Krister
Forumveteran
Det tog nog 5 minuter innan de kom på mig...Där uppfanns fenomenet halsa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det tog nog 5 minuter innan de kom på mig...Där uppfanns fenomenet halsa![]()
Har åkt Första klass med SAS, i tjänsten på 90- talet till och från USA. Var precis som du skriver. När maten serverades bytte personalen om till kock mössa.Hej
Då har det ändrat sig, förr möttes man med champagne direkt vid boarding, maten serverades på porslinstallrikar med riktiga bestick, med riktiga glas och kaffekoppar i porslin tillsammans med linneservett, man kunde välja en kall bricka med olika sorters ostar, parmaskinka och annat gott tillsammans med nybakat bröd istället för varm mat, till detta ett riktigt gott vin av bra kvalitet.
Det serverades även varmrätter med oxfilé alternativt hälleflundra och liknande, ibland hade någon välkänd internationell kock sammansatt hela menyn och ibland var det specialiteter ifrån flygbolagets hemland som serverades, många gånger riktigt bra och god mat.
Samma med dryckerna, där fanns det i princip alla välkända drycker att välja på och det av bra kvalitet, ibland serverades även paraplydrinkar m.m ifrån en drinklista o.s.v,
Man fick en necessär innehållande tandkräm, tandborste, kam, tofflor, ögonskyd, hörselskydd och sockar m.m, stolarna var bredare och gick att fälla längre så att man kunde sova bättre, så det var naturligtvis bra mycket bättre än i ekonomiklass men om det var värt priset kan man ju diskutera, själv tycker jag inte det, men betalar man inte ur egen ficka åker jag gärna business och första klass.
Mvh isan lover
Det stämmer.
Däremot så var det bra på Thai. Samma säten som business, men maten var ekonomi. De platserna kunde vara riktigt prisvärda.
Jag bryr mig mer om sätet än om serveringen.
En korv på OKQ8 är ju bättre än maten i First…..nåja, kanske inte helt korrekt, men det är inga större kulinariska nivåer på maten i varesig business eller First.
Thais PE ändrades lite genom åren.Premium ecomony en gång tur och retur med Thai
Om jag kommer ihåg rätt så var enda skillnaden att man inte hade tillgång till lounge
Inceckning bredvid apklasskön. Champange, speciell meny på porslin var det i alla fall
Enis
Varför skulle någon bli upprörd pga av detta?
Folk som åker apklass, dvs även jag, ska bara glada över de som åker och betalar för business class.Jag frågar mig det samma. Men folk blir tydligen upprörda över sådant.
Jantelagssverige kanske har något med det att göra.
Folk är väldigt bekymrade över andras ekonomi och bekymrade över hur annat folk använder sina pengar.
Hej
Då har det ändrat sig, förr möttes man med champagne direkt vid boarding, maten serverades på porslinstallrikar med riktiga bestick, med riktiga glas och kaffekoppar i porslin tillsammans med linneservett, man kunde välja en kall bricka med olika sorters ostar, parmaskinka och annat gott tillsammans med nybakat bröd istället för varm mat, till detta ett riktigt gott vin av bra kvalitet.
Det serverades även varmrätter med oxfilé alternativt hälleflundra och liknande, ibland hade någon välkänd internationell kock sammansatt hela menyn och ibland var det specialiteter ifrån flygbolagets hemland som serverades, många gånger riktigt bra och god mat.
Samma med dryckerna, där fanns det i princip alla välkända drycker att välja på och det av bra kvalitet, ibland serverades även paraplydrinkar m.m ifrån en drinklista o.s.v,
Man fick en necessär innehållande tandkräm, tandborste, kam, tofflor, ögonskyd, hörselskydd och sockar m.m, stolarna var bredare och gick att fälla längre så att man kunde sova bättre, så det var naturligtvis bra mycket bättre än i ekonomiklass men om det var värt priset kan man ju diskutera, själv tycker jag inte det, men betalar man inte ur egen ficka åker jag gärna business och första klass.
Mvh isan lover
Tycker inte att det är förvånande, det räcker med en flygning i business under en livstid för att kvalificera sig för ett JA.83,3% är ju liiite förvånande.
Ni får ursäkta, men det är liksom inte bilden jag har av deltagarna på denna siden (Gäller även mig själv).
Har ni alla likt BTT åkt sjuktransport, eller blivit utvisade?
Ja, att betala för ekonomi och få en uppgradering gratis till business är det optimala.För min del räcker det med apkkassen som ni kallar det Lägger hellre pengar på annat då jag kommer fram och en sak till Jag kommet inte ett dugg fortare fram för för att jag åker i en annan dyrare klass i planet
För min del räcker det med apkkassen som ni kallar det Lägger hellre pengar på annat då jag kommer fram och en sak till Jag kommet inte ett dugg fortare fram för för att jag åker i en annan dyrare klass i planet
83,3% är ju liiite förvånande.
Ni får ursäkta, men det är liksom inte bilden jag har av deltagarna på denna siden (Gäller även mig själv).
Jag frågar mig det samma. Men folk blir tydligen upprörda över sådant.
Jantelagssverige kanske har något med det att göra.
Folk är väldigt bekymrade över andras ekonomi och bekymrade över hur annat folk använder sina pengar.
Tror det verkar åt båda hållen.
Finns gott om människor som ser ner på och nästan föraktar folk som har lite pengar att röra sig med.
Människovärdet ökar ju mer pengar du har. Finns folk som skäms över att dom kör äldre, begagnade bilar eller om dom handlar för 30 kronor på ICA.
Fattigdom är ofta stigmatiserande.
BTT
hört folk skoja om det och sagt snållänningHar alltid åkt apklass. Man är ju smålänning.![]()
Thais PE ändrades lite genom åren.
Jag bokade en av de första flygningarna med PE då de fortfarande var B747 och man fick sitta i Business Class kabinen. Business passager fick då sitta i gamla first.
Man bokade fortfarande ofta via resebyrå då jag minns att det var travellink men jag måste ha ringt in för tjejen så att det finns en ny grej nu med Thai PE som är gamla business men man får Economy service. Tack den testar jag.
Då hade de inte hunnit ändra servicen det minsta utan champagne pre departure och sen fråga de hur man ville ha sin Steak. Ostarna serverades från vagn där de skar upp det man ville.
Ostvagnen kom sedan att ersättas med en bricka och serveringen blev enklare.
Men PE var alltid bra mycket bättre en apklass, med porslin och glas glas vad jag kan minnas.
Åkte den ofta på mitten av 2000 talet då vi kunde boka agent biljetter.
@andrejsdenruskige
Naturligtvis så hade jag köpt resan via Nonkis samt betalat med ICA-kortet...
ENis
83,3% är ju liiite förvånande.