Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
"– När man får en löneförhöjning kan man späda på sitt sparande med kanske halva höjningen. Lek att det bara blev hälften och spara resten. Du har ju tidigare klarat dig på den lägre lönen."
Suck! Hur många är så lyckligt lottade att de får löneökningar utöver vad som kompenserar för inflation och skattehöjningar?
Har en kollega som alltid måste låna stålar.
Senast hade han inte stålar att ta sig på jobb.
Taxin kostade 1000:-, som han får tillbaka på reseräkningen.
Har lust och strypa den jäveln, men man kan ju inte stranda ett sånt pucko på en flygplats i Korea.
Jadå, nästa gång blir det strandning.
Senaste två åren har jag fått hålla han under armarna. Gubbjäveln är 45år
Två löner har kommit in för honom, men inga pengar har kommit in på kontot till mig.
Nu ser jag bara till att han överlever så han kan betala tillbaka. Sedan kan jag väldigt gärna mata fiskarna med honom.
jävla banker ,, skriver sånt här för att i raden under upplysa om att det tar 30 sek att få ett snabblån mm
Äckligt ,, Jag sparar 10 k i månaden nu ,och har inte en Svensk krona i skuld någonstans Är såå djäkla skönt ...
jävla banker ,, skriver sånt här för att i raden under upplysa om att det tar 30 sek att få ett snabblån mm
Äckligt ,, Jag sparar 10 k i månaden nu ,och har inte en Svensk krona i skuld någonstans Är såå djäkla skönt ...
Skulle aldrig ta ett lån,, varför skall jag ta ett lån, när jag har en bra sudd med stålar på säkert ställe .
spara kommer jag alltid att göra , behöver ingen djäkla bank tala om för mig
Ligger något i det. Fast det är inte så hög avkastning. Min dotter gjorde så när hon var färdig med studier och fattig. Hon köpte två lägenheter, en i Solna och en i GBG på Stampgatan, Bara ett stenkast från centralen. Avkastningen var ju rätt bra på 15 år gick hon nästan fyra mille plus.
Fast jag tar Phontas linje, har inte en satang lånat. Hade jag varit 30 idag så men inte när man är 65.
Det som Göran Persson sa var mest skit men en sak var bra. Det som är skuldsatt är inte fri.
Skulle aldrig ta ett lån,, varför skall jag ta ett lån, när jag har en bra sudd med stålar på säkert ställe .
spara kommer jag alltid att göra , behöver ingen djäkla bank tala om för mig
Man kan ju ha pengar på börsen eller annan fast avkastning eller annat.
Visst kan man sova lite oroligt om man är lagd åt det hållet.
Oavsett vilket så är det inga problem att investera så att man får mer än räntan på lånet.
T.o.m H&M aktier hade varit bättre med tanke på utdelningen varje år.
1 mille i lån och köpa H&M hade gett 45k i runda slängar och räntan på lånet ca 15k.
Det blir för så vitt småsummor, men det var bara ett exempel på att det är lönsamt att låna pengar om man inte anser sig ha råd att investera.
Om nu aktien backar så har det ingen betydelse så länge man har en utdelning som är större än räntan.
Men efterssom jag inga fastigheter har så får jag inget lån som pensionär Min BRF är ingen säkerhet för en mille ,, tror du banken tar mina värdepappersom säkerhet , värdepapper för två mille som säkerhet för att låna en mille .? Nej Tack , det vill jag inte , sover bra nu och tänker fortsätta med det ...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.