Har du åkt business class?

Har du åkt business class

• Ja

Röster: 39 73.6%
  • Nej

Röster: 14 26.4%

• Totala väljare
    53

3 gånger med Thai, en gång med poäng och två gånger när det varit överbokade plan, en resa med Aeroflot fick jag och frugan sitta i några breda stolar men om det var business class vet jag inte.

3 gånger med Thai, en gång med poäng och två gånger när det varit överbokade plan, en resa med Aeroflot fick jag och frugan sitta i några breda stolar men om det var business class vet jag inte.
Den enda skillnaden jag märkte var att serveringen av drycker var en aning bättre och att man slapp sitta och knuffas med några fetknoppar.
BTT

Trodde fått pangerbjudande uppgradera till buisness 5100 baht men så såg jag var bara sista flyget så blir apklass.
Det är ingen större skillnad inom EU.
Nu är man påväg iaf.
Ungarna vill till Singapore nästa gång kanske blir buisness dit.
Sista fotot från taxin, 80 mil han jag köra.

20230917_081347.jpg

Det har blivit flera men bara en jag betalade själv.
Med Thai var ekonomi slutsålt till Thailand så en väg business och returen i ekonomi.

Uppgraderad två gånger med Finnair från Bkk, en gång med Aeroflot från Bkk.
Från Arn bjöd Emirates på business när man öppnade linjen, det gick att matcha mitt SAS kort online för att få business en väg en kort period.
Från Bkk till Köpenhamn med SAS betalade Länsförsäkringar hemresan i business efter att jag skadat flera revben och Länsförsäkringar stod för mellanskillnaden en gång till efter en lunginflammation och dålig syresättning från Bkk.

Sen fick jag business från Nairobi till Arn med SAS men det var för att det var inga bokningar i business så man fick sitta där men mat och service som i ekonomi.
Sen har Singapore Airlines bjudit på PE några gånger mellan Arn och Singapore.

Men premium+ var väl långt från buisness, var väl inte ens i närheten, bara lite större säte?

Det stämmer.
Däremot så var det bra på Thai. Samma säten som business, men maten var ekonomi. De platserna kunde vara riktigt prisvärda.
Jag bryr mig mer om sätet än om serveringen.
En korv på OKQ8 är ju bättre än maten i First…..nåja, kanske inte helt korrekt, men det är inga större kulinariska nivåer på maten i varesig business eller First.

Ja med jag hade två boardingkort och råkade sätta mig längst fram på det stora planet. Fick direkt ett glas skumpa i näven sen kom ja på misstaget. Drack upp o satte mig där bak
Jag gillar buisness, sist satt i, snälla flyg par timmar till men jag tar erbjudanden.
Vart lite dåligt sista tiden men innan med betald biljett av företaget kunde man göra klipp.

Men premium+ var väl långt från buisness, var väl inte ens i närheten, bara lite större säte?
Nej det var premium +. När jag var i Ocean Rig och jobbade utanför Falkland så chartrades flyg mellan London och Stanley var "klasslöst" men bekvämt, dock serverades inte en droppe till och med vakter så ingen skulle hinna ta sig ett järn mellanlandning och tankning på Cap Verde
Var några jävligt långa Flighter Phuket - via lite olika stopp - London - Stanley det var goda tider i offshore så då var det buisness. för oss i senior befattningar.
Sedan vart det sämre tider och då hamna man ofta i mitten säte mellan 2 stora bamsingar/ Negrer till Luanda.
Kanske det jag var mest trött på med jobbet till sjöss/offshore var flygandet och allt runt omkring väntan, mellanlandningar och hotell.

Nej det var premium +. När jag var i Ocean Rig och jobbade utanför Falkland så chartrades flyg mellan London och Stanley var "klasslöst" men bekvämt, dock serverades inte en droppe till och med vakter så ingen skulle hinna ta sig ett järn mellanlandning och tankning på Cap Verde
Var några jävligt långa Flighter Phuket - via lite olika stopp - London - Stanley det var goda tider i offshore så då var det buisness. för oss i senior befattningar.
Sedan vart det sämre tider och då hamna man ofta i mitten säte mellan 2 stora bamsingar/ Negrer till Luanda.
Kanske det jag var mest trött på med jobbet till sjöss/offshore var flygandet och allt runt omkring väntan, mellanlandningar och hotell.
Dom på förra rederiet som ofta flög till Brazilien sa mer standard bli uppgraderad.

Det stämmer.
Däremot så var det bra på Thai. Samma säten som business, men maten var ekonomi. De platserna kunde vara riktigt prisvärda.
Jag bryr mig mer om sätet än om serveringen.
En korv på OKQ8 är ju bättre än maten i First…..nåja, kanske inte helt korrekt, men det är inga större kulinariska nivåer på maten i varesig business eller First.
Hej

Då har det ändrat sig, förr möttes man med champagne direkt vid boarding, maten serverades på porslinstallrikar med riktiga bestick, med riktiga glas och kaffekoppar i porslin tillsammans med linneservett, man kunde välja en kall bricka med olika sorters ostar, parmaskinka och annat gott tillsammans med nybakat bröd istället för varm mat, till detta ett riktigt gott vin av bra kvalitet.

Det serverades även varmrätter med oxfilé alternativt hälleflundra och liknande, ibland hade någon välkänd internationell kock sammansatt hela menyn och ibland var det specialiteter ifrån flygbolagets hemland som serverades, många gånger riktigt bra och god mat.

Samma med dryckerna, där fanns det i princip alla välkända drycker att välja på och det av bra kvalitet, ibland serverades även paraplydrinkar m.m ifrån en drinklista o.s.v,

Man fick en necessär innehållande tandkräm, tandborste, kam, tofflor, ögonskyd, hörselskydd och sockar m.m, stolarna var bredare och gick att fälla längre så att man kunde sova bättre, så det var naturligtvis bra mycket bättre än i ekonomiklass men om det var värt priset kan man ju diskutera, själv tycker jag inte det, men betalar man inte ur egen ficka åker jag gärna business och första klass.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp