Finnair

I flygplatsen Helsinki har de ju taxfreeshopen nära till hands likaså på tillbakavägen från Bangkok. Hände en gång att de visade upp min tomma whiskyflaska för varandra i kabyssen när jag smet förbi till toaletten men de har inte klagat.
Qutar i somras hade bra servige och passande bensträckare halvvägs tog dem då de var billigast och snabbast just då.

I flygplatsen Helsinki har de ju taxfreeshopen nära till hands likaså på tillbakavägen från Bangkok. Hände en gång att de visade upp min tomma whiskyflaska för varandra i kabyssen när jag smet förbi till toaletten men de har inte klagat.
Qutar i somras hade bra servige och passande bensträckare halvvägs tog dem då de var billigast och snabbast just då.
Jag flyger ned med Qatar jag med om 2,5 vecka. Stannar till i Doha en dag. Var nöjd sist med ungarna. För mig är det viktigt att veta att jag kommer fram och inte blir strandad någonstans och det tycker jag Qatar skötte bra. Enda gången jag någonsin missat ett flyg och det dessutom i ett arabland med mina ungar. Men de fixade till det bra med matkuponger och nytt flyg utan kostnad. Det är betydelsefullt för mig!

Jag flyger ned med Qatar jag med om 2,5 vecka. Stannar till i Doha en dag. Var nöjd sist med ungarna. För mig är det viktigt att veta att jag kommer fram och inte blir strandad någonstans och det tycker jag Qatar skötte bra. Enda gången jag någonsin missat ett flyg och det dessutom i ett arabland med mina ungar. Men de fixade till det bra med matkuponger och nytt flyg utan kostnad. Det är betydelsefullt för mig!
"Dessutom i ett arabland med mina ungar"
Har de själva inga ungar? Qatar är världens rikaste land med unik välfärd, en gammal arbetskamrat från Sundsvall flyttade dit, han hade ungar också 5555.

Har de själva inga ungar? Qatar är världens rikaste land med unik välfärd, en gammal arbetskamrat från Sundsvall flyttade dit, han hade ungar också 5555.
Problemet med Quatar är dock att dom är mer strikta på att man har returbiljett, jag har råkat ut för och fått stå dividera med dom pga enkelbiljett 2 gånger.
Kollegor som bor i Filippinerna har fått ställa sig och köpa returbiljett vid boarding för att bli ombordsläppte.

Jag menade att jag kände mig extra utsatt eftersom jag även hade ansvar för mina ungar. Är jag ensam spelar det inte så stor roll. Att då dessutom befinna sig i ett land med en helt annan kultur, lagar och religion gör inte saken enklare. Då tycker jag det är bättre att åka med ett bolag som löser problemet istället för lågprisbolag som skiter i det.
Ledsen om du kände dig kränkt å någon annans vägnar (rätt vanligt numer)

Hej

Svar ja, förr var både vin, sprit och öl gratis även i ekonomiklass, det i obegränsad mängd precis som på andra flygbolag på den tiden, sen tog dom bort spriten men serverade öl och vin, nu är även det borta, så nu är det blåbärssoppa och vatten som gäller.

Mvh isan lover
Har för mig att öl och vin serverades för 2 år sedan, nu i november vart det ansträngt att få en burk läsk utanför maten.

Har för mig att öl och vin serverades för 2 år sedan, nu i november vart det ansträngt att få en burk läsk utanför maten.

Hej

Exakt så upplevde jag det också dom sista gångerna, så i år blev det Swissair med och så åker vi Lufthansa hem, Swissair var jättebra att åka med, bra service och t.o.m maten var rätt ok, hoppas hemresan med Lufthansa blir likabra.

Mvh isan lover

Någon här som ”nyligen” åkt med Turkish Airlines , isf. Vad tyckte du ?
Inte nyligen men många gånger till Bangkok, Manila och Cebu.
Till Istanbul är det ingen höjdare i trånga plan av modell A320 eller B737.
Från Istanbul är det riktigt bra i Wide Body plan och bra service. Jag har bara åkt med A330 från Istanbul.
Tycker dom håller normal klass i ekonomi som andra bolag med internationell trafik.
Har inte upplevt den nya flygplatsen dock,
den gamla var inte någon upplevelse med buss till de flesta ankomster och avgångar.

Åkte med dom till BKk i december och tycker det var helt ok Dock tyckte jag det var lite dåligt med benutrymme från Turkiet och till BKk om jag jämnför med andra jag åkt Nu åkte jag i apklassen som många här tycker det heter

Inte nyligen men många gånger till Bangkok, Manila och Cebu.
Till Istanbul är det ingen höjdare i trånga plan av modell A320 eller B737.
Från Istanbul är det riktigt bra i Wide Body plan och bra service. Jag har bara åkt med A330 från Istanbul.
Tycker dom håller normal klass i ekonomi som andra bolag med internationell trafik.
Har inte upplevt den nya flygplatsen dock,
den gamla var inte någon upplevelse med buss till de flesta ankomster och avgångar.

Vilket bolag kör inte med Narrow Body intra-EU? Att ha synpunkter på Turkish A320, A321 och B737-800 blir lite konstigt när det egentligen inte finns något alternativ till positioneringsflyg intra-EU.

Flyger man Biz är det riktigt bra, då Turkish är ett av väldigt få som faktislt har en riktig intra-EU biz med bredare och bättre stolar.

Har flugit eco från IST till GOT med A321 och upplevde det som en helt vanlig intra-EU flight. Mat likvärdig med andra operatörer.

Reste med ett par förra vintern hos Finnair i biz som tyckte Turkish var bättre. Har vänner som rest med Turkish och tyckte att stolen inte varit så skön efter några timmar... vilken flygplansstol är det?

IST, Istanbuls nya flygplats, som fick behålla den gamla flygplatsens förkortning är riktigt bra. Stor, luftig och lätt att hitta på. Har man loungeaccess så har Turkish slagit på stort och har en av europas exklusivaste lounger.

Har flugit med Finnair sedan sedan år 2006. Dessa som ringer efter alkohol ev. behöver pinka emellanåt har alltid funnits. Tycker faktiskt de har blivit bättre, kanske har jag blivit bättre placerad. På 00-talet var man ofta störd i sömnen =)
Jag tar även alltid platsen mot mittgången , då kan jag sträcka ut mina långa ben ,samt slipper bråka med folk när jag skall upp och stretcha ,vilket jag gör efter ett par timmar , Väldigt bra för cirkulationen

Har flugit med Finnair sedan sedan år 2006. Dessa som ringer efter alkohol ev. behöver pinka emellanåt har alltid funnits. Tycker faktiskt de har blivit bättre, kanske har jag blivit bättre placerad. På 00-talet var man ofta störd i sömnen =)
Flög senast i november med Finnair, alkoholen är i stort ett ickeproblem då dom inte serverar gratis längre. I apklass verkar folk för snåla för att betala för sig;)

Jag tar även alltid platsen mot mittgången , då kan jag sträcka ut mina långa ben ,samt slipper bråka med folk när jag skall upp och stretcha ,vilket jag gör efter ett par timmar , Väldigt bra för cirkulationen
Brukar bli placerad i mitten. Som ensam resande har det blivit bättre, fyller nästan upp mittenraden nu med familjen. =)

Flög senast i november med Finnair, alkoholen är i stort ett ickeproblem då dom inte serverar gratis längre. I apklass verkar folk för snåla för att betala för sig;)
Flög senast med dem i Juni, Kommer inte ihåg med alkoholen då. Vet att det var gratis förr, men möjligtvis har de dragit in på det.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp