Hat Nang Ram - en lugn och trevlig liten strand i Sattahip

suriya

Forumveteran
Tanken var från början att besöka Hat Nam Sai, men som utlänning får jag inte komma in där så det fick bli Hat Nang Ram istället.

När man kör in mot stranden ser man uppställda militärflygplan och militärbåtar från vägen. Vid strandens början finns det en parkeringsplats, och i anlutning till den finns en del försäljningsstånd och toaletter.

Man kan välja att fortsätta längre in till en annan parkeringsplats. Där finns det också tillgång till toaletter, men inte speciellt mycket försäljning att prata om. Dock kan man köpa lagad mat i närheten och ha picknick på stranden. :)

Militärflygplan vid entrén:
CIMG3215_cut_small.jpeg

Några bilder av utsikten från stranden:
CIMG3210_cut_small.jpeg
CIMG3213_cut_small.jpeg
CIMG3203_cut_small.jpeg
CIMG3204_cut_small.jpeg

Senast ändrad:
Tanken var från början att besöka Hat Nam Sai, men som utlänning får jag inte komma in där så det fick bli Har Nang Ram istället.

När man kör in mot stranden ser man uppställda militärflygplan och militärbåtar från vägen. Vid strandens början finns det en parkeringsplats, och i anlutning till den finns en del försäljningsstånd och toaletter.

Man kan välja att fortsätta längre in till en annan parkeringsplats. Där finns det också tillgång till toaletter, men inte speciellt mycket försäljning att prata om. Dock kan man köpa lagad mat i närheten och ha picknick på stranden. :)

CIMG3215_cut_small.jpeg

CIMG3210_cut_small.jpeg
CIMG3213_cut_small.jpeg
CIMG3203_cut_small.jpeg
CIMG3204_cut_small.jpeg
Har varit där två gånger också. Första gången försökte vi åka till den första där utlänningar inte får komma in, blev stoppad av en militär som förklarade läget för frun. Istället för backa tillbaks tillät han att vi åkte några hundra meter ner och gjorde en U-turn!

Vårt hus ligger inte långt därifrån. En picknick med familjen på Nang Ram är trevligt. Äta, dricka och prata. Har faktiskt inte badat där :( bara plaskat i strand kanten. Söndagar brukar vara fullt med folk. Gissar att många är lediga då.

Finns ett par bilder från Nang Ram i min bild tråd.
https://thaisnack.se/attachments/img_0670-jpg.48306/
https://thaisnack.se/attachments/img_0672-jpg.48307/

Jag var lite förkyld när jag var där, så jag lät bli att bada jag också. :(

Kul med fler bilder. :) Det är bara att fylla på med fler bilder här för den som känner för det tycker jag. :)

Tanken var från början att besöka Hat Nam Sai, men som utlänning får jag inte komma in där så det fick bli Hat Nang Ram istället.

CIMG3215_cut_small.jpeg

CIMG3210_cut_small.jpeg
CIMG3213_cut_small.jpeg
CIMG3203_cut_small.jpeg
CIMG3204_cut_small.jpeg

Det går ett rev, från den högra ön in mot stranden, där det är bra att snorkla, man ser det tydligt vid lågvatten.

Tillbaka
Topp