Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja vad bra, du behöver utrymme för alla flytvästar, å de nyttiga som skall drickas, viktiga ting men det löses säkert lycka till.Ramverket börjar få form.
Det blir runt 20m2 yta under tak/solskydd.
Räcker nog för oss.
Får fundera hur jag vill ha stuvutrymmen och lastrum...
![]()
![]()
Ja, man skulle kanske kolla om delar av inredningen från anrika Cat Walk finns kvar, vårt föredetta Bar, Disco, Karaoke och Glädjehus som Coronan stängde ner?Ja vad bra, du behöver utrymme för alla flytvästar, å de nyttiga som skall drickas, viktiga ting men det löses säkert lycka till.
Ja, man skulle kanske kolla om delar av inredningen från anrika Cat Walk finns kvar, vårt föredetta Bar, Disco, Karaoke och Glädjehus som Coronan stängde ner?
Det är numera ett sågverk Cut Walk.
Kanske någon från bartiden vill mönstra på?![]()
![]()
Båtar tas upp när det är risk för dåligt väder, annars ligger dom för ankar.Gäller erbjudandet även andra barer, så anmäler jag mig som en lustig gast, medtager egen krok och lina...Ska även denna båt tas upp efter avslutade seglingar? vila på land?....
Får verkligen hoppas ni får evig stiltje på era turer.Var nere och kollade vad som hänt sen före julen.
Röret för rodret är på plats.
![]()
Bambustängerna grundade med epoxy.
![]()
Bänkar börjat få rätt utseende.
Nu blir det att skaffa mer virke i morgon.
20 uno por dos i 16 fot längd.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Många generationer av erfarenhet slår nog dina teorier.Får verkligen hoppas ni får evig stiltje på era turer.
Vet inte hur sjön är där nere men en plötslig kuling och en sjö in på sidan på en sån båt så sayonara, sådana bänkar hade slitits bort snabbt av sjön då det handlar om otroliga krafter.
Hade inte funkat längs västkusten i Sverige men kanske mer stilla vatten där nere?
Är ju ingen Svensk båtbyggare som planerat den ser man men som sagt andra farvatten så kanske funkar bra där.
Var inte båten jag tänkte på, den ser bra ut! Var bänkarna på sidan och sidovåg.Många generationer av erfarenhet slår nog dina teorier.
Här byggs båtar för att gå på vågorna och inte genom vågorna.
Sällan att dessa båtar har ett djupgående över 50cm.
Ett 50 fot skrov väger inte mycket.
Byggda i bambu som är oerhört starkt och flexibelt, allt hålls i hop av nylonlinor i 2-3mm som varken nöts eller nöter på trä eller bambu.
Sen har man ett sinnrikt system med stag, master och linor som tar upp krafterna.
Det känns som att åka i en gummibåt.
Nackdelen är totala bredden 12meter som kräver utrymme.
Går en sittbänk sönder så gör man en ny nästa dag.
Många generationer av erfarenhet slår nog dina teorier.
Här byggs båtar för att gå på vågorna och inte genom vågorna.
Sällan att dessa båtar har ett djupgående över 50cm.
Ett 50 fot skrov väger inte mycket.
Byggda i bambu som är oerhört starkt och flexibelt, allt hålls i hop av nylonlinor i 2-3mm som varken nöts eller nöter på trä eller bambu.
Sen har man ett sinnrikt system med stag, master och linor som tar upp krafterna.
Det känns som att åka i en gummibåt.
Nackdelen är totala bredden 12meter som kräver utrymme.
Går en sittbänk sönder så gör man en ny nästa dag.
Var just uteliggande bänkar jag undrade över, men dom kanske inte får vågor som vi får, båtkonstruktionen säger jag inget emot då den används världen över där man har brott sjöar ofta vid korallrev som omgärdar en Ö etc.Hej
Håller med om att konstruktionen fungerar trots eller snarare tack vare att det egentligen är en stor kanot, var själv skeptisk men efter vårt båtäventyr på Bali så vet jag att dom klarar mycket mer sjö än man kan tro, dom riktigt surfar fram på dom stora dyningarna.
Med uteliggarna är dom nästan omöjliga att slå runt med, men visst fick vi ösa ibland, men bänkarna kommer ju ganska högt upp så tyngdpunkten ändras ju om man har mycket folk ombord, så det gäller väl att fördela passagerarna ganska jämnt, normalt vill man ju ha tyngpunkten centrerad och så lågt som möjligt i en båt formad som en kanot,
Men uteliggarna klarar nog det också och ni går väl ändå inte ut med passagerare om det är dåligt väder.
Mvh isan lover
Sen känns fördelen till varför man använder den båttypen här nere som bortbyggd med all extra vikt som är pålaggd.Var just uteliggande bänkar jag undrade över, men dom kanske inte får vågor som vi får, båtkonstruktionen säger jag inget emot då den används världen över där man har brott sjöar ofta vid korallrev som omgärdar en Ö etc.
Men ser faran med dom överhängande bänkarna vid sidosjö.
Jag har sett sjönns krafter många gånger och stål knycklas till som om Tor klappa till.
Vara bara en orokänsla jag fick av erfarenhet med dom överhängande bänkarna men självklart funkar det i fint väder.
Var just uteliggande bänkar jag undrade över, men dom kanske inte får vågor som vi får, båtkonstruktionen säger jag inget emot då den används världen över där man har brott sjöar ofta vid korallrev som omgärdar en Ö etc.
Men ser faran med dom överhängande bänkarna vid sidosjö.
Jag har sett sjönns krafter många gånger och stål knycklas till som om Tor klappa till.
Vara bara en orokänsla jag fick av erfarenhet med dom överhängande bänkarna men självklart funkar det i fint väder.