A
Anonym
Gäst
försäkring för turister och Besökare 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sorry , men jag väljer by-tandläkaren i Naphoo, hon samt hennes kollega är utbildade i Sverige ,Finland och Tyskland . pratar bättre Engelska än den som tänkte blåsa mig i PattayaSå bytandläkaren kan fixa tanden gratis (i ILs hemby). och militärtandläkaren kan göra det för 20 bath (i frugans hemby)
Tandläkarn i Pattaya fixar för 300B
Typ mindre än två små chang på Walking Street... så jag tror jag vet vilken jag väljer
Sorry , men jag väljer by-tandläkaren i Naphoo, hon samt hennes kollega är utbildade i Sverige ,Finland och Tyskland . pratar bättre Engelska än den som tänkte blåsa mig i Pattaya![]()
Ja, även i denna artikel i samma ämne och nästan samma innehåll är det ju ingen tvekan att flera thailändska myndigheter vill införa obligatorisk försäkring för turister och besökare.
"A tourism forum in Bangkok has heard of proposals to introduce mandatory travel insurance for all foreign tourists in Thailand."
Kanske hon och hennes kollegor har lust att flytta till frugans hemby?
Och ta med sig sin moderna utrustning och nya fräsha lokaler?
Inte riktat till någon speciell men vill bara säga att var o varannan bybo går runt med Hiv och då känner ju iaf jag att jag vill gå till någon med lite mer vana att hålla rent o fräsht.
Brukar kolla på American pickers på Discovery Channel, och där hittar dom ibland gamla tandverktyg och tandläkarutrustning som fortfarande används i Thailand.Hej
Själv tycker jag nog att hygienen inom vården är ganska bra även på landsbygden i vårt område, det varierar dock runtom i landet, man verkar vara väl medvetna om att detta med hygien är viktigt, själv kollar jag alltid att dom tar sprutor och annat direkt ifrån obrutna förpackningar o.s.v, att tandläkaren har rengjorda verktyg, att dom spritar sina händer och använder nya engångshandskar m.m.
Mvh isan lover
Brukar kolla på American pickers på Discovery Channel, och där hittar dom ibland gamla tandverktyg och tandläkarutrustning som fortfarande används i Thailand.
Brukar kolla på American pickers på Discovery Channel, och där hittar dom ibland gamla tandverktyg och tandläkarutrustning som fortfarande används i Thailand.
Jag skulle behöva ett sånt GPS armband till frugan då vi e på Central eller marknaden!Hej
En artikel till om förslaget på försäkring.
Thailand mulls compulsory travel insurance
By Travel Weekly Asia / July 27, 2018
Compulsory travel insurance mooted by Thai officials. Photo Credit: anyaberkut/GettyImages
--
The proposal, backed by Tourism and Sports Minister Weerasak Kowsurat, is aimed at easing the burden on state coffers when uninsured tourists needs assistance.
A tourism forum in Bangkok has heard of proposals to introduce mandatory travel insurance for all foreign tourists in Thailand.
The proposal, backed by Tourism and Sports Minister Weerasak Kowsurat, is aimed at easing the burden on state coffers when uninsured tourists needs assistance.
The seminar heard how Thailand has paid out 64 million baht (US$1.9m) in compensation to the families of the 47 mainly Chinese victims and survivors of the Phoenix boat that sank off Phuket earlier this month, Thai News Agency reported.
But due to the amount of compensation paid out in recent weeks, Thailand’s tourist protection fund would run out of money if another incident where many people were injured or killed were to occur.
The seminar also heard how the tourism industry on the Andaman Coast has suffered severely due to cancellations from Chinese tourists following the Phoenix boat tragedy.
In a further bid to ease safety concerns, Thai Visa reported officials from the Thai-Chinese Tourism Alliance Association said they would hand out GPS tracking bracelets to Chinese tourists so they could be easily located should they get lost or are involved in an accident while in Thailand.
Thailand mulls compulsory travel insurance: Travel Weekly Asia
Mvh isan lover
Jag har motsatt erfarenhet här nere och tycker försäkringsbolagen är väldigt lätta att ha att göra med och blivit förvånad många gånger hur lätt det är att använda sina olika försäkringar här nere jämfört med Sverige.Egen erfarenhet har bott på olika platser i Thailand. När det gäller försäkringar är det ingen lösning med thai lösningar. De säger upp dem när du blir en kostnad. Mitt förslag är skriv dig i en provins gärna utan för många utlänningar. Bo var som helst i Thailand men behöver du sjukvård och bli vettigt och respektfullt behandlad gå aldrig till privat sjukvård. Jag vet svårt att undvika men de tar heller död på dig än hjälper dig. Har nog spenderat långt över millionen baht med försäkringar.
En thai försäkring är väl likna med självmord de tar pengarna och ger dig paracetamol. Snabba pengar. Jag föredrar att betala och förhandla själv. När det är dax att lämna in så är det sluta oroa er.
Jag har motsatt erfarenhet här nere och tycker försäkringsbolagen är väldigt lätta att ha att göra med och blivit förvånad många gånger hur lätt det är att använda sina olika försäkringar här nere jämfört med Sverige.
Aldrig någon diskussion vilken typ av försäkring det än gällt och jag har nyttjat olika försäkringar 7 gånger här nere inte bara sjukvård men det med och alla tecknade i Thailand.
Nu har jag iofs bara använt dom i Pattaya, kanske enklare i civilisationen![]()
Egen erfarenhet har bott på olika platser i Thailand. När det gäller försäkringar är det ingen lösning med thai lösningar. De säger upp dem när du blir en kostnad. Mitt förslag är skriv dig i en provins gärna utan för många utlänningar. Bo var som helst i Thailand men behöver du sjukvård och bli vettigt och respektfullt behandlad gå aldrig till privat sjukvård. Jag vet svårt att undvika men de tar heller död på dig än hjälper dig. Har nog spenderat långt över millionen baht med försäkringar.
En thai försäkring är väl likna med självmord de tar pengarna och ger dig paracetamol. Snabba pengar. Jag föredrar att betala och förhandla själv. När det är dax att lämna in så är det sluta oroa er.
Ja, du får läsa på vad som står på baksidan av ett arrivalcard.försäkring för turister och Besökare![]()
Njaa, där tror jag nog att du har fel Krister , jag kan inte säga att Cityakuten i Stockholm har bättre utrustning än vad de hade på sjukhusets tandvård i Naphoo, kommun sjukhuset i Buriram provindsen .Brukar kolla på American pickers på Discovery Channel, och där hittar dom ibland gamla tandverktyg och tandläkarutrustning som fortfarande används i Thailand.
4700sek för 4,5 månader tycker jag är ganska dyrt , jag är 68Ska man vara bara runt 6 månader i Thailand så blir ju inte en extra reseförsäkring efter 45 dagar så dyr till man blir 70 Sedan blir den ju dubbel
Dyrt blir det om du inte har den försäkringen och något händer Även fast jag är en fattig pensionär så tycker jag det är värt det om något händer Tex om jag dör inte vill jag då att mina barn ska kosta på att få hem mig till Sverige om dom n vill det4700sek för 4,5 månader tycker jag är ganska dyrt , jag är 68![]()