Hur mycket ska en transport av lite möbler och en motorcykel kosta mellan Pathum Thani och Udon Thani?

Kentha

Forumveteran
Ja, som rubriken förhoppningsvis visar, vad är priset för en transport från Pathum Thani, 540 km, till Udon Thani?

Har fått pris på 5.500 baht med pickup.

Vi har lite möbler och en motosai så en pickup med skåp borde räcka.

Vi kan däremot inte åka med samma transport så vi behöver transport för oss.

Någon som har råd?

Jah betalade for en sex hjuling lastbil fran Khao lak till Khon kaen 14 000 baht da flyttade jag ett helt bohag samt ett helt restaurang kok

Min lösning nu är att pickup:en får dra och jag och flickvännen drar till Don Muang Airport och flyger till Udon Thani. Vi har ca 30 km till Don Muang Airport. I Udon har jag bokat en hyrbil som vi möter transporten med.

Vi behöver en bil antagligen för allt vi vill göra de närmsta dagarna så vi hyr för 4-5 dagar.

Min lösning av problemet. Inte lätt när jag inte har en egen bil här.

Går även att skicka som styckegods med järnvägen.
Dom emballerar i priset.
Motorcykeln måste vara tömd på bensin.
Brukar vara prisvärt.

Motorbike Honda cick Khao lak- Khon kaen 2600 med posten
Ja posten finns ju också.
Järnväg går inte överallt.
Minns inte, men inte dyrt med tåget från Hua Hin till Surat Thani.
Då kan man åka med samtidigt.
Många långliggare i Hua Hin gjorde så för en sväng till Koh Samui eller Koh Phangan.

Ja, som rubriken förhoppningsvis visar, vad är priset för en transport från Pathum Thani, 540 km, till Udon Thani?

Har fått pris på 5.500 baht med pickup.

Vi har lite möbler och en motosai så en pickup med skåp borde räcka.

Vi kan däremot inte åka med samma transport så vi behöver transport för oss.

Någon som har råd?

Bra pris för den transporten.

/ SatanG

Tycker det är svårt att ge ett rimligt svar på kostnad av flytt allt beror på hur man vill ha det packat samt hur mycket man har. Man kan gör allt själv eller anlita någon
Jag valde att packa allt själv. Inte billigt tror nog halva kostnade av flytten låg i just detta om inte mer men då visste jag hur det var packat. När det gäller priset är enklast att be någon som man hyser någorlunda förtroende för reka priset och går och frågar på den platsen där allt inkommande och utgående hanteras på den ort man bor så gjorde jag

Har bara en större flytt gjord i Thailand och var överraskad hur billigt det var. Chiang mai till Pattaya.
Det jag var mest orolig för var att de skulle dra med allt.
Uppskattade värdet var ca 1 miljon i allt.
Allt fungerade perfekt i och ur lastning. En fullastad stor lastbil allt kom inte med fick lämna kvar lite större verktyg.
Mins inte exakt vad det kostade men inte över tio tusen för en stor lastbil

Det var 2016.
Jag valde att ta med allt då det mesta var under fem år och byggde ett nytt hus där jag kunde rita konstruera det efter mina önskemål där mina möbler och utrustning gick att återanvända. För att montera ihop möblerna igen kontaktade jag Hompro som satt ihop allt på en dag.

Ett alternativ är att köpa allt nytt. Men har man inget att göra så är det faktiskt ganska roligt att organisera en flytt.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar