Fotbolls EM

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sverige - Ukraina.

Bara att buga och bocka för Ukraina och deras spel, Sverige visade igen vilket misserabelt lagspel de är duktiga i.
Zlatan är likande med en överreklamerad fjolla, han må vara bra utanför svenskalandslaget, det fanns flera andra spelare i laget som gjorde bättre ifrån sig..

Här gick proppen när sverige gjorde det andra målet. Varför vet jag inte. :)
Nu är en ny propp ditsatt och allt funkar som det ska.

Heja sverige.............

ps.. tavlan trillade ner från väggen också...

Det var ju det ja sa...

Zlatan ska inte vara med i landslaget. Idag, helt osynlig. In med nån hungrig lirare.
Jag säger inte att det var Zlatans fel, han gjorde inget fel men heller inget kreativt.
Jag misstänker att han har för stor stjärnstatus och att lagmedlemmarna är "rädda för honom".
För övrigt så var kampen klart godkänd, spelet i andra halvlek var bra men men...
2-3 var tråkiga siffror

"Sir One " sa:
Det var ju det ja sa...

Zlatan ska inte vara med i landslaget. Idag, helt osynlig. In med nån hungrig lirare.
Jag säger inte att det var Zlatans fel, han gjorde inget fel men heller inget kreativt.
Jag misstänker att han har för stor stjärnstatus och att lagmedlemmarna är "rädda för honom".
För övrigt så var kampen klart godkänd, spelet i andra halvlek var bra men men...
2-3 var tråkiga siffror

Om de övriga har slagits av Zlatans stjärnstatus så är det fel på dem. Inte Zlatan. Tyvärr är inte svensk fotboll bättre. Så är läget hur jävla illa det än känns. Fan man vill ju att sverige skall vara där uppe men så är det inte. Bara att inse´.

Att gnälla på Zlatan är bara trams. Sveriges genom tidernas bäste fotbollsspelare och så ska vi såga honom och tycka att han är skit? Luktar trött missunsamhet. Gammal oldschool jante.

Man får sluta gråta över spilld mjölk. Nu håller jag på Danmark i första hand och sedan Tyskland. ::)

"Jo-Be " sa:
Sverige krossar i grundspelet som de gjorde i hockey ;D :D ;D
Sen tar de hem bucklan, eller hur gubbs och kvinns...

Där ser man va fel man hade, två matcher avklarade och ingen chans på att hämta hem bucklan till Norden, lika bra att man sätter sig i en hörna och börjar sura en stund.
Men får i alla fall säga att England spelade bättre än våra gubbar och nu är den fina vinst statistiken mot England bruten, efter 28 år.. :( :( :(

Håller med om att Spanien är spelskickliga, absolut. Men det är ett annat lag också och det laget håller jag på framöver - TYSKLAND! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Hjärtat talar dock lite för England och då bara av ett skäl - ROY HODGSON!! En fantastisk tränare som alltid finns i mitt hjärta sedan hans tid i Malmö FF! :nod:

jo för fan tyskland vinner lätt ikväll vill ju se dom där grekerna gråta riktigt ;D

Skit i vilket va faan ar europamasterskapen mot allsvenskan :D Framat stolta Aik

Nä, vi är alltid kvicka på att dra ner Zlatan så fort det går dåligt, men titta på målet han gjorde mot Frankrike, ingen gör det som han, bara han kan.

Problemet i Sverige och bland svenskar är att vi alltid vill vara "bäst", vi har en tro på att allt vi gör är bäst och när det då inte infrias är vi sämst?

Sverige har en mängd bra idrottare, men vi måste se till vad är vi bra på, bara för att vi ställer upp i många olika sporter innebär det inte att vi är bäst i allt.

Vad Sverige är bra på är i första hand sporter där vi använder "händer, armar och hjärna".

Sporter där "fötter" är inblandade är inte vår grej, vi är helt enkelt inte tekniska när det gäller fötter. Tennis, Bordtennis, Curling, Skidor, Utförsåkning, Schack, pistolskytte alla sporter där det tekniska samt hjärna ingår är vi bra på, men "fötter", nä det går inte.

Skidor och utförsåkning är lite av ett undantag, då där vi behöver även händer! Ishockey är också en sport där vi är bra, framförallt använder vi armar och händer i den sporten för att få iväg "puckuslingen" :)

plara

"Berralund " sa:
Jodå, Deutschland Deutschland über Alles... :)
Hehe har en skon anekdot om detta. Pa mitt forra jobb hade vi en tysk turbin och varje ar kom ett par buttra, sura och framforallt rakryggade tyskar for att inspektera + serva turbinen. Ett ar efter en hel del strul i ovriga verksamheten stovlade tyskarna in i marsch pa kontoret och utbrister i skon tysk/engelsk brytning: - vi must have somme hellp, vrijt now. Varpa den ansvarige hos oss utbrister - Jawoll absolut, Deutschland Deutschland über alles... Saaaatan vad sura dom blev ;D

Vi andra fnissade i mjugg ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp