Hur ofta kollar ni ert blodsocker

Det är minst arsenik i vitt ris.
Om du menar det riset du köper som har varit magasinaerat så kan jag ev hålla med dig, men du får gärna förklara hur arseniken har kommit in i vårt eget odlade ris. Arsenik finns i köperis, beroende på att de sprutar riset mot råttor och ohyra under den tiden de ligger i förvaring till försäljning . Detta har varit föremål för undersökningar av Europeiska importländer av asiatiskt ris, i annat fall finns det ingen arsenik i ris som odlats på egen mark

Om du m

enar det riset du köper som har varit magasinaerat så kan jag ev hålla med dig, men du får gärna förklara hur arseniken har kommit in i vårt eget odlade ris. Arsenik finns i köperis, beroende på att de sprutar riset mot råttor och ohyra under den tiden de ligger i förvaring till försäljning . I annat fall finns det ingen arsenik i ris som odlats på egen mark
Arsenik finns i marken och är vattenlösligt som rötterna tar upp.
Halterna i ris beror på var det odlas.
Det kan skilja mycket bara på några km.

Om du menar det riset du köper som har varit magasinaerat så kan jag ev hålla med dig, men du får gärna förklara hur arseniken har kommit in i vårt eget odlade ris. Arsenik finns i köperis, beroende på att de sprutar riset mot råttor och ohyra under den tiden de ligger i förvaring till försäljning . Detta har varit föremål för undersökningar av Europeiska importländer av asiatiskt ris, i annat fall finns det ingen arsenik i ris som odlats på egen mark
Jag har för mig att riset suger upp den arseniken som finns i marken.
Men sköljer man riset tre gånger filtrerar man bort det mesta.

Risplantan tryck ner i jorden där det finns arsenik och andra beskämpningsmedel, när riset växer sugs näring från jorden upp genom stråt till axet och då blir det gifter i kornet.
Vet folk som tror att om man tvättar riset blir det arsenikfritt men giftet finns ju även i kornet.

Risplantan tryck ner i jorden där det finns arsenik och andra beskämpningsmedel, när riset växer sugs näring från jorden upp genom stråt till axet och då blir det gifter i kornet.
Vet folk som tror att om man tvättar riset blir det arsenikfritt men giftet finns ju även i kornet.
Arsenik i jorden kräver väl att jorden har sprutats med arsenik , jag har noggrant kontrollerat det som vi sprutar med, inget som kommer i närheten av arsenik, menar du att det finns arsenik i all Isaanjord eller kan du förklara lite närmare vad du åsyfter

Tillbaka
Topp