Hur skall man tolka detta ???

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
jag har ju en del hobbies som kräver besök i storstaden Khon Kaen , det har då resulterat i att jag och min hustru ganska ofta åker upp till Khon kaen, eller till korat , att handla delar eller rostfria skruvar bultar är svårt i Thailand och helt omöjligt i vår lilla by eller närliggande stad .. Nu har en kamrat från Sverige kommit hit , han bor straxt utanför Khon Khaen , min hustru och jag var där i två dagar och kom hem igår .. Svärfar säger då , om Nin tycker Khon Kaen är så trevligt , varför flyttar han inte dit ??? ::) Jag tog djäkligt illla vid mig eftrssom jag en tid känt att jag kanske inte uppskattas , anledningen är att jag dragit in underhållet till de "Gamla" . Svärdottern kostar mig för mycket samt att hon förstör det mesta och jag måste köpa nytt , tillex varmvattenapparaten . Jag skiter ju inte stålar ... 20000thbt samt att jag står för vatten och el för hela djävl... familjen inklusive extrahuset dit svärfar har dragit en kabel för luftpump , TV lyse mm.

Jag sade till min fru att ,jo,kanske skall jag flytta efterssom det om det var ett skämt var så in i helv dåligt så att jag faktiskt inte kan ta det som ett skämt ...
Hur skulle ni reagera /agera ..

Min fru säger naturligtvis att jag skall inte bry mig , men det gör jag verkligen , är jag inte önskvärd så skaffar jag mig ett liv på annat håll .. >:(

Tycker att dy kan bosätta dig där i några månader så får gubbjäveln försöka klara sig på egen hand.
Varför torka andras arslen hela tiden?

Ja, ungefär så känner jag det ... att sen som min hustru försöka skyla över det med att det bara var ett skämt , det köper inte jag ...skitdåligt ... Jo, jag kommer definitivt att dra härifrån ...finns gott om anledningar ..

Jag håller med ledarn och andrejsdenruskige, flytta direkt. Även om det bara blir för någon vecka. Men det visar åtminstone att dom inte kan behandla dig hur som helst.

Men självklart hoppas jag ju att din fru följer med dig, efter någon vecka kan ni besöka familjen igen och se hur deras inställning är, efter det kan du/ni besluta mer om hur ni vill leva och bo.

Du behöver bry dig om dig själv litegrann och inte ta dig själv i sista hand. Du har bara ett liv, var rädd om det.

Phonta håller me dom andra dra det gjorde jag denna resa va endast me frugan i tio dagar sen fick hon sköta om allt där uppe tack vare problem me familjen o jag tyckte inte det va min sak att be dom dra åt helvete vilket resulterade i att jag o frugan tjafsar som fan nu men det skiter jag i just nu

jag har sagt till henne att så länge problemen finn så skiter jag i att åka upp sen får hon göra som hon vill

micke

Jag kan bara hålla med resten av gänget här Phonta, här gäller det att markera. Lämna någon vecka eller månad så får dom känna på. Man saknar inte kon förrän båset är tomt.

Hade det inte varit för mina svärföräldrar hade jag dratt för 4 månader sen, jag och frugan gick i en citkel i ett tag där när den ene gjorde ditt så gjorde den andre datt. Jag har som tur är en klok och sparsam svärfar som skällt ut oss efter noter ett par gånger pga vi spenderar för mycket och måste börja tänka på våran egen framtid, hade det inte varit för honom hade vi kört vårt äktenskap i graven. Så utan bra svärföräldrar och släkt hade jag dragit vid den perioden. Förutom det jag byggt om på deras hus men var ju för min egen trivsel har dom inte bett om något. Ända svärfar fråga om när jag och frugan blev ihop var mina alkoholvanor då han själv är nykterist.

Men jag står för elen, trots allt jag som har AC, ps3, tv, dvd etc ström förbrukningen gick upp rätt rejält när jag flyttade in.

Men så är det onyktra ord sitter på flygplatsen i Amsterdam får passa på svärfar och frugan plockar upp mig imorrn och innan dess får alla alkohol tecken va ur systemet. Sen får vi se kanske ny updattering när jag dratt och skiljt mig o festar i Bangkok eller Chiangmai.

"Jonas " sa:
Men så är det onyktra ord sitter på flygplatsen i Amsterdam får passa på svärfar och frugan plockar upp mig imorrn och innan dess får alla alkohol tecken va ur systemet. Sen får vi se kanske ny updattering när jag dratt och skiljt mig o festar i Bangkok eller Chiangmai.

Lycka till mannen ;)

Tpog en diskussion med frugan i kväll, frågade henne om hon flyttar med om jag drar tillex till Khon Kaen en längre tid. nej , varför det säger hon då , vad skall du leva på då om jag drar sade jag , vem skall försörja dina tonåringar ?? Dom kan försörja sig själv säger hon då ::)Jaha , varför skall då jag försörja dem nu .......
Sen har det varit mycket tyst resten av kvällen . I morgon drar jag till Khon Kaen

"Phonta " sa:
Tpog en diskussion med frugan i kväll, frågade henne om hon flyttar med om jag drar tillex till Khon Kaen en längre tid. nej , varför det säger hon då , vad skall du leva på då om jag drar sade jag , vem skall försörja dina tonåringar ?? Dom kan försörja sig själv säger hon då ::)Jaha , varför skall då jag försörja dem nu .......
Sen har det varit mycket tyst resten av kvällen . I morgon drar jag till Khon Kaen

Det hade jag me gjort gubben speciellt om hon sagt som hon sa till dig e ju som en käftsmäll ju ;(

"Phonta " sa:

Det lät inte roligt men bättre att du tar tag i det nu än väntar ett halvår. Väntan gör en bara bitter i längden. Frun kommer förhoppningsvis efter dig när hon märker att du står fast vid vad du säger.
Lycka till nu. Kram.

"Phonta " sa:

Fy fasen vilken tråkig situation Phonta, lider med dig. Men du gör helt rätt som drar och jag tror som Kycklingen att hon kommer efter. Hon tror kanske fortfarande att du inte menar allvar.

Hur som helst, lycka till. Jag hoppas att det hela löser sig till det bästa till slut.

"Phonta " sa:
jag har ju en del hobbies som kräver besök i storstaden Khon Kaen , det har då resulterat i att jag och min hustru ganska ofta åker upp till Khon kaen, eller till korat , att handla delar eller rostfria skruvar bultar är svårt i Thailand och helt omöjligt i vår lilla by eller närliggande stad .. Nu har en kamrat från Sverige kommit hit , han bor straxt utanför Khon Khaen , min hustru och jag var där i två dagar och kom hem igår .. Svärfar säger då , om Nin tycker Khon Kaen är så trevligt , varför flyttar han inte dit ??? ::) Jag tog djäkligt illla vid mig eftrssom jag en tid känt att jag kanske inte uppskattas , anledningen är att jag dragit in underhållet till de "Gamla" . Svärdottern kostar mig för mycket samt att hon förstör det mesta och jag måste köpa nytt , tillex varmvattenapparaten . Jag skiter ju inte stålar ... 20000thbt samt att jag står för vatten och el för hela djävl... familjen inklusive extrahuset dit svärfar har dragit en kabel för luftpump , TV lyse mm.

Jag sade till min fru att ,jo,kanske skall jag flytta efterssom det om det var ett skämt var så in i helv dåligt så att jag faktiskt inte kan ta det som ett skämt ...
Hur skulle ni reagera /agera ..

Min fru säger naturligtvis att jag skall inte bry mig , men det gör jag verkligen , är jag inte önskvärd så skaffar jag mig ett liv på annat håll .. >:(

Hejsan...bara du själv kan avgöra vad som är rätt och fel....Tycker att svärfars uttalande inte är mycket att hänga upp sig på, - i grunden verkar det handla om din ekonomi....Är man en fsamilj så gör man upp en budget som alla i familjen får rätta sig efter...-"rätta mun efter matsäcken", heter ett gammalt ordspråk....
Du får göra en överenskommelse med din fru hur ni ska leva....Vill du egentligen bo i den "hålan" där du satt dig ? Gör upp en lista med fördelar, - vilka är de? Nackdelar? Diskutera med din fru och ta sedan ett beslut....
I grunden handlar det nog inte om din svärfar tror jag...

Mvh Hans Svensson :xmas_smiley:

Ps. Ser att du tagit beslut att flytta, du får känna efter ett tag, kanske rätt, kanske fel beslut...Lycka till!Ds.

"Phonta " sa:

Haha, där hade du årets kommentar.
Dra till Khon Kaen och se till att få dina grejer med dig. Hyr ett hus för 5.000Thb, det lär bli billigare än att sponsra släkten som dessutom har mage oatt vara oförskämda.
Otacksamma idioter.

Fattar ni nu varför man inte ska gå all in? En relation utan dubbelriktad kärlek är helt meningslös och bara destruktiv. En thai kvinna som inte följer sin man har inga känslor för honom...

"Phonta " sa:

Tråkigt att att du ska behöva känna så. :( Jag skickar en över en karma som kanske kan lindra lite. :)

Får ju förstå tanten med hade en kvinna bett mig att flytta med henne och lämna mina barn hade jag med sagt nej.

"Jonas " sa:
Får ju förstå tanten med hade en kvinna bett mig att flytta med henne och lämna mina barn hade jag med sagt nej.

Och om jag inte minns fel så skulle väl Phonta skilja sig för att se till så frun inte fick ärva!? Konstigt om hon inte tröttnar till slut :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp