Har det blivit en ny inriktning på kundkrets.

 
Den öppna ytan kommer räcka till en pool, den här ytan ligger jämter huset (fotona).
Men helt ointressant för dig.
Ligger utanför Pattaya, inte sett en farang än sålänge, får ta bilen eller tåget till Pattaya, moppe blir för långt ;)
Inte en bar har jag sett och Pattaya är inte närmaste stad, fast det är bara par minuter till Mac donalds och köpcenter men inte i Pattaya och priset är då billigare än i Pattaya.
Som sagt skiljer sig 1.2 miljoner baht mellan det billigaste huset/marken i den här villagen än syster villagen i Pattaya.
Husen är exakta kopior av varandra fast tomterna större här än i Pattaya fast ändå billigare.
Säljer snabbare här än systervillagen i Pattaya med som är mer inriktad på farang.

received_151152759021759.jpeg


received_151152852355083.jpeg
Tomten redan inredd som en isaan tomt, bara kasta ut skiten på tomten 55555 Blir ju ingen pool där ;)
 
Undrade bara av ren nyfikenhet.
Alltid kul att veta vad det kostar på olika ställen.
Personligen hade jag hellre betalat nån milj mer inne i Pattaya men så vill jag ju ha nära till party mm.
Familjeliv var trevligt men det är ett avslutat kapitel som jag inte tänker ta upo igen fast tjejen har tjötat lite, hasip hasip nalak mak mak.
Bara fram med slangen det är så roligt:rolleyes:
 
Tomten redan inredd som en isaan tomt, bara kasta ut skiten på tomten 55555 Blir ju ingen pool där ;)
Ja det är ju en byggarbetsplats så inte så konstigt. Står inget färdigt hus på den tomten.
Inte ens muren folk gnäller över är färdig.
Som skrivits innan bara 25% av villagen är färdig så just nu är det en stor arbetsplats där 200 hus byggs.
 
Senast redigerad av en moderator:
Undrade bara av ren nyfikenhet.
Alltid kul att veta vad det kostar på olika ställen.
Personligen hade jag hellre betalat nån milj mer inne i Pattaya men så vill jag ju ha nära till party mm.
Familjeliv var trevligt men det är ett avslutat kapitel som jag inte tänker ta upo igen fast tjejen har tjötat lite, hasip hasip nalak mak mak.
Därför att jag skrev att det var inget för dig.
Fast jag kör till Pattaya Klang på 15 minuter så ok avstånd för mig och istället för 2 timmar om dagen köra mellan skolan blir det nu 30 minuter om dagen.
Gillar inte heller mur runt huset och här är det bara ett litet staket/häck så man kan sitta på altanen å morsa på grannen, dom flesta har växter som skymmer på sina ställen så insynen blir lite lagom och ingen som stirrar. En hög mur runt villagen däremot är ju bra men tom Kumla anstalten blir nog avis på den runt Jonas village [emoji23][emoji23]
Men håller ju undan mycket orm mm så bara bra.
Den muren är inte högre än muren runt någon annan village jag besökt.
Som sagt muren framför husen går inte ens upp till midjan, på sidan kanske axelhöjd och runt villagen, normal village höjd på muren.

I villagen jag bor nu står det krossade glasflaskor på toppen av muren runt, här har dom lagt ner lite pengar och satt el-ledningar runt istället.
 
Därför att jag skrev att det var inget för dig.
Fast jag kör till Pattaya Klang på 15 minuter så ok avstånd för mig och istället för 2 timmar om dagen köra mellan skolan blir det nu 30 minuter om dagen.

Den muren är inte högre än muren runt någon annan village jag besökt.
Som sagt muren framför husen går inte ens upp till midjan, på sidan kanske axelhöjd och runt villagen, normal village höjd på muren.

I villagen jag bor nu står det krossade glasflaskor på toppen av muren runt, här har dom lagt ner lite pengar och satt el-ledningar runt istället.
Låter som en trevligt village helt klar.
Måste du välja nåt färdigt huspaket eller är det fritt?
 
Låter som en trevligt village helt klar.
Måste du välja nåt färdigt huspaket eller är det fritt?
I deras villages i Pattaya finns det hustyper från 3.8-14 miljoner baht.
Denna villagen är ju riktad mot Thai så bygger bara den billigaste hustypen som kostar från 3.8-4.8 miljoner beroende på tomtstorlek i Pattaya, här 2.5-3.2 miljoner och det är ju markpriset som är kostnadsskillnaden.

Blir väl IKEA kök och möbler ;)

Men med läget i Pattaya och småvägarna att krångla sig ut från östsidan så är detta tidsmässigt närmare Pattaya klang.
 
I deras villages i Pattaya finns det hustyper från 3.8-14 miljoner baht.
Denna villagen är ju riktad mot Thai så bygger bara den billigaste hustypen som kostar från 3.8-4.8 miljoner beroende på tomtstorlek i Pattaya, här 2.5-3.2 miljoner och det är ju markpriset som är kostnadsskillnaden.

Blir väl IKEA kök och möbler ;)

Men med läget i Pattaya och småvägarna att krångla sig ut från östsidan så är detta tidsmässigt närmare Pattaya klang.
Är det 2.5 - 3.2 milj inkl tomt?
Blir alla hus likadana, bara tomten som skiljer?
 
Är det 2.5 - 3.2 milj inkl tomt?
Blir alla hus likadana, bara tomten som skiljer?
Ja i denna villagen är det bara en standard hustyp, sen har ju många byggt till lite men i det stora hela kopior.
Så kan ju se lite trist ut.
Men villages ser väl många gånger trista ut med 2-3 hustyper att välja på?
Priset är för hus + chanott på mark, alltså friköpt.

Någon sån här uteplats som dom har på ett av visningshusen tänkte jag mig fast längre terass så jag har en grillplats.
Och pool jämter, för jag har ju större öppen tomt än på bilden. ;)

Men vi får se när jag kommer hem det är inte 100% säkert än.
Screenshot_20180204-061236.png
 
Ja i denna villagen är det bara en standard hustyp, sen har ju många byggt till lite men i det stora hela kopior.
Så kan ju se lite trist ut.
Men villages ser väl många gånger trista ut med 2-3 hustyper att välja på?
Priset är för hus + chanott på mark, alltså friköpt.

Någon sån här uteplats som dom har på ett av visningshusen tänkte jag mig fast längre terass så jag har en grillplats.
Och pool jämter, för jag har ju större öppen tomt än på bilden. ;)

Men vi får se när jag kommer hem det är inte 100% säkert än.
Screenshot_20180204-061236.png
Den där terassen skyddar typ ingenting mot solen mer än kl 12 på dagen i Juli.
 
Den där terassen skyddar typ ingenting mot solen mer än kl 12 på dagen i Juli.
Beror helt på hur den placeras i förhållande till hus, mur, soluppgång och solnedgång.
Sen var ju bilden ett ungefär, som sagt inget sånt är byggt eller beställt.
Bara det inte blir skugga över poolen det är viktigast.
Huset i Pratumnak låg poolen i skugga, inte många månader på året jag kunde doppa mig.
 
Hade ju tänkt en L formad terass som går längs med hela bakre muren och sen 90 grader ner längs hela husväggen och pool emellan, slipper man klippa gräset ;)
 
Hade ju tänkt en L formad terass som går längs med hela bakre muren och sen 90 grader ner längs hela husväggen och pool emellan, slipper man klippa gräset ;)
Perfekt med den muren som insynsskydd vid poolen, som du skrivit tidigare kan ni plantera snyggt som inramning av pool.

Vill ju inte ha nyfikna som blänger när man hänger vid poolen;)
 
Ja man får ju inte mycket för den avgiften. Gymmet togs bort, solstolarna vid poolen togs bort och kabel TV servicen försvann (fast man betalt extra). Bara gapa och svälja :eek:

Ja just det, du har ju hus just där. Jag gillade Sabai village. Inte så många hus, inga murar, nära stan, fint poolområde, bra planering på huset (Nathalie).
 
 
 
Tillbaka
Topp