Nej det finns ingen hund alls , Min bästa och enda riktiga vän , vet precis vad det handlar om , han har ett första hands sen 7 år tillbaka , men bor inte i den och inte uthyrd , han köper när det blir BRF i slutet av denna månad , då för ca 2.1 -2,2 millar . han säger sig veta vad du säger ,dvs att de säljs för upp till 4,6 mille ,, men jag är tveksam till dessa priser om det kraschar , då kanske han inte ens får tillbaka sina 2,2 millar som han då tänker köpa för ,, kanske får man bara en mille , vad vet jag då loosar han ju två upp till vad han tror sig kunna få , så tänkte jag , men jag gör inga bostadsaffärer ,så vad fn vet jag , vill bara hans bästa , en kanonkompis sen 35 år tillbaka .. såna finns det inte många
Nu har du allt snurrat till det mer än vanligt. Först skrev du att han riskerar att förlora 2 miljoner. Han ska omvandla sin hyreslägenhet till bostadsrätt och betala 2.1-2.2 miljoner, för en lägenhet som idag är värderad till 4.5 miljoner. För att förlora 2 miljoner så måste värdet sjunka från 4.5 miljoner till 0.1-0.2 miljoner. För att det ska inträffa krävs nog ett kraftigt vulkanutbrott i Island som förmörkar himlen för ett decennium, följt av en gigantisk jordbävning i Helsingfors som genererar en megatsunami i Stockholm som sedan gör att vartenda kärnkraftverk i Sverige går upp i rök. Och kanske dessutom att MP får 99% av alla röster i påföljande val. Det kan hända. Det kan det, men då behöver han nog inte oroa sig om sina pengar för då betalar man för sin mjölk med ett ägg.