R
Raderad medlem 8711
Gäst
Hvem betaler for bilen og i hvilket navn står den i?Efter hjulet uppfanns ??
![]()
![]()
Den här kommer i a.f. med födelsepapper som frugan håller i handen.
Klar för hämtning slutet av veckan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hvem betaler for bilen og i hvilket navn står den i?Efter hjulet uppfanns ??
![]()
![]()
Hvem betaler for bilen og i hvilket navn står den i?
Min samboer er en intelligent dame som normalt forstår det man forteller henne, men dette med at utlendinger bør benytte seg av de få lover og regler som er til utlendingers fordel hadde hun inntil for noen få uker siden ikke helt forstått. Men da hun fikk erfare det «face to face» da en norsk kamerats samboer døde så fortalte hun meg at hun forstod nå hva jeg hadde fortalt henne i en årrekke om utlendinger i Thailand. For da så hun alle problemene denne nordmann fikk og som jeg måtte hjelpe han med da hans samboer døde. Og alt var selvfølgelig i hennes navn og datteren var rask til å kreve hva som hun nå påstod var hennes selv om hverken hun eller moren hadde betalt noe for hverken huset, bilen eller motorsykkelen. Nå var det ikke snakk om store verdier for det var et enkelt lite hus og bil og motorsykkel var gamle men dog.@Isaan
Frun & jag, vi la tillsammans hälften av insats var, d.v.s. 100.000Thb x 2, sen har vi gjort så att månads betalningar görs av mig på resterande av billånet och alla andra omkostnader som hör till bilen så som, service, försäkring och annat som tillkommer bilen är hennes åtagande och namn.
Så som jag ser det är det ett ömsesidigt förtroende och åtaganden från oss båda, lika gjorde vi på vår Honda PCX 150, hon ordnade köpet och betalade en låg insats för att hon gjorde ett inbyte av vår gamla PCX hos Hondahandlaren Chonburi C och jag gjorde en 90% inbetalning på cykeln och lämnade kvar för henne att betala de sista 3 x 3.300Thb inbetalningar på cykeln och sköta om den med service, försäkring och det som hör till PCX:n.
![]()
Bil i bakgrunden och blå cykeln är vår PCX:n, den Röde cykeln är jaejims
@Jo-Be
Det är åtminstånde en kofofångare /stötfångare monterat på jordbrukksfordonet.@Isaan
Frun & jag, vi la tillsammans hälften av insats var, d.v.s. 100.000Thb x 2, sen har vi gjort så att månads betalningar görs av mig på resterande av billånet och alla andra omkostnader som hör till bilen så som, service, försäkring och annat som tillkommer bilen är hennes åtagande och namn.
Så som jag ser det är det ett ömsesidigt förtroende och åtaganden från oss båda, lika gjorde vi på vår Honda PCX 150, hon ordnade köpet och betalade en låg insats för att hon gjorde ett inbyte av vår gamla PCX hos Hondahandlaren Chonburi C och jag gjorde en 90% inbetalning på cykeln och lämnade kvar för henne att betala de sista 3 x 3.300Thb inbetalningar på cykeln och sköta om den med service, försäkring och det som hör till PCX:n.
![]()
Bil i bakgrunden och blå cykeln är vår PCX:n, den Röde cykeln är jaejims
@Jo-Be
Tänk vad lyckligt lottade vi är: inga särkullebarn och en dotter som är både svensk och thailändsk medborgare. Om flickan överlever oss båda - vilket man innerligt får hoppas - så ordnar sig allt på bästa sätt.Så mitt råd gjelder fremdeles om at dersom man betaler for noe i Thailand så få det i eget navn. Tillit eller ikke ingen kan spå inn i fremtiden og mye kan være forandret når oppgjørets time kommer.
Jag har lägenhet en 4 dörrars Ford Ranger XL 2001 kontant betald +,mc 2st allt i mitt namn, jag behöver inte ha ny bil tex att visa upp 555Det är åtminstånde en kofofångare /stötfångare monterat på jordbrukksfordonet.![]()
Blivit "pappa" fast man inte ens är där på plats
Du skulle kanska ha varit på plats?Blivit "pappa" fast man inte ens är där på plats
Måste kosta mer än det smakar. Gillar bilen dock, jämfört med den nybygnade smörjan de bygger nuförtiden, runt hela klotet.Efter hjulet uppfanns ??
![]()
![]()
Hade du haft Chevan (som i din avatar) hade varit kung i din stad/by.Jag har lägenhet en 4 dörrars Ford Ranger XL 2001 kontant betald +,mc 2st allt i mitt namn, jag behöver inte ha ny bil tex att visa upp 555
Det är min bil ,skall till ARN å hämta damen som kommer med TG 962 06:49 pip april 23.Hade du haft Chevan (som i din avatar) hade varit kung i din stad/by.![]()
Metropolen Tulka (Hallstavik) så nu vet du det. Ha det gött allaDet är min bil ,skall till ARN å hämta damen som kommer med TG 962 06:49 pip april 23.
TG962 ???Det är min bil ,skall till ARN å hämta damen som kommer med TG 962 06:49 pip april 23.
Å vad trött jag blir Tg 962 från Bkk går via Phuket till ARN. Rätt e fel?TG962 ???
@Chevrolet-48
Flyger du Thai, så blir det (ner, Arn->Bkk) TG960 och (hem, Bkk->Arn) TG961
TG962 är inte det Bkk->Cph ??
@Jo-Be
Hoppas överdruiden kan bota dig @Jo-Be![]()
Så tillbaka igen för en liten underskrift av händelser, som sagts i tidigare inlägg och idag så var jag ner till vår lokala druid och tömde mig på tre st specifika rör av blod(Hemoglobin, CEA"cancermarkör", Kreatinin"nurjfunktionsprov") och som vanligt hade sköterskan svårt att hitta en åder lät henne få ut något av mitt högrestånds blåa blod(President, Finland, Ståhlberg).
Så idag blodlämning hos druiden och nästa Torsdag (12maj) blir det siktröntgen av buk, lungor och en titt upp i X(Coloscopi), jaja! med detta kan vi konstatera att "o"skulld är tagen x2.
Första när de hittade skiten och nu den andra för att se att den är definitivt är bortagen och inte fått något fäste för mitt fortsatta leverne.
Det är det enda som jag har att meddela för denna gång, så fortsättning kommer senare...
@Jo-Be
Hoppas att allt är borta och frid och fröjd kommer att råda. Håller tummarna!![]()
Så tillbaka igen för en liten underskrift av händelser, som sagts i tidigare inlägg och idag så var jag ner till vår lokala druid och tömde mig på tre st specifika rör av blod(Hemoglobin, CEA"cancermarkör", Kreatinin"nurjfunktionsprov") och som vanligt hade sköterskan svårt att hitta en åder lät henne få ut något av mitt högrestånds blåa blod(President, Finland, Ståhlberg).
Så idag blodlämning hos druiden och nästa Torsdag (12maj) blir det siktröntgen av buk, lungor och en titt upp i X(Coloscopi), jaja! med detta kan vi konstatera att "o"skulld är tagen x2.
Första när de hittade skiten och nu den andra för att se att den är definitivt är bortagen och inte fått något fäste för mitt fortsatta leverne.
Det är det enda som jag har att meddela för denna gång, så fortsättning kommer senare...
@Jo-Be
Å vad trött jag blir Tg 962 från Bkk går via Phuket till ARN. Rätt e fel?
Tg 962 Bkk 22 april 20:50 via phuket arr 22:20-23;50 Ground time 01:30 Total duration 15:10 till Arn Kolla upp det ( APRIL 22) pga covid 19