Grattis på din dag Sverige, älskar dig oändligt

Länken gick ut på att vi är tråkiga och inte vill fira nationaldagen som andra länder gör. Men med motståndet på detta lilla forumet så kan man ju tänka sig hur motståndet blir i övriga landet på att få fira sin egna dag. Tragiskt att det finns svenskar som inte är stolta över sitt land utan vill förnedra sina grannar och vänner mm och ta bort allt vad våra förfäder skapade för vad då?
Sketchen gjordes av Galenskaparna 1989. Jag tror inte att ”den gick ut på” något utan var just vad Galenskaparna gjorde, dvs komedi. Vill man försöka göra en politisk analys så är det väl att vi borde visa vår stolthet lite mer.

Vi har varit i Hagaparken idag, på ett officiellt Nationaldagsfirande, och i Vasaparken, på ett inofficiellt firande. Det är givetvis inte på norsk nivå, men ofantligt mycket större än när jag lämnade Sverige 1998. Flaggor överallt och jävligt trevligt.

Jag är oerhört stolt över att vara svensk och nästan alla internationella jämförelser ger mig skäl för det; Sverige är ett av världens allra bästa länder hur man än mäter.

Jag vet inte riktigt var, på forumet och annorstädes, du hittar allt detta ”motstånd”, ”förnedring” etc. Det kanske finns, men då måste jag ha missat det. Alla jag känner älskar Sverige och det är vad jag fokuserar på.

Exakt men du skrev att jag kan fira hur jag vill. Det fattar jag väl men det var ju inte det jag skrev. I Norge går man man ur huse för att fira sin nationaldag på den 17e maj och det var det jag önskade inte att fira själv. Måste man supa för att fira?
Dom gör det i Norge, super och som jag skrev du får fira hur du vill det gör jag.du önskade att folk skulle fira som i Norge men inte du

Tragiskt att det finns ett fåtal svenskar som vill att resten av svenskarna ska tycka detsamma.
Vi var vid nationaldagsfirandet, polaren är vänster med muslimsk fru, jag typ kd med thai fru.
Dom började med stråkar sen kom politiken, kollade på varandra, vi drar.
Vem fan äger den plattformen och att kommunen började prata politik.......

Den här tråden visar väl egentligen hur mycket svenskar älskar svedala, inte mycket.

Personligen tär jag på ett hat mot svedala som jag ännu inte vädrat offentligt då en bok samt flertalet tidningsreportage kommer i framtiden, när journalisterna grävt färdigt.
Det jag blivet utsatt för visar på ett land som styrs av inkompetenta poltiker och tjänstemän som varken har kunskap, ansvarstagande eller sunt förnuft. Och ansvar tar de inte, om man blir misshandlad av myndigheter kostar det mer att kämpa än det smakar, och ingen bryr sig.

Ord och inga visor, och ja, svedala är enligt mig ett land på dekis. Absolut inte p.g.a. invandring, den är bara ett resultat av totalt värdelöst styre samt en, flera generationer folk som inte vågar säga vad de ser ovh tycker utan väljer att titta bort.

Här är jag antagligen en av dem i svedala alla katogorier som misshandlats mest av myndigheter men som till sist fick rätt. Men fy fan, det kostade 8 år av mitt liv, enorma summor samt min hälsa. Har bidraget till systemet i svedala med miljarder, men när jag inte orkade mer så tog de allt jag hade.

Sveriges absolut största dubbelbeskattning i procent, kanske i pengar räknat också, ja alla kattegorier är mitt öde. Alla visste, men ingen hjälp fanns att få. FYFAN !!

National dag, vad firas..........?????? Återkommer i framtiden.

Senast ändrad:
Hej

Själv firade jag nationaldagen med mitt fotbollslag som vann med 5-0, underhållande match, fint väder och mycket folk, det var allt som behövdes för min del. :)

Mvh isan lover

Den här tråden visar väl egentligen hur mycket svenskar älskar svedala, inte mycket.

Personligen tär jag på ett hat mot svedala som jag ännu inte vädrat offentligt då en bok samt flertalet tidningsreportage kommer i framtiden, när journalisterna grävt färdigt.
Det jag blivet utsatt för visar på ett land som styrs av inkompetenta poltiker och tjänstemän som varken har kunskap, ansvarstagande eller sunt förnuft. Och ansvar tar de inte, om man blir misshandlad av myndigheter kostar det mer att kämpa än det smakar, och ingen bryr sig.

Ord och inga visor, och ja, svedala är enligt mig ett land på dekis. Absolut inte p.g.a. invandring, den är bara ett resultat av totalt värdelöst styre samt en, flera generationer folk som inte vågar säga vad de ser ovh tycker utan väljer att titta bort.

Här är jag antagligen en av dem i svedala alla katogorier som misshandlats mest av myndigheter men som till sist fick rätt. Men fy fan, det kostade 8 år av mitt liv, enorma summor samt min hälsa. Har bidraget till systemet i svedala med miljarder, men när jag inte orkade mer så tog de allt jag hade.

Sveriges absolut största dubbelbeskattning i procent, kanske i pengar räknat också, ja alla kattegorier är mitt öde. Alla visste, men ingen hjälp fanns att få. FYFAN !!

National dag, vad firas..........?????? Återkommer i framtiden.

Vad är det för verksamhet du har haft om du har: "bidraget till systemet i svedala med miljarder,"?

Vad är det för verksamhet du har haft om du har: "bidraget till systemet i svedala med miljarder,"?
Några stora företag. Ja de var självfallet små¨när jag startade det första i början på nittiotalet, men det växte så det knakade både i svedala och utanför. Efter att ha varit CEO i 25 år var företagen stora men jag hade blivet mindre och tappat mig själv efter ett liv på resande fot för det mesta

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
21
Visningar
2 K
magnusjansson
M
A
Svar
22