Vad gör man på flygplatsen i Helsingfors och enklast transport till Huahin

L

lubo68

Gäst
I nov drar jag ner till tjejen så jag åker med Finnair, jag kommer att få vänta på flygplatsen i 5 tim innan jag kan gå på flygplanet till Bkk. så har nån koll vad man kan göra där, förutom att sitta i baren o dricka öl o titta på folk.

fråga 2
Är det nån som vet hur man tar lättast ner från Suvan o ner till Huahin för en rimlig penning??

I nov drar jag ner till tjejen så jag åker med Finnair, jag kommer att få vänta på flygplatsen i 5 tim innan jag kan gå på flygplanet till Bkk. så har nån koll vad man kan göra där, förutom att sitta i baren o dricka öl o titta på folk.

fråga 2
Är det nån som vet hur man tar lättast ner från Suvan o ner till Huahin för en rimlig penning??

Själv tog jag bussen in till centrum, o flanerade lite.
Det var på hemvägen o mitt på dagen.

Helsingfors flygplats är nog den tråkigare som jag mött. Finns Några få affärer och några serveringar och dyrare än nästan alla andra tyvärr.

Ta med dig en bok eller ladda in något på mobilen och lyssna på.

Jag hade tagit AirPort link från flygplatsen till endstationen Phaya thai och sen taxi sista biten till buss stationen, airportlink kostar 45 bath/person och tar runt 20 minuter plus vad nu taxin kostar

OLearys i utrikesterminalen i Helsingfors e helt ok. Hallå, ja har väntat 14 timmar på den flygplatsen... 5 timmar e ju vad som går åt till en bra måltid och ett par öl bara.
Problemet där e väl att dom har ju ingen värme på nästan så de e ju smällkallt på vintern

OLearys i utrikesterminalen i Helsingfors e helt ok. Hallå, ja har väntat 14 timmar på den flygplatsen... 5 timmar e ju vad som går åt till en bra måltid och ett par öl bara.
Problemet där e väl att dom har ju ingen värme på nästan så de e ju smällkallt på vintern
Då får man göra som finnarna, se till att få värme inombords. Koskenkorva, kippis!

Den har jag aldrig sett till ... får väl leta nästa gång.

Fryser man besöker man ju bara bastun, måste ju finnas på varje restaurang i Finland ;)

Den har jag aldrig sett till ... får väl leta nästa gång.

Fryser man besöker man ju bara bastun, måste ju finnas på varje restaurang i Finland ;)

Ja dom har Muminshop dom borde fn ha sauna tycker man ju. OLearys ligger på övervåningen precis när man kommit in i vänthallen

Senast redigerad av en moderator:
Säger som Pontiac, flygbussen direkt till hua hin men köp biljett i god tid innan och gå inte på blåsningen vid flygplatsen när dom vill ha extra för väskorna, fyll i antal väskor/pers när du köper biljetten så ingår det men dom försöker alltid luras när man ska på bussen. Ta ett foto på tjejen som vill ha betalt och fråga vad hon heter och vem som är hennes chef..

har nog hittat en kontakt som kör taxi i Bkk via min kompis som dom brukar anlita när dom ska åka till sitt hus
så hon ska ringa o fråga vad det kostar att åka till Huahin för mig.

Problemet där e väl att dom har ju ingen värme på nästan så de e ju smällkallt på vintern.

En finne klagar inte Krister, en kall vinterdag här i Swe räknas som en varmsommar dag i Finland :cool::p:cool:

Finsk kyla

+15 Det blir inte varmare än så här i Finland, så vi börjar här.
Spanjorerna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Finländarna solar.

+10 Fransmännen försöker förgäves starta centralvärmen i sina hus.
Finländarna planterar blommor i trädgården.

+5 Italienska bilar vägrar att starta. Finländarna cruisar i cab.

+-0 Destillerat vatten fryser. Vattnet i Vanda-ån blir lite tjockare.

-5 Folk i Kalifornien håller på att förfrysa. Finländarna grillar den sista korven före vintern.

-10 Engelsmännen sätter på värmen i sina hus. Finländarna tar på sig en långärmad tröja.

-20 Australierna flyr till Mallorca. Finländarna slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30 Folk i Grekland dör av kyla och försvinner från jordens yta. Finländarna börjar torka tvätt inomhus.

-40 Paris krackelerar sönder i kylan. Finländarna köar vid korvkiosken.

-50 Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.
Finska armen flyttar sin vinteröverlevnadskurs till senare i väntan på riktigt vinterväder.

-60 Korvatunturi tomtens hemvist förfryser. Finländarna hyr video och stannar inne.

-70 Den falska jultomten flyttar söderut.
Finländarna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra Kossu Koskenkorva utomhus.
Finska armen drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183 Mikroberna i maten överlever inte. De finska korna klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273 All atombaserad rörelse stannar. Finländarna börjar säga till varandra:
- Perkele, vad det känns kallt ute i dag...

-300 Helvetet fryser till is. Finländarna vinner Melodifestivalen...

:clap_tranparent::clap_tranparent::clap_tranparent:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp