Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ett förslag, parrallell koppla bränslefilter med en kran till varje, om stopp i ena bara att skifta över till det andra, skönt i hårt väder att slippa skruva å luftaNu är min beställning på väg från Manila.
I mångas ögon helt onödiga prylar som tank, bränslefilter och ljuddämpare.
Kostar bara pengar......
Bara att kämpa på och säga att det är min båt och ingen annans.
Blir nog en chock när jag kommer att seriekoppla två bränslefilter...
Körde med tre avskiljare/filter i Sverige, men där är kondens ett större bekymmer.
![]()
![]()
diesel temp är runt 80 cNu är det löst och jag anar att dom skäms något.
Blev riktigt bra.
![]()
Själv har jag gjort en balk för att fästa kylaren.
Känns bra..
![]()
![]()
Diesel bör hållas ca 80 grader c hoppas det funkar med en kylare ,trevligt att följa detta bygge å durken blev i bra höjd.Nu är det löst och jag anar att dom skäms något.
Blev riktigt bra.
![]()
Själv har jag gjort en balk för att fästa kylaren.
Känns bra..
![]()
Om jag minns rätt var Volvo Penta 85-90 grader.diesel temp är runt 80 c
Diesel bör hållas ca 80 grader c hoppas det funkar med en kylare ,trevligt att följa detta bygge å durken blev i bra höjd.
Detta med kylning, jag var delägare på en segelskuta för länge sedan där hade vi ett kopparrör på utsidan som kylning motorn var en Scania d11De interna spänningarna i besättningen är kvar.
Mycket negativt och dom har sumpat en hel vecka i bråk och festande mot inkomster från fisket.
Alla är förlorare och några har ju tagit krediter på kommande inkomst.
Kapten Oskars fru tycker vi ska sälja båten med redskap för 250k.
Vi håller med och finns det en köpare får den ta över bråken.
Detta med kylning, jag var delägare på en segelskuta för länge sedan där hade vi ett kopparrör på utsidan som kylning motorn var en Scania d11
De interna spänningarna i besättningen är kvar.
Mycket negativt och dom har sumpat en hel vecka i bråk och festande mot inkomster från fisket.
Alla är förlorare och några har ju tagit krediter på kommande inkomst.
Kapten Oskars fru tycker vi ska sälja båten med redskap för 250k.
Vi håller med och finns det en köpare får den ta över bråken.
Finns samma problem överallt, även i Sverige, både inom familjer och på arbetsplatser att vissa inte kan samarbeta.Hej
Det är svårt och prövande för tålamodet ibland att bedriva verksamhet i U-länder, folk tänker och agerar inte alltid logiskt, låter lite som i Thailand.
Mvh isan lover