Grannen städar inte hemma längre...

Grannen Olsson

Aktiv medlem
-Vafalls? -Ingen städning? Jag gillar ju praktiska robotar som ni kanske redan förstått av mina tidigare inlägg. Idag beställde jag en iRobot® Roomba® 980 från Elgiganten. Jag berättade genast för min kompis. Hans reaktion lät inte vänta på sig. Han utbröt i ett rungande
Galen? Jag har en fruga som städar!!!
Hmmm.. Jag har ju visserligen en flickvän numera men det känns roligare om båda hon och jag kan göra andra saker utan att i närmare detalj gå in på vad det i så fall skulle vara. Städning, disk, tvätt och gräsklippning överlåts med varm hand till maskiner och robotar. Nu sitter jag och klickar på kollinumret som jag fått av Elgiganten och kan följa varje steg som paketet med den nya varelsen tar för att komma till vårt hem. Jag lär få anledning att återkomma i denna tråd när jag fått igång den.

Kanske du vill hjälpa mig att ge den ett bra namn?

Untitled.png

Jag har en robotdammsugare som legat i flera år i garaget. Aldrig ens packat upp den. Fick den av min morbrors mäklare när han skulle sälja sin lägenhet och jag hjälpte till.

kanske fungerar bra i större hus, men tvivlar på att det är någon vits i normalstor lägenhet. Den tar ju plats i sig och man kan ju bara slå på den när man ska iväg. Sen har den väl sig inte fram och under överallt. tar den hörn.

Jag tycker det jobbigaste med dammsugande är att plocka undan allt (speciellt när man har barn) och ställa tillbaks. Dammsugningen i sig tar ju inte många minuter ...

Väntar med spänning på en recension ...

Vi har en centraldammsugare så jag får ju gå omkring med slangen som vanligt, men jag slipper ju att ta med sladd och byta kontakt hela tiden, huset är ett hederligt gammalt 3vån.
Har funderat på robot så är intresserad av att höra fortsättningen om vad ni tycker när den är installerad.

Dammsugaren fungerar riktigt bra får jag säga, lite jobbigt som Janne säger att flytta saker o ting innan men med tanke på resultatet kan jag stå ut med det. Man kan väl säga att den tar upp 98% av allt skit och speciellt bra tycker jag den är på vår och höst då man drar in en del grus i huset. En borste som sopar ut smuts vid golvsocklar gör att den tar upp förvånansvärt mycket faktiskt.

Det blir garanterat ingen sådan där hemma. Det skulle frugan aldrig acceptera. Och det onämnbara som Grannen troligen åsyftade hinner vi med ändå.

Till er som bara måste ha en sådan säger jag bara: Prylgalningar! ;)

Berra du ska bara se hur lugn och harmonisk frun blir när du trycker på startkanappen och åker hemifrån :) ett par timmar senare kommer du hem och tömmer den lilla krabaten efter han själv har letat sig till laddstationen. Finns ju annat roligt att göra istället för att dammsuga. Värd varenda krona/Bath :):)

Berra du ska bara se hur lugn och harmonisk frun blir när du trycker på startkanappen och åker hemifrån :) ett par timmar senare kommer du hem och tömmer den lilla krabaten efter han själv har letat sig till laddstationen. Finns ju annat roligt att göra istället för att dammsuga. Värd varenda krona/Bath :):)
Lugn och harmonisk blir hon ändå eftersom det är jag som oftast sköter dammsugningen när jag är hemma. Annars får ungarna också hjälpa till men bara ibland, dom fuskar för mycket tyvärr.

Ta för fan inte jobbet ifrån dottern brukar frugan säga när jag för diskmaskin och dammsugarrobot på tal..
Gräsklipparrobot kan du väl köpa säger hon..??
Men då får du ingen öl... Den ska vara en belöning efter utförd gräsklippning...
Ska förhandla om hur mycket mera öl jag kan få om jag byter bort den bensindrivna mot en handjagare..??

Du är hårt hållen Ledaren, tar befälet hemma istället. Skaffa en diskmaskin ...

Robbotsugare, eeeh! Näe, jag älskar min "dam"sugare och hon vet hur jag vill ha det, själv så tar hon riskvasten och dammar upp allt i luften och det grövre följer med ut genom dörrhålet, 30sek. senare ligger dammet på plats igen.

Inte undra på varför thai fuskar vid städning, allting ser likadant ut efteråt...555!

Leverans! Har även hunnit köra en test igår och det gick bra. Jag har en app i telefonen så jag kan starta städning när jag vill. Det är bra men jag tänkte fixa så att den drar igång automatiskt när ingen är hemma. Återkommer med bilder och utförligare recension. :)

Hej! Nu har jag hunnit testa min nya iRobot® Roomba® 980. Den gör sitt jobb och det har fungerat problemfritt. För att få bättre resultat har jag flyttat upp skohylla och stereobänk samt några andra saker på väggen så att det blir fritt golv under. Jag har även bytt ut en långhårig ryamatta som städroboten inte tyckte om. Det tar ca 70 minuter för den att dammsuga drygt 50 m2. Den klarar av tröskeln in till sovrummet utan några som helst problem. Städningen startar automatiskt när jag går hemifrån. Jag är helt nöjd med den och skulle inte vilja vara utan den nu. Ska försöka lägga ut ett litet filmklipp här också.

Hej! Nu har jag hunnit testa min nya iRobot® Roomba® 980. Den gör sitt jobb och det har fungerat problemfritt. För att få bättre resultat har jag flyttat upp skohylla och stereobänk samt några andra saker på väggen så att det blir fritt golv under. Jag har även bytt ut en långhårig ryamatta som städroboten inte tyckte om. Det tar ca 70 minuter för den att dammsuga drygt 50 m2. Den klarar av tröskeln in till sovrummet utan några som helst problem. Städningen startar automatiskt när jag går hemifrån. Jag är helt nöjd med den och skulle inte vilja vara utan den nu. Ska försöka lägga ut ett litet filmklipp här också.
Hmmm, 70 minuter?? Jag dammsuger 125 kvm ordentligt på drygt halva den tiden manuellt. Tror nog inte att en sådan kommer innanför vår dörr men jag är väl en gammalmodig stofil. :)

Hmmm, 70 minuter?? Jag dammsuger 125 kvm ordentligt på drygt halva den tiden manuellt. Tror nog inte att en sådan kommer innanför vår dörr men jag är väl en gammalmodig stofil. :)
På vilket sätt har tiden en betydelse?
Tror du har missat hela grejen att den ex kan städa när ni inte är hemma. Gräsklippar och dammsugar robot är kanonbra.

På vilket sätt har tiden en betydelse?
Tror du har missat hela grejen att den ex kan städa när ni inte är hemma. Gräsklippar och dammsugar robot är kanonbra.
Jag sa ju det, jag är en gammalmodig stofil. Dessutom är jag så knäpp att jag gillar att klippa gräset. Dammsugning kan väl diskuteras men det är ändå rätt kul att veta med sig att man själv har sett till att det blev rent och snyggt.

Hur fungerar den under soffor, bord där stolarna står mot bordet, eller måste du lyfta upp stolarna på bordet, flytta ut soffbordet?

Det jobbigaste med dammsugning är ju inte damsugandet utan att plocka bort och plocka tillbaks!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp