Hur gör man på Kastrups flygplats?

Bahten

Aktiv medlem
Jag reser den 3 december till Bangkok från Kastrup
Jag flyger med thai airways
Sist jag flög var 1995 så det har ju ändrats en del
Flygbiljetten kom via mail eTicket Reciept jag antar att det är flygbiljetten?

Någon sa idag checkar man in via datorn?
Stämmer det?
Det står på biljetten sittplats incheckning krävs?
Bagaget hur checkar man in det?

Jag reser själv så är lite orolig
Kan någon vänlig person berätta hur det går till på kastrups flygplats?
Samt hur gör man sen på Suvarnabh flygplats?

Jag reser den 3 december till Bangkok från Kastrup
Jag flyger med thai airways
Sist jag flög var 1995 så det har ju ändrats en del
Flygbiljetten kom via mail eTicket Reciept jag antar att det är flygbiljetten?

Någon sa idag checkar man in via datorn?
Stämmer det?
Det står på biljetten sittplats incheckning krävs?
Bagaget hur checkar man in det?

Jag reser själv så är lite orolig
Kan någon vänlig person berätta hur det går till på kastrups flygplats?
Samt hur gör man sen på Suvarnabh flygplats?
Vi brukar alltid checka in på flygplatsen, normalt sett har man ju redan sin plats på planet. Se bara till att vara i tid på Kastrup, räkna med förseningar om du åker tåg.

Incheckningen sker i terminal 3, där SAS har sina incheckningsdiskar. Thai är alltid klart utmärkt på monitorerna, går inte att missa.

När allt är klart åker du upp för rulltrappan och går vidare till säkerhetskontrollen, det är bara att följa anvisningarna. Sen är det bara att vänta i avgångshallen men tänk på att du måste passera passkontrollen innan du går till gaten som ofta är C33.

På Suvvan är det bara att följa skyltarna mot arrivals / bagage claim. Gå igenom passkontrollen, hämta bagaget och gå genom tullen ut. Lätt som en plätt!

Trevlig resa!

Tack för ett bra svar Berralund
I suvvan ska jag gå till gate 3 där ska taxi chaffören stå och vänta på mig
sen kör han mig direkt till min lägenhet i norra pattaya

Tack för ett bra svar Berralund
I suvvan ska jag gå till gate 3 där ska taxi chaffören stå och vänta på mig
sen kör han mig direkt till min lägenhet i norra pattaya
Låter kanon, det är gott att ha transporten ordnad där så kan du strunta i alla erbjudanden som dyker upp. Både Kastrup och Suvarnabhumi är välordnade flygplatser så allting brukar gå smidigt. Njut av livet därnere!

Ja jag ska njuta där nere och ta till mig en ny kultur för mig
Ska bli så roligt
Man räknar ju dagarna tills man reser
För mig blir det ett riktigt äventyr

Hej Bathen! Jag flög ner till Bangkok (med Norwegian) i torsdags och jag checkade in via en av de självinchecknings apparaterna som står innanför entrén på Terminal 2. Du behöver ha tillgång till bokningsnummer och passet, sen är det bara följa anvisningarna på skärmen. I övrigt är det precis som Berralund skriver, lätt som en plätt! Ha det så trevligt i Pattaya. Jag är här nu, men tyvärr endast för två veckor. Lite avundsjuk blir man ju!!
Ha en trevlig resa och vistelse i Pattaya!

Hej Swedman 52
Tack för dina tips
Jag behöver alla tips
Jag stannar i thai 2 månader
Som tur är så har jag en flickvän som hjälper mig i thailand
Men hon jobbar 8 timmar om dagen måndag till lördag så det blir mycket egentid
Men hon har så hon kan ta ut semester några dagar
Det blir en upplevelse

Hej Bathen! Jag flög ner till Bangkok (med Norwegian) i torsdags och jag checkade in via en av de självinchecknings apparaterna som står innanför entrén på Terminal 2. Du behöver ha tillgång till bokningsnummer och passet, sen är det bara följa anvisningarna på skärmen. I övrigt är det precis som Berralund skriver, lätt som en plätt! Ha det så trevligt i Pattaya. Jag är här nu, men tyvärr endast för två veckor. Lite avundsjuk blir man ju!!
Ha en trevlig resa och vistelse i Pattaya!
Jag är osäker men jag tror inte att Thai har samma system som Norwegian. Thai ingår i Star Alliance och där gäller terminal 3. Kastrup har en bra hemsida, där finns mycket upplysningar.

www.cph.dk

Jag är osäker men jag tror inte att Thai har samma system som Norwegian. Thai ingår i Star Alliance och där gäller terminal 3. Kastrup har en bra hemsida, där finns mycket upplysningar.

www.cph.dk
Fast det går väl att checka in i självinceckningen även på Thai, men reser man inte så ofta brukar manuella vara att föredra då de tar hand om bagaget också, annars ska man ju lämna det å annat stället och mecka med de långa etiketterna som man alltid drar av fel :)

Fast det går väl att checka in i självinceckningen även på Thai, men reser man inte så ofta brukar manuella vara att föredra då de tar hand om bagaget också, annars ska man ju lämna det å annat stället och mecka med de långa etiketterna som man alltid drar av fel :)
Jag tror säkert att du har rätt men det känns enklare att fixa det hela manuellt. Är man på plats i tid är det inga problem. Skall man flyga inom Europa är det en annan sak, särskilt om man bara har handbagage.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
Makrillen031
M
H
Svar
1