Hur ta sig från Bangkoks flygplats till Petchaburi city 5 mil norr om Hua Hin

Elwcrona

Medlem
Jag undrar vilka transport medel det finns mellan Bangkoks flygplats till Petchaburi City (5 mil norr om Hua Hin). Jag har tittat lite på om det finns någon busslinje men inte hittat någon? Det går ju att ta en bil som kostar 1800 bath till Hua Hin och hoppa av i Petchaburi City men jag undrar om det finns någon lite mer ekonomisk transport. Jag har tittat på tåget men har hört att det kan vara försenat flera timmar så att spara bara för att det tar 10 timmar att komma dit är inte inressant.

Bra tips av Kurant men va fasen ska man i Petchaburi å göra?

Finns en häftig grotta i Phetchaburi som jag rekomenderar att besöka.

https://www.tripadvisor.com/Attract...ng_Cave-Phetchaburi_Phetchaburi_Province.html

20161015_123709.jpg
20161015_124753.jpg
20161015_123746.jpg
20161015_123700.jpg
20161015_123401.jpg

Tåget tar 3-4 timmar, går ett par på morgonen och sedan ung. varje timme 1300-2300
Har du mkt/stor bagage med dig är minibuss inget att rek. då det inte finns bagageutrymme. Alt. kan vara att köpa två platser.
Vanlig buss går från båda busstationerna Sai Tai Mai och Mo Chit,

När du säger minivan, menar du en vanlig taxi?
Nej, minivan är de småbussar som numera tar 13 passagerare. Det passerar kanske en var 5-10 minut genom Cha Am.
Finns en ”busstation” tvärs över gatan där flygbussen stannar vid trafikljusen och där kan du köpa en biljett för 50-60b till Petchaburi.
Du kommer under 400b och runt 3,5 timmar med den kombinationen

Nej, minivan är de småbussar som numera tar 13 passagerare. Det passerar kanske en var 5-10 minut genom Cha Am.
Finns en ”busstation” tvärs över gatan där flygbussen stannar vid trafikljusen och där kan du köpa en biljett för 50-60b till Petchaburi.
Du kommer under 400b och runt 3,5 timmar med den kombinationen
Överlägset bästa tipset

Min fru är från Phetchaburi så jag håller med om att kvinnorna därifrån är vackra såklart!
Vi åker alltid taxi för runt 1500 bath. Det är för mycket olyckor med minivans för att det ska vara värt att spara lite pengar på resan.

Det finns mycket att göra runt phetchaburi och ratchaburi som ligger bredvid. Trevliga små städer med många marknader. Finns massa historiska platser och fin natur. Det är nära till Hua hin och Cha am om man vill vara turist en stund.

Trevlig resa!

Min fru är från Phetchaburi så jag håller med om att kvinnorna därifrån är vackra såklart!
Vi åker alltid taxi för runt 1500 bath. Det är för mycket olyckor med minivans för att det ska vara värt att spara lite pengar på resan.

Det finns mycket att göra runt phetchaburi och ratchaburi som ligger bredvid. Trevliga små städer med många marknader. Finns massa historiska platser och fin natur. Det är nära till Hua hin och Cha am om man vill vara turist en stund.

Trevlig resa!
Det faller sig så att jag skall träffa en dam som jag har mail och skype växlat med under en månad. Eftersom hon bor i Phetchaburi så räkanar jag kallt med att hon hittar bra där och vet vad som skall besökas. Det blir som att få en egen personlig värd! Hon har även föreslagit någon tur till beachen i Cha-Am men huvudsyftet är att vi skall lära känna varandra bättre.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
Makrillen031
M
H
Svar
1
Visningar