Hemskickade från SFI

Klart att svenska är svårt för Thai, liksom finska för en svensk. Däremot engelska, tyska och andra den gruppens språk är nästan som en dialekt till svenskan.
Jättelätt, jag har aldrig behövt plugga engelska efter att ha lärt mig svenska, det kom på köpet.
Thai är inte speciellt svårt grammatiskt men rätt svårt att få flyt på uttalet tycker jag.
Det är svårt att jämföra språk på det sättet, klart att språk som tillhör samma grupp är ju lättare att lära sig.
Kan däremot tänka att finska är nästan omöjligt för en utlänning som är lite äldre att lära sig.
Ingenting är dock omöjligt sägs det. :rolleyes:

Lund? nej, jag har aldrig bott i ett ghetto...:) dra en linje på kartan ifrån Stockholm till Oslo, följ linjen ifrån Stockholm c:a 25-30 mil ungefär där huserar jag.

Lund? nej, jag har aldrig bott i ett ghetto...:) dra en linje på kartan ifrån Stockholm till Oslo, följ linjen ifrån Stockholm c:a 25-30 mil ungefär där huserar jag.
55555 Ghetto.. Säg inte att du bor i Karlstad.. Värmlänning... Då behöver du faktiskt en SFI kurs..
Har en del vänner som bor i de trakterna... Bha !! ;)

Det där är allt på gränsen till personliga påhopp på många medlemmar här inklusive forumvärd. Allvarliga saker! ;) :)
Kan det inte införas VISA krav på alla norr om Hallandsåsen som vill ta sig till Skåne? ;)
Smålänningar mm är väl motsvarigheten till Rumänska tiggare? Gratis är gott!!! De vill komma till Skåne för det är så fint och nästan all mat i Sverige kommer från just det vackra landskapet. så fort en Stockholmare blir rik, så köper den en fastighet på Österlen. Öppna landskap!! :D
Trivs man inte i Skåne så stanna i Rumänien... Förlåt.. Menade Småland... ;)
:wai::wai::wai::wai::wai::wai:

Kan det inte införas VISA krav på alla norr om Hallandsåsen som vill ta sig till Skåne? ;)
Smålänningar mm är väl motsvarigheten till Rumänska tiggare? Gratis är gott!!! De vill komma till Skåne för det är så fint och nästan all mat i Sverige kommer från just det vackra landskapet. så fort en Stockholmare blir rik, så köper den en fastighet på Österlen. Öppna landskap!! :D
Har ni även gratis tolk till oss , här snackar vi Svenska , inte Danska :)

Har ni även gratis tolk till oss , här snackar vi Svenska , inte Danska :)
5555555 Eftersom ni kommer att behandlas som flyktingar, så får ni börja med en SFI kurs... ;)
Efter avklarad SFI får ni ansöka om VISA... :D Gäller även för de som vill åka till Danmark eller Tyskland via Skåne för att handla billiga pilsner.. Om inte... Stanna i stenriket Småland... :)
Skog och stenar ger ingen mat... Men ha det vill man.. :wai::wai: :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Men i Skåne.. Mycket mat.. Hur mycket odlar man i Stockholm? Har man säd eller kor där? :)

Krap khun krap

5555555 Eftersom ni kommer att behandlas som flyktingar, så får ni börja med en SFI kurs... ;)
Efter avklarad SFI får ni ansöka om VISA... :D Gäller även för de som vill åka till Danmark eller Tyskland via Skåne för att handla billiga pilsner.. Om inte... Stanna i stenriket Småland... :)
Skog och stenar ger ingen mat... Men ha det vill man.. :wai::wai: :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Men i Skåne.. Mycket mat.. Hur mycket odlar man i Stockholm? Har man säd eller kor där? :)

Krap khun krap
Börjar förstå varför studieresultatet runt omkring i Skåne är högst mediokert , Avsaknad av B12 , dvs bor man i viltfattiga områden där folk bara odlar grönsaker så kan det bli svårt att få hjärnan i balans ,, Gott om viltkött har vi här i Östergötland , Älg Gris , hjort , rådjur , massor med vilt i överflöd, även fisk i våra vattendrag , inga surtorskar här inte 55555555555555:):):) Kap pom

Jag vet i alla fall vad dom som bor på Österlen har för benämning på stockholmare. Nämligen fiskmåsar. Dom skriker, skränar och skitar ner! ;) :D

Tillbaka
Topp