300 kalorier?Sen kör jag en timme på gymet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
300 kalorier?Sen kör jag en timme på gymet
Vet inte hur mycket jag bränner på gymet , vet bara att jag inte går upp i vikt och att jag mår bra samt är stark i kroppen samt i sn...en300 kalorier?
Hur många var ni mot en stackars älg, thaistil ? 10-15 mot 1i vårt jaktlag
Jazzo, är inte din tid utmätt som hos oss vanliga dödliga?Helt ok , vi äter råris i stället för det vita, samt om jag kokar gröt så är det hole grain oats jag använder , tar dubbla tiden att koka gröten, men har ju hur mycket tid som helst![]()
Äter ni det riset som har mest arsenik.Helt ok , vi äter råris i stället för det vita, samt om jag kokar gröt så är det hole grain oats jag använder , tar dubbla tiden att koka gröten, men har ju hur mycket tid som helst![]()
Som du uttycker dig så tror jag att jag skiter i att svara dig, bara dumheter, kanske är du en inbecill jakthatare, vad vet jag.Hur många var ni mot en stackars älg, thaistil ?
I det råriset som vi äter så vet jag inte om mer arsenink än vad som finns i det som skalat, eget ris och endast fertiliseringbesprutat, inget annat , så vad åsyftar du ? Vi skalar själva i vår milling maskin här i bynÄter ni det riset som har mest arsenik.
Förstår vad du menar , men 20 år till skall jag nog ha, det har i alla fall mina föräldrar samt deras föräldrar haft, men man vet ju aldrigJazzo, är inte din tid utmätt som hos oss vanliga dödliga?![]()
![]()
Det är minst arsenik i vitt ris.I det råriset som vi äter så vet jag inte om mer arsenink än vad som finns i det som skalat, eget ris och endast fertiliseringbesprutat, inget annat , så vad åsyftar du ? Vi skalar själva i vår milling maskin här i byn
Det bästa är att skita i allt ris men är ju gått så vad gör manDet är minst arsenik i vitt ris.
Äter kanske ris ett par gånger i månaden, förutom det som ingår som ingredienser i vissa farangmaträtter.Det bästa är att skita i allt ris men är ju gått så vad gör man![]()
Om du menar det riset du köper som har varit magasinaerat så kan jag ev hålla med dig, men du får gärna förklara hur arseniken har kommit in i vårt eget odlade ris. Arsenik finns i köperis, beroende på att de sprutar riset mot råttor och ohyra under den tiden de ligger i förvaring till försäljning . Detta har varit föremål för undersökningar av Europeiska importländer av asiatiskt ris, i annat fall finns det ingen arsenik i ris som odlats på egen markDet är minst arsenik i vitt ris.
Stekt ris då, gillar du dä?Det bästa är att skita i allt ris men är ju gått så vad gör man![]()
jag äter mycket litet ris, däremot äter jag i stället en hel del egen odlad PumpaDet bästa är att skita i allt ris men är ju gått så vad gör man![]()
Arsenik finns i marken och är vattenlösligt som rötterna tar upp.Om du m
enar det riset du köper som har varit magasinaerat så kan jag ev hålla med dig, men du får gärna förklara hur arseniken har kommit in i vårt eget odlade ris. Arsenik finns i köperis, beroende på att de sprutar riset mot råttor och ohyra under den tiden de ligger i förvaring till försäljning . I annat fall finns det ingen arsenik i ris som odlats på egen mark
Jag har för mig att riset suger upp den arseniken som finns i marken.Om du menar det riset du köper som har varit magasinaerat så kan jag ev hålla med dig, men du får gärna förklara hur arseniken har kommit in i vårt eget odlade ris. Arsenik finns i köperis, beroende på att de sprutar riset mot råttor och ohyra under den tiden de ligger i förvaring till försäljning . Detta har varit föremål för undersökningar av Europeiska importländer av asiatiskt ris, i annat fall finns det ingen arsenik i ris som odlats på egen mark
Ännu bättre att blötlägga över natten och hälla bort vattnet.Jag har för mig att riset suger upp den arseniken som finns i marken.
Men sköljer man riset tre gånger filtrerar man bort det mesta.
Risplantan tryck ner i jorden där det finns arsenik och andra beskämpningsmedel, när riset växer sugs näring från jorden upp genom stråt till axet och då blir det gifter i kornet.Om du menar det riset du köper som har varit magasinaerat så kan jag ev hålla med dig, men du får gärna förklara hur arseniken har kommit in i vårt eget odlade ris. Arsenik finns i köperis, beroende på att de sprutar riset mot råttor och ohyra under den tiden de ligger i förvaring till försäljning . Detta har varit föremål för undersökningar av Europeiska importländer av asiatiskt ris, i annat fall finns det ingen arsenik i ris som odlats på egen mark
Ja en del gifter försvinner om man tvättar det men inte allt.Jag har för mig att riset suger upp den arseniken som finns i marken.
Men sköljer man riset tre gånger filtrerar man bort det mesta.
Arsenik i jorden kräver väl att jorden har sprutats med arsenik , jag har noggrant kontrollerat det som vi sprutar med, inget som kommer i närheten av arsenik, menar du att det finns arsenik i all Isaanjord eller kan du förklara lite närmare vad du åsyfterRisplantan tryck ner i jorden där det finns arsenik och andra beskämpningsmedel, när riset växer sugs näring från jorden upp genom stråt till axet och då blir det gifter i kornet.
Vet folk som tror att om man tvättar riset blir det arsenikfritt men giftet finns ju även i kornet.