Har det blivit en ny inriktning på kundkrets.

Diskussion i 'Bygga hus i Thailand' startad av Jonas, 26 augusti 2017.

1. nmax

nmax Forumveteran

Blir så ibland, har aldrig varit bra på det där med tidiga mornar

2. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Gött när man kan göra som man vill;)

3. JKON

JKON Aktiv medlem

Tomten redan inredd som en isaan tomt, bara kasta ut skiten på tomten 55555 Blir ju ingen pool där ;)

4. magunnar

magunnar Forumräv

Bara fram med slangen det är så roligt:rolleyes:

5. kurant

kurant Forumräv

Ja annars är det ingen vits med en darling ;)
    Nu brukar nästan alla Isaantjejer ha något barn i bagaget så extrarummet blir ofta okuperat med ett plastbarn efter en tid.
    Då blir det nya tider som gäller, hus, privatskola, skolskjuts och senaste modeller av smartphones.

pontiac-51 gillar detta.
  6. Ubon

Ubon Forumveteran

Inte singel? hmm, Du ber andra hålla utkik efter en lång hårig sjuksyrra med eget hus, söker Du lägre boendekostnad? :)

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Jonas

Jonas Forumveteran

Ja det är ju en byggarbetsplats så inte så konstigt. Står inget färdigt hus på den tomten.
    Inte ens muren folk gnäller över är färdig.
    Som skrivits innan bara 25% av villagen är färdig så just nu är det en stor arbetsplats där 200 hus byggs.

NilsG gillar detta.
  9. Jonas

Jonas Forumveteran

Därför att jag skrev att det var inget för dig.
    Fast jag kör till Pattaya Klang på 15 minuter så ok avstånd för mig och istället för 2 timmar om dagen köra mellan skolan blir det nu 30 minuter om dagen.
    Den muren är inte högre än muren runt någon annan village jag besökt.
    Som sagt muren framför husen går inte ens upp till midjan, på sidan kanske axelhöjd och runt villagen, normal village höjd på muren.

I villagen jag bor nu står det krossade glasflaskor på toppen av muren runt, här har dom lagt ner lite pengar och satt el-ledningar runt istället.

10. nmax

nmax Forumveteran

Låter som en trevligt village helt klar.
    Måste du välja nåt färdigt huspaket eller är det fritt?

11. Jonas

Jonas Forumveteran

I deras villages i Pattaya finns det hustyper från 3.8-14 miljoner baht.
    Denna villagen är ju riktad mot Thai så bygger bara den billigaste hustypen som kostar från 3.8-4.8 miljoner beroende på tomtstorlek i Pattaya, här 2.5-3.2 miljoner och det är ju markpriset som är kostnadsskillnaden.

Blir väl IKEA kök och möbler ;)

Men med läget i Pattaya och småvägarna att krångla sig ut från östsidan så är detta tidsmässigt närmare Pattaya klang.

12. nmax

nmax Forumveteran

Är det 2.5 - 3.2 milj inkl tomt?
    Blir alla hus likadana, bara tomten som skiljer?

13. Jonas

Jonas Forumveteran

Ja i denna villagen är det bara en standard hustyp, sen har ju många byggt till lite men i det stora hela kopior.
    Så kan ju se lite trist ut.
    Men villages ser väl många gånger trista ut med 2-3 hustyper att välja på?
    Priset är för hus + chanott på mark, alltså friköpt.

Någon sån här uteplats som dom har på ett av visningshusen tänkte jag mig fast längre terass så jag har en grillplats.
    Och pool jämter, för jag har ju större öppen tomt än på bilden. ;)

Men vi får se när jag kommer hem det är inte 100% säkert än.
    Screenshot_20180204-061236.png

14. Nam Falang

Nam Falang Admin

Lång och hårig sjuksyrra? Du kanske menade en långhårig sjuksyrra :)
    Hihi förlåt men särskrivningar blir så roligt ibland.

Samet, eirkar, Kycklingen och 1 annan gillar detta.
  15. nmax

nmax Forumveteran

Den där terassen skyddar typ ingenting mot solen mer än kl 12 på dagen i Juli.

16. Jonas

Jonas Forumveteran

Beror helt på hur den placeras i förhållande till hus, mur, soluppgång och solnedgång.
    Sen var ju bilden ett ungefär, som sagt inget sånt är byggt eller beställt.
    Bara det inte blir skugga över poolen det är viktigast.
    Huset i Pratumnak låg poolen i skugga, inte många månader på året jag kunde doppa mig.

17. Ubon

Ubon Forumveteran

Tycker nog att den som söker, nmax, borde tänka på att det finns manliga sjuksyrror/skötare, vad vill nmax ha? en hårig Achmed Abdhulla 78 år, avlagd sjuksyrrexamen i Afghanistan 1958 ?

pontiac-51 och andrejsdenruskige gillar detta.
  18. Jonas

Jonas Forumveteran

Hade ju tänkt en L formad terass som går längs med hela bakre muren och sen 90 grader ner längs hela husväggen och pool emellan, slipper man klippa gräset ;)

nmax gillar detta.
  19. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Perfekt med den muren som insynsskydd vid poolen, som du skrivit tidigare kan ni plantera snyggt som inramning av pool.

Vill ju inte ha nyfikna som blänger när man hänger vid poolen;)

20. Shovel78

Shovel78 Medlem

Ja man får ju inte mycket för den avgiften. Gymmet togs bort, solstolarna vid poolen togs bort och kabel TV servicen försvann (fast man betalt extra). Bara gapa och svälja :eek:

Nam Falang och pontiac-51 gillar detta.
  21. Nam Falang

Nam Falang Admin

Ja just det, du har ju hus just där. Jag gillade Sabai village. Inte så många hus, inga murar, nära stan, fint poolområde, bra planering på huset (Nathalie).

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?