Hur skönt är det när temperaturen når över 40 grader?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Det Thailändska klimatet är något varmare än här hemma i Svedala. Men ja måste säga om sanningen ska fram att när det blir över 40 grader i skuggan så är det inte skönt längre. Då längtar ja tillbaka till det bistra kallare klimatet. Ni som bor utan sjöbris eller badmöjligheter, kanske långt ute å vischan, hur klarar ni av dessa dagar med över 40 grader i skuggan? Det är väl en sak om man kan ligga på beachen och slappa men vad gör man när det inte går?

Jonas

Eller säger man bara att det är skönt även om man lider i värmen?

"Jonas Sjöstett " sa:
Eller säger man bara att det är skönt även om man lider i värmen?
Lider och lider... Du vet väl att det finns sauna även i Thailand? Man leder in ånga från en ugn in i ett bastu-utrymme, ånga med olika örter. Efter en sådan sejour är det ganska kallt när man kommer ut i 40-graders värme. Det heter t.o.m. Sauna och en munk, vars tempels sauna vi brukade, skrattade åt mig som nordbo när han stolt berättade hur varmt det var där inne och att jag skulle få uppleva något spännande :). Han trodde mig inte när jag berättade att sauna var ett finskt ord och att jag har en egen, vedeldad bastu på landet hemma i Svedala. Det är inte mycket dom kan, dom där små gula :)

"Sir One " sa:
Lider och lider... Du vet väl att det finns sauna även i Thailand? Man leder in ånga från en ugn in i ett bastu-utrymme, ånga med olika örter. Efter en sådan sejour är det ganska kallt när man kommer ut i 40-graders värme. Det heter t.o.m. Sauna och en munk, vars tempels sauna vi brukade, skrattade åt mig som nordbo när han stolt berättade hur varmt det var där inne och att jag skulle få uppleva något spännande :). Han trodde mig inte när jag berättade att sauna var ett finskt ord och att jag har en egen, vedeldad bastu på landet hemma i Svedala. Det är inte mycket dom kan, dom där små gula :)

Ha ha :D en fantastisk historia Sir One. Tack! Ja, det är skillnaden som betyder något. Allt är relativt och när 40 grader är kallare än något annat som är varmare förstår ja att även 40 grader kan upplevas skönt :D

"Jonas Sjöstett " sa:
Ha ha :D en fantastisk historia Sir One. Tack! Ja, det är skillnaden som betyder något. Allt är relativt och när 40 grader är kallare än något annat som är varmare förstår ja att även 40 grader kan upplevas skönt :D
Ja har det! För att uppleva 40 grader som behagligt kan man ju skippa AC och höja temperaturen inomhus till 50 grader?
Ett alternativ är AC utomhus, som man kan se i Dubai på uteserveringar.

Är man van vid Svenska somrar på 21 till 25 grader, så är nog 40 ingen hit.
Men för en annan som vant sig med 36 till 40 grader så fryser vi ihjäl här i Sverige. Trots 26 grader inne och 22 ute.

Nej, det är lättare att ta av sig när det blir varmt. Än att pälsa på sig när man fryser.

Konstigt att alla små krämpor i leder och muskler försvinner här nere i värmen , jag blir i alla fall helt fri från de stela skandinaviska muskler och leder som normalt behäftar en fö.frisk 63 årig pensionär ......

Och inte är det spriten om någon trodde det, jag har nu på en månad inte förbrukat mer än en enda chang samt lanske två rom och cola ......dvs samma konsumtion som i kalla Swedala... ;)

"Phonta " sa:
Konstigt att alla små krämpor i leder och muskler försvinner här nere i värmen , jag blir i alla fall helt fri från de stela skandinaviska muskler och leder som normalt behäftar en fö.frisk 63 årig pensionär ......

Och inte är det spriten om någon trodde det, jag har nu på en månad inte förbrukat mer än en enda chang samt lanske två rom och cola ......dvs samma konsumtion som i kalla Swedala... ;)
Kan bero på det som jag läste nu på morgonen,
Att man gör som fjälilarna " Leker och gör barn " :D :D

"Phonta " sa:

Samma här, hade värk i lår muskel efter en trafikolycka för 13 år sen den försvann när jag kom ner till värmen.

Själv har jag svårt för temperaturer under 20°C.
Jag är son en orm, jag behöver ligga på en sten i solen för att värma upp mig till någon slags funktionstemperatur.

Har väl inga större problem med vare sig värme eller kyla.
Frugan blev nästan knäckt på mig när jag hade en polotröja och kavaj på mig när vi var på en tillställning i bkk ;)

De e gott med värme, en annan fryser när det går under 20 och jag svettas hellre floder än fryser. Blir det för varmt e det bara å gå ner å lägga sig på beachen 8)

"gunnarg " sa:
Det blir ju svårt om man inte bor vid kusten. ;D ;D ;D
Värmen känns ju varmare vid kusten där luftfuktigheten är större.

Själv trivs jag bäst i 20 till 25 grader och tycker alltid det är för varmt i Thailand ... samma med min son!

Hellre +(30-40) än -(30-40) om jag får välja, men mellan varven måste det ju in lite pengar också, så då får man stå ut med minus 30 och kallare......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp