara med.

Bilen börjar bli accepterad av frugan, hon var ju stor motståndare till en automatisk låda i bilen och hon även hunnit med att köra så pass långt med den så att första servicen är utförd på den.

1609602216505.jpg
1609602223129.jpg
1609602229383.jpg
1609602234292.jpg
1609602237872.jpg

1609602212645.jpg

Och som vanligt, vart bilen går dottern vill vara med.
Helt otroligt vad fort tiden går, det känns inte så längesedan dottern var nyfödd :)

Hon blir/fyller 10 år i år.
Tiden går fort när man har roligt :D
Åk ner för helvette umgås med din dotter, förstår ju din arbetssituation men fan ta karantän och åk hem.
Måste ju va hur jobbigt som helst för dig att inte få umgås med ditt barn.
Shit vad jag mår dåligt över tanken ens att behöva dra en dag från sonen igen.
Åk hem umgås med ditt barn, räkningen kommer i efterhand men oviktig.

Åk ner för helvette umgås med din dotter, förstår ju din arbetssituation men fan ta karantän och åk hem.
Måste ju va hur jobbigt som helst för dig att inte få umgås med ditt barn.
Shit vad jag mår dåligt över tanken ens att behöva dra en dag från sonen igen.
Åk hem umgås med ditt barn, räkningen kommer i efterhand men oviktig.

Kan lätt säga att utan LINE och just att man inte kan åka ner p.g.a. covid-19 och karantän situation.
Så hade man nog suttit på avd. 31 psykvård intagen för någon orsak som El Doctore kommit på för att hålla en kvar.

Både jag och frugan, vi håller nästan daglig kontakt över LINE och för mig funkar det okej, men det är jobbigt ibland när det har gått mer än 48-72 timmar och man inte har hört något eller man själv har varit så slut körd av jobbet och inte orkat säga hur läget är, men då har man istället skickat korta meningar istället.

@PanPan, jodå! Dottern är saknad jämt och ständigt och det är inget man behöver skriva en på näsan, ibland önskar man att vara där för att kunna tillrättavisa henne när situationen utnyttjas av henne till och från, så när de där små hornen i pannan framträder så behövs en tillsägelse från pappa också.

Kan ju berätta om en nyligen händelse där Keyla satt i framsätet och inte hade bälte på sig och satt uppkrupen i chimpansställning.
När jag såg det på LINE, så sa jag bara ska du sitta i framsätet så är det bälte på och normal sittställning.
Det tog henne 10sek. att byta plats till baksätet och spänna fast sig där.
Jodå, pappa funkar på avstånd också.

NU! Har man allt ställt till det i alla fall eller ja, detta är ju något som kommer smygande och upptäcktes av en slump under utredning av en annan sak.
IMG_20210205_125346.jpg
Det började med att jag hade lågt HB och eskalerade till cancer i grovtarmen så nu är man sjukskriven ca 3 mån. framåt och ska genomgå cytostatika behandling där av inopererad injektionport för cellgifter.
Men några halta löss existerar inte i mitt huvud utan viljan säger att sk-ten ska bara bort.
Så just nu ligger LOS långborta i reseplanering men frugan å jag vi snackar varje dag och jag försöker förklara allt som händer mig. ;)

NU! Har man allt ställt till det i alla fall eller ja, detta är ju något som kommer smygande och upptäcktes av en slump under utredning av en annan sak.
IMG_20210205_125346.jpg
Det började med att jag hade lågt HB och eskalerade till cancer i grovtarmen så nu är man sjukskriven ca 3 mån. framåt och ska genomgå cytostatika behandling där av inopererad injektionport för cellgifter.
Men några halta löss existerar inte i mitt huvud utan viljan säger att sk-ten ska bara bort.
Så just nu ligger LOS långborta i reseplanering men frugan å jag vi snackar varje dag och jag försöker förklara allt som händer mig. ;)
Hoppas allt blir bra igen och att du får komma hem !

IMG_20210205_125346.jpg
F*n vad jobbigt. Hoppas verkligen att allt blir bra och att du inte mår alltför illa av behandlingen.

Förbereder inplockning av hemleverans från Coop i kyl, frys, skafferiet och sen kommer det ytterligare 2 till som är beställda från apoteket hjärtat med min medicin mot effekter som kan uppstå inför cancer behandlingen och butik "Röda Näsan" som har utmärkta tjänster för en gammal man som kommer vara delvis utslagen och sämre ork just för att blodvärden kommer bli låga.

Förbereder inplockning av hemleverans från Coop i kyl, frys, skafferiet och sen kommer det ytterligare 2 till som är beställda från apoteket hjärtat med min medicin mot effekter som kan uppstå inför cancer behandlingen och butik "Röda Näsan" som har utmärkta tjänster för en gammal man som kommer vara delvis utslagen och sämre ork just för att blodvärden kommer bli låga.
Rödtjut är bra för blodvärdet. Jag har hittills aldrig lidit av anemi.

Lite uppdatering ang. inköpet av rallybilen.

1614375189983.jpg

Den gamle och den nye i containerhamnen, Laem Cha Bang. Utför jobb på en containerkran.
Den gamle används av våra inhyrda killar så de kan planera hämt och lämnande av saker och ting.

1614375196376.jpg

Här försöker boysen att få igång en AC som har till jobb att kyla ner elrummet i kranen.

1612858604796.jpg

Och här är den läckraste bilden, ingen rödskylt längre, nu, är den som alla andra bilar i Chonburi :D

Lite uppdatering ang. inköpet av rallybilen.

1614375189983.jpg

Den gamle och den nye i containerhamnen, Laem Cha Bang. Utför jobb på en containerkran.
Den gamle används av våra inhyrda killar så de kan planera hämt och lämnande av saker och ting.

1614375196376.jpg

Här försöker boysen att få igång en AC som har till jobb att kyla ner elrummet i kranen.

1612858604796.jpg

Och här är den läckraste bilden, ingen rödskylt längre, nu, är den som alla andra bilar i Chonburi :D
Ser ingen röskylt innan..eller kanske fram?

Och här kommer en liten uppdatering av en själv.
Genom gått första cytostatika behandling och vilat kroppen i en vecka.
Och idag har jag även fått den första sprutan utav två av covid-19 vaccinet.
Man har också blivit bortskämd med sjukvård i hemmet, de springer som tättingar och kollar hur man har det och mår.
På måndag kommer de igen och ska ta ett blodprov, tisdagen så ringer doktorn och ska prata med mig och på onsdagen blir man uppkopplad för cytostatika kur nr 2 .

Tillbaka
Topp