Hur skönt är det när temperaturen når över 40 grader?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är konstigt, det där med värmen. Här i Sverige stånkar och stönar jag redan vid +25 och svär över svetslågan på himmelen, som aldrig vill gå ner och som envisas med att lysa mig rätt i planeten hela dagen och halva kvällen. I Thailand har jag inga problem alls med hettan, jag tar ofta en promenad på eftermiddagen trots hettan och lider inte alls av värmen. Men varför, ja se det vet jag inte!

Jag noterar f.ö. att den högt värderade Phonta verkar ha ett nykterhetsproblem som han borde göra något åt. Att inte dricka öl i Thailand är ju att gå miste om en av livets vackraste upplevelser...Eller?

Nu ser jag ju att jag var "lite på gränsen" i inlägget ovan. Efter att ha tagit heder och ära av vännen Legolas, fullständigt i onödan och bara för att jag skriver fortare än vad jag tänker, måste jag ju rimligen tillägga att jag förstår att vännen Phonta inte har några problem med sin nykterhet. I hans ställe skulle jag ha det, men det är ju jag, det.....

F.ö: har jag just genomlidit skolavslutning i byskolan och ätit mig igenom den avslutande "tårtbuffe´n", en fruktansvärd tillställning, värdig de småländska traditionerna av " ostakakabunke". Enda boten är en styv whisky, och detta är nog enda gången på året jag tar ett järn rätt upp och ner en vanlig tordag.! På ovanliga torsdagar går det bättre....
Jag mår faktiskt inget vidare, elva tårtbitar, alla med jordgubbar, är inget jag rekommenderar.....

"Birger " sa:
Jag mår faktiskt inget vidare, elva tårtbitar, alla med jordgubbar, är inget jag rekommenderar.....
Oj då, kan förstår dig ... vet inte om jag lider med dig ... är man smållänning så är man (jag hade ju gjort samma sak då jag har mina rötter i trakterna av ditt hem).

"Janne " sa:
Oj då, kan förstår dig ... vet inte om jag lider med dig ... är man smållänning så är man (jag hade ju gjort samma sak då jag har mina rötter i trakterna av ditt hem).

Är väl det som är problemet med att vara smålänning, är det gratis kan dom inte säga nej..

Just nu skulle ja gärna byta bort denna 15-gradiga grådaskdag mot en 40-gradig soldag från Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp