Hur är vädret där du befinner dig nu??

God Morgon. Skulle gott kunna bo i Sverige nu när det börjar styras upp med drägget i landet, Skötsamma arbetande och ick bidragstagande invandrare bhar jag inget emot . Det som stör mig är slaskvintrar samt kalla och bortregnade somrar , tyvärr är det nu vad jag hört även för dyrt med mat samt el. en mandat period till med Tidö så kanske det mesta styrts upp .. Saknar jakten samt framför allt fisket , skulle jag åter hamna i Sverige så blir det åter i Rejmyre, saknar den lilla hålan med närheten till Norrköping och knappt två timmar till barnen i huvudstaden
Nej svenskt väder inget vidare, valde rätt tidpunkt att lämna tillfälligt iaf.

Snön har legat här sen nyår men igår kom plusgraderna och regnet som fortsatt, snön försvinner fort, +7 grader enligt termometern på bilen igår.
Var ute på en promenad nu i regnet och kunde tänkt mig en resa till Thailand om behövt hänga i det här vädret, lite som en vinter i Gbg.
Men nu flyger jag till Holland om par dagar och kommer tillbaks när vi har gått över till sommartid.
Förhoppningsvis bättre än regnblask då för ingen lust att flyga till Thailand och värmen under songkhran, det får frugan och barnen (nog) göra själva.

20260227_103129.webp

20260227_103421.webp

Snön har legat här sen nyår men igår kom plusgraderna och regnet som fortsatt, snön försvinner fort, +7 grader enligt termometern på bilen igår.
Var ute på en promenad nu i regnet och kunde tänkt mig en resa till Thailand om behövt hänga i det här vädret, lite som en vinter i Gbg.
Men nu flyger jag till Holland om par dagar och kommer tillbaks när vi har gått över till sommartid.
Förhoppningsvis bättre än regnblask då för ingen lust att flyga till Thailand och värmen under songkhran, det får frugan och barnen (nog) göra själva.

20260227_103129.webp

20260227_103421.webp
Här börjar vi närma oss tvåsiffriga plusgrader, vi har 9 nu. Lite blåsigt dock och mulet.

20260227_103129.webp

20260227_103421.webp
Gött hoppas det är plus i nästa vecka när vi kommer hem, inte sugen på snö nu.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp