Sverige i fotbolls VM

Broder Tuk Tuk

Forumveteran
Jag tycker att Sveriges bragd förtjänar en egen tråd. Om ca tre månader börjar VM i fotboll i USA, Mexico och Kanada. Sverige under ledning av landsförrädaren dansken John Dahl Thomasson var mer eller mindre knäckta och uträknade efter att ha kommit sist i en grupp bestående av Slovenien, Kosovo och Schweiz. Ett lag i spillror men så osannolikt nog dyker en trollkarl upp vid namn Graham Potter och uträttar mirakel och för Sverige till VM igen. Vinsten mot Polen var inte rättvis och Sverige blev i stort sett utspelat men vad gör det när Målbombaren Göykeres avgör med 5 minuter kvar.
Så nu väntar en het VM sommar när vi återigen korsar Atlanten för att gräva guld i USA och med Magikern Potter vid rodret och ett antal nyckelspelare med Alexander Isak i spetsen tillbaka kan det bära långt.

Därför tycker jag laget förtjänar en egen VM tråd.

BTT

Var under matchens gång inställd på att Polens spelövertag till sist skulle resultera så det var sannerligen en glad överraskning.
Kassa tv-tider överlag i det kommande vm-slutspelet så många matcher kommer inte kunna ses om man inte vill förstöra nattsömnen.
Skönt dock att slippa vara hänvisad till fucking Viaplay i alla fall.

Var under matchens gång inställd på att Polens spelövertag till sist skulle resultera så det var sannerligen en glad överraskning.
Kassa tv-tider överlag i det kommande vm-slutspelet så många matcher kommer inte kunna ses om man inte vill förstöra nattsömnen.
Mitt liv i Thailand är ett kaos när det är fotboll och hockeysäsong, mycket nattmangling blir det.

Hej

IMG_0112.webp

REAKTIONER PÅ VM-KVALET

Graham Potters lycka: ”Vi ska till VM, baby!”
Av Joel Malmén

Publicerad: I går 23:02

Tränaren Graham Potter säger att kvällens kvalbragd är den största han varit med om.
– Det är svårt att sätta ord på, även på engelska. En otrolig kväll, säger han i Viaplays sändning och tillägger:
– Vi ska till VM, baby!
Potter säger att han i detta tidiga skede har svårt att analysera exakt vad som gick rätt, men att han är tacksam och stolt över sina spelare och över svensk fotboll i kväll.
– Nu ska jag ta en öl och tänka på att vi ska till Dallas. Jag får damma av min cowboyhatt.
Viaplays expert Erik Niva erbjöd på stående fot Potter svenskt medborgarskap. Engelsmannen, som tog över efter utskällde Jon Dahl Tomasson, har bara varit förbundskapten i fem månader.

Mvh isan lover

Man visar ju repriser på dom flesta kanaler.

Är väl svt och tv 4 som har fotbolls VM?

BTT

F*n vad kul med VM-kvalificeringen. Hade ju ändå varit kul med VM, men nu blir det ju så mkt intressantare.

Och kul med de grinande polackerna. De säger att domarn höll på Sverige. Själv tyckte jag det var åt andra hållet i de flesta närkamperna, men det kan ju vara för att jag är svensk. Hur som helst är Sverige vidare och Polen får titta på

Liknande trådar

Tillbaka
Topp