Hur ofta kollar ni ert blodsocker

Om det är odlat i mark där det förekommer arsenik ja, :rolleyes:
Nu är jag inte säker men jag tror att arsenik förekommer naturligt på de flesta platserna på jorden.
Och besprutar man riset vid lagring (vilket jag inte tror) så har man nog använt det för bekämpning av skadeinsekter inom jordbruket också och då är ju risken stor att det fins i naturen runt om i Thailand.

Då var riset mer eller mindre avhandlat, det både lite giftigt och inte bra för diabetiker.

Så nu blir det potatis som inte heller är bra för diabetiker men när ni köper potatis köper ni de som har rött eller grönt skal?

Då var riset mer eller mindre avhandlat, det både lite giftigt och inte bra för diabetiker.

Så nu blir det potatis som inte heller är bra för diabetiker men när ni köper potatis köper ni de som har rött eller grönt skal?
Jag äter rätt mycket pumpa, den är bra för det mesta och inte alls så farlig för dig som diabetiker, kokt pumpa kan för mig ersätta potatis. Nu får jag väl veta att den innehåller ...., Ris äter jag knappt så mig kvittar detta med arsenik

Jag äter rätt mycket pumpa, den är bra för det mesta och inte alls så farlig för dig som diabetiker, kokt pumpa kan för mig ersätta potatis. Nu får jag väl veta att den innehåller ...., Ris äter jag knappt så mig kvittar detta med arsenik
Pumpa har ett GI värde på 75 så högre än potatis. Tror inte det är några problem för dig att äta lite pumpa.
Här kommer en länk till en GI tabell. Ju lägre värde desto ”bättre”. Vissa livsmedel som tex potatis ändrar sitt glykemiska index vid tillagning.
https://www.g-i.se/gi-tabell

@Fiskarn öka ditt testosteron på naturlig väg
Har jag sett för någon månad sedan, men har ännu bättre grejor för det som heter Tong kat Ali och har använts av Thailändska ifrottsmän (Boxare ) i generationer, detta har jag käkat i fem år nu och förmodligen är det grunden till att jag orkar träna och köra förhållandevis tungt för min ålder

Senast ändrad:
Tongkat Ali

20230128_132930.jpg

Tillbaka
Topp