Facebook gör mig spyfärdig

Jag kan lägga upp ett par bilder.bara för att visa va det va som fick mig o be hela thailand o folket fara o flyga
Har vi något.filter man kan lägga bilder.bakom

Ja skapade denna tråd för jag vill ni ska veta va era ungar sysslar med. Men det finns ju (oftast) inget att va orolig för om ungarna inte har några thailändska vänner...

Kan bara säga att det är inte alla filmer som är gjorda i Thailand, men dom delas av thailändarna med stor entusiasm. Kan dra några exempel:

Tjejen som kastar levande kattungar i älven, ser ut att vara östeuropé.

Ungdomarna som eldar upp hunden levande, syd eller Mellanamerika.

Mannen som älskar med sin pytonorm, ser ut att vara amerikan... Eventuellt europé.

Osv. Osv...

Alla dessa anmälde jag men ingen blev borttagen

"krister " sa:
Ja skapade denna tråd för jag vill ni ska veta va era ungar sysslar med. Men det finns ju (oftast) inget att va orolig för om ungarna inte har några thailändska vänner...

Kan bara säga att det är inte alla filmer som är gjorda i Thailand, men dom delas av thailändarna med stor entusiasm. Kan dra några exempel:

Tjejen som kastar levande kattungar i älven, ser ut att vara östeuropé.

Ungdomarna som eldar upp hunden levande, syd eller Mellanamerika.

Mannen som älskar med sin pytonorm, ser ut att vara amerikan... Eventuellt europé.

Osv. Osv...

Alla dessa anmälde jag men ingen blev borttagen

Det kallar jag för kärlek, man som älskar med en pytonorm???...jag vill inte ha reda på hur.

Alla som går med i FB bör innan läsa det finstilta, ALLT som förmedlas via FB ÄGS av FB

Vad håller du på med? Det här är en FAMILJE Blogg. Du är ju inte bättre sjäv som lägger ut bilderna här och du skall kalla dig Svensk. Jag tycker att du hoppar av den här Bloggen och kommer igen när du kan uppföra dig.

Glimten !! Du har så rätt , en stor del av Thaifolket har ingen som helst moral samt heller ej ingen medkänsla eller förmåga till empati , att frossa i trafikolyckor o dyl. är vidrigt snuskigt , att som man dagligen ser i Pattaya news poliser stå och skratta när folk har hängt sig sig eller blivit uppskurna av gangster gör att man ser Thaifolket med andra ögon än de som bra är här en kortare tid eller som turister ....

Detta är samma över hela Thailand oavsett landsända , tror det allmänt gäller Asiater tyvärr .....................................

Men Thailand är ändock landet för mig , varmt och förhållandevis billigt ..............

Finns massor jag inte gillar här som beror på Thai och deras sätt att tänka. Men det finns massor jag inte gillar i Sverige också, fullt med idioter där med.
Jag väljer att sålla hårt bland folk jag vill ha som vänner och bekanta och försöker att inte bry mig för mycket om negativ skit jag ändå inte kan förändra.
Att bo i Thailand är just nu bättre än i Sverige pga klimat och pengar. Bor jag här i 10 år till så kan jag sluta jobba och leva gott sen även i Sverige långt ifrån att bli en pankis. Friheten jag har med jobbet här är suverän, jobba måste jag men bestämmer tiderna helt själv så ända gången klockan ringer på morran är när jag ska spela golf :D:D En får ta det onda med det goda om en säger ;)

Man kan tycka vad man vill om FB och tillåtna bilder där, men här är det absolut inte tillåtet att lägga upp vidriga bilder. Det är betydelselöst hur felaktiga bilderna är. Betänk att öppet forum kan läsas av folk i alla åldrar, även barn. Och det måste alla och envar inse.

FB är något som katten har släpat in med deras toleransnivå enligt mig, det är fullständigt obegripligt att vissa bilder får ligga kvar.

Man väljer sina vänner, har flera Thai på FB men inga som länkar några sådana här bilder som ni beskriver, hade dom så hade jag bara plockat bort dom så hade det problemet varit löst.

Som sagt var man ser inte mer än vad sina vänner visar och länkar till, oftast är det ju länkar till andra hemsidor, ligger ju inte uppe på FB, precis som det länkas till sidor här.
Om jag länkar till en youtube sida så är det ju bara min länk som ligger på FB, sen om 1 million länkar till samma sida är det kanske svårt att få stopp på inlägg.

Nu förnekar jag inte att det existerar men Som sagt man väljer sina vänner precis som man väljer sitt forum, jag har sett mer naket och obsent på det här forumet än jag någonsin sett på FB.
Vissa verkar tro att man bara för man loggar in på FB ser man allt som läggs upp där som på ett forum, men så är det inte, du ser vad dina vänner lägger upp där.

svägerskan visade precis ett klipp på en man som dödar en fastbunden tjej med kniv, studioinspelat, hur sjuka människor finns det? va det på riktigt eller fejk, om det e fejk så undrar man om dom inte kan hitta på något bättre med sina liv??? Om det va på riktigt, så hoppas jag dom får sitt straff alla som vart inblandade in denna film... Sjukt, och att fb tillåter folk att dela och gilla detta i tusental är fan skandal!

svägerskan visade precis ett klipp på en man som dödar en fastbunden tjej med kniv, studioinspelat, hur sjuka människor finns det? va det på riktigt eller fejk, om det e fejk så undrar man om dom inte kan hitta på något bättre med sina liv??? Om det va på riktigt, så hoppas jag dom får sitt straff alla som vart inblandade in denna film... Sjukt, och att fb tillåter folk att dela och gilla detta i tusental är fan skandal!
Det är ju lite sjukt

Jag vet vad du menar Krister, jag har sett vad min yngre svägerska lägger ut på FB, sådant som hon får av sina thaivänner.

Det är ju inte bara vilket material som hamnar där som stör mig. Det kallas för sociala medier men borde heta osociala medier. Fan, folk blir som tokiga och kan inte skilja på verklighet och vad som skrivs på Fb.

Jag var med förut för att det är smidigt att kommunicera med familjen t.ex. Då vi är i Thailand. Sms/mms fungerar tyvärr inte lika bra när farmor vill se sin lilla ängel.

Frugan är ibland inte kontaktbar då hon stirrar i den där jävla mobilen. Då får hon heta Facebook. Då brukar hon vakna till. Som sagt osociala medier var det.

Sedan alla dessa trakasserier som sker mellan både ungdomar och vuxna. Frugan har spärrat dom flesta thailändska "vännerna" på Fb. Vi hade ett helvete ett tag. Nu har hon endast kvar sina riktiga vänner.

Jag upplevde Fb som ett stressmoment. Ständigt åkte mobilen upp för att titta på något skräp som hänt.

Sedan hur folk totalt lämnar ut sig! Dom förmedlar sina innersta känslor rakt ut bara. Fan vart tog dom riktiga vännerna vägen, dom som man kan ringa när livet känns skit och dom ställer upp. På Fb gottar bara alla i andras olycka.

Nä jag tror inte mänskligheten är mogen för denna typ av umgänge. Vi behöver närhet och se/höra på varandra när vi kommunicerar.

Till och med min Fb älskande fruga har börjat tvivla på Fb. Det säger en del om man känner henne.

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar