@krister ! Givetvis skall regler gälla alla... Alla skall ha samma förutsättningar. Både vad gäller UT, PUT och ekonomiska förutsättningar. Mitt svar till dig innan var på Kurants inlägg. Nu är det ju inte så att reglerna gäller alla..
En Thai har inte samma förutsättningar från staten som en syrier tex.
Mitt svar till Kurant var lite ironiskt, eftersom han beskrev det som du skriver.. ALLA skall lära sig svenska innan de skall få PUT.. Inte vad jag tycker... Orimligt.. De krav man har för att klara av D nivå på SFI, klarar de flesta svenskar inte av att göra ett godkänt test i. Så hur kurant tänkte fattar jag inte...
Hur många svenskar kan skillnaden på substantiv, verb, adjektiv, presens, personliga pronomen, Plural, presens, futurum mm mm… ??? Det har man som krav på SFI på nivå D.. Min granntjej som är thai pluggar varje dag på D nivå... Skulle hon inte få PUT om hon inte klarar proven?? Kurants krav... Inte mina..
Om min fru inte behöver jobba.. Måste hon då kunna flytande svenska enligt nivå D? Jag kan en hel del thai.
Om jag flyttar till Thailand... Skall jag då först visa att jag kan flytande Thai?
Med vänlig hälsning
PEPSI