Hello Fresh

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag sitter just nu och väntar på en leverans från Hello Fresh efter en rekommendation av dottern. T o m en komplett odugling i köket som jag skall tydligen kunna fixa ihop en hälsosam och god middag med hjälp av dom. Det skall bli spännande att prova, första försöket sker imorgon.

Någon som har provat tidigare förresten?

Jag sitter just nu och väntar på en leverans från Hello Fresh efter en rekommendation av dottern. T o m en komplett odugling i köket som jag skall tydligen kunna fixa ihop en hälsosam och god middag med hjälp av dom. Det skall bli spännande att prova, första försöket sker imorgon.

Någon som har provat tidigare förresten?
Vi väntar otåligt på en uppföljning med massa bilder :thumbsup:

Exempel på ett recept. Bokstaven uppe i hörnet refererar till en påse med ingredienser.

20240327_081111.jpg

20240327_081129.jpg

Det färdiga resultatet. Vi använde bara halva påsen sås, frugan sa att den var salt men det tyckte inte jag. Men ett gott råd är att smaka av. Skall hungriga ungdomar äta är köttet kanske snålt tilltaget, 600 g för 4 portioner. Men det tycker jag kan kompenseras av salladen.
Och det finns vegetariska rätter, det glömde jag att nämna eller rättare sagt förträngde.

20240327_191307.jpg

Det färdiga resultatet. Vi använde bara halva påsen sås, frugan sa att den var salt men det tyckte inte jag. Men ett gott råd är att smaka av. Skall hungriga ungdomar äta är köttet kanske snålt tilltaget, 600 g för 4 portioner. Men det tycker jag kan kompenseras av salladen.
Och det finns vegetariska rätter, det glömde jag att nämna eller rättare sagt förträngde.

20240327_191307.jpg
Kokade du riset enligt instruktionerna i receptet?

Misstänkte det.

Det känns fasen helt fel att koka ris på spisen!
Absolut men det är nog ganska få svenskar familjer som innehar en riskokare. Men hursomhelst var instruktionerna på receptkortet lätta att följa för en odugling i köket som jag. Frugan var inte lika positiv, hon vill helst handla själv och laga från grunden. Detta funkar dock för mig när hon jobbar och är trött.

Absolut men det är nog ganska få svenskar familjer som innehar en riskokare. Men hursomhelst var instruktionerna på receptkortet lätta att följa för en odugling i köket som jag. Frugan var inte lika positiv, hon vill helst handla själv och laga från grunden. Detta funkar dock för mig när hon jobbar och är trött.
Håller med din fru ;)

Jag har testat Hello Fresh ett par gånger när de har haft en drive med jäkligt bra pris.

Det som jag tyckte var bäst var att de levererar alla råvarorna i exakta portioner / bitar. Det blir inget över som blir gammalt.

Sen var vissa recept roligare än andra, mer att laga mera spännande mat.

Sen såklart att man fick testa sånt som man kanske inte vanligtvis skulle laga själv, men rätterna ska passa de flesta så inget sticker ut direkt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp