A
Anonym
Gäst
Frågan är bara hur vet dom hur länge du stannar utomlands, och det i sammanhanget viktigaste ,om jag betalar FULL SKATT varför i helv. skall de bry sig , det kommer in slantar , jag är skriven i Sverige , men jag kostar inte en spänn , så VARFÖR ??? De sitter ju inte och kollar igenom landets befolkning med passmyndigheten , eller tror du de samkör alla ut och inresor med sina egna register , det tror inte jagPhonta, först så utgår jag ifrån mig själv, jag har skrivit tidigare, att det är hemförsäkringen jag syftar på, jag har något år tidigare använt mig av denna som en förlängning av reseförsäkringen, jag har även tidigare skrivit att jag delar året mellan 2 länder, alltså åker jag några månader per år till Swe. är vi överens så långt? och med detta så fungerar mitt upplägg när det gäller försäkringen, och jag har även skrivit att jag vet inte om en utskrivning ifrån Swe. skulle var en "vinst" för mig, och helt klart som Du skriver, inte kan man ha en hemförsäkring i Swe. om man inte har ett boende. Tycker nog inte att det är fel att hålla sig lite uppdaterad om vad som händer på marknaden när det gäller försäkringar, ingen vet vad som gäller i morgon, och för min egen del så har jag inte betalat för någon försäkring sedan December 2014, och som en liten vink, vid mina senaste samtal denna sommar med FK så har dom tydligen börjat dra åt tumskruvarna på dom som stannar för länge utomlands, utan att skriva ut sig.
Ha det gott