Hon hjälper svenskar ur kriser i Thailand

Matt82

Forumveteran
Svenskar från Uddevalla som jobbar i Bangkok

En artikel om ett par från Uddevalla som jobbar i Bangkok och tidigare i Phuket.

Tycker att det är intressant att hon tar upp ungdomar som bara ska röka på lite trots Thailands stränga straff när det gäller narkotika. Minns när jag var yngre, men även idag, så är det många jag träffat på som tycker att det är helt ofarligt att röka på eller åka omkring med lite gräs eller tabletter i fickan på fyllan.

Kan nog snabbt gå illa om fel, eller kanske rätt polis stannar dig.

Hur som helst så var det trevligt med en artikel om människor som arbetar med att hjälpa andra :)

Hej

En bra artikel om ett par med ett lite ovanligt liv och yrkesval, måste kännas skönt att kunna hjälpa folk i nöd, det är nog tur för många att dom finns.

Mvh isan lover

Hej

En bra artikel om ett par med ett lite ovanligt liv och yrkesval, måste kännas skönt att kunna hjälpa folk i nöd, det är nog tur för många att dom finns.

Mvh isan lover

Ja, jag tycker att artikeln gav ett gott intryck av paret. Tycker även att hon gav ett bra och ganska ärligt intryck av vad svenskar råkar ut för och ställer till med. I alla fall stämmer det överens med problem jag sett och hört om bland svenskar när jag varit nere.

Ja, jag tycker att artikeln gav ett gott intryck av paret. Tycker även att hon gav ett bra och ganska ärligt intryck av vad svenskar råkar ut för och ställer till med. I alla fall stämmer det överens med problem jag sett och hört om bland svenskar när jag varit nere.

Hej

Ja hjälpbehovet är säkerligen stort i Thailand även för Svenskar, Thailand har ju en tradition av att locka till sig allt ifrån backpackers, lycksökare, socialfall, törstiga och festglada, detta bäddar ju för att en del hamnar i diverse problem, råkar illa ut och behöver hjälp.

Det räcker ju att vandra runt på Bech road och se på skådespelet, höra konversationer, se hur folk agerar och uppför sig för att inse att behov av hjälp är stort, droger, fylla, gula febern och nattsudd i näst intill laglöshet skördar onekligen sina offer och bäddar för problematik.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3