C
Caveman™
Gäst
Absolut hahaaha, den fick du karma på din gamla horbock"BaBoo " sa:Horbockar har väl känslor de oxå![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Absolut hahaaha, den fick du karma på din gamla horbock"BaBoo " sa:Horbockar har väl känslor de oxå![]()
"BaBoo " sa:Hade nog skrivit in mig igen.. att ha stora belopp i en thaibank hade jag aldrig vågat i den bananrepubliken.
Är rätt stor "gambling" det handlar om när det gäller ens enda pensionspengar!
"Jonas " sa:Pga. Att Sverige inte har skatteavtal med Bahamas så kommer jag ju få skatta nærmare 50% till Sverige och får inte annat en garantipension, ingen rætt till sjukpeng, eller andra rættigheter som andra skattande Svenskar så næ ja blir inget skriva in mig igen och straffbeskattas før ingenting.
Væntar på besked från banken i Sverige om jag kan ha ett sparande dær, fick svar før ett par veckor sen att dom har skickat frågan vidare och skall komma tillbaks så snart dom har ett svar.
Verkar som det var klurig fråga før som sagt 2 veckor sen jag fick det svaret.
mycket snack på dig, gör rätt för dig och skriv dig i Norge där du har din arbetsgivare och du får alla rättigheter som vi andra skattebetalare. betala din skatt eller håll käften!"Jonas " sa:Pga. Att Sverige inte har skatteavtal med Bahamas så kommer jag ju få skatta nærmare 50% till Sverige och får inte annat en garantipension, ingen rætt till sjukpeng, eller andra rættigheter som andra skattande Svenskar så næ ja blir inget skriva in mig igen och straffbeskattas før ingenting.
Væntar på besked från banken i Sverige om jag kan ha ett sparande dær, fick svar før ett par veckor sen att dom har skickat frågan vidare och skall komma tillbaks så snart dom har ett svar.
Obs! du får INTE mer skatt än vi andra i Norge!!!!!"Jonas " sa:Pga. Att Sverige inte har skatteavtal med Bahamas så kommer jag ju få skatta nærmare 50% till Sverige och får inte annat en garantipension, ingen rætt till sjukpeng, eller andra rættigheter som andra skattande Svenskar så næ ja blir inget skriva in mig igen och straffbeskattas før ingenting.
"Caveman™ " sa:mycket snack på dig, gör rätt för dig och skriv dig i Norge där du har din arbetsgivare och du får alla rättigheter som vi andra skattebetalare. betala din skatt eller håll käften!
"Jonas " sa:Men vad hænder om jag tex. køper "global allocation fund" i Kasikorn bank, den førvaltas ju av Blackrock investment i Luxemburg.
Om Kasikorn Bank skulle gå under førlorar jag då pengarna, førvaltningsbolaget finns ju kvar i Europa?
VI??"Caveman™ " sa:Obs! du får INTE mer skatt än vi andra i Norge!!!!!
Jag följer ju de lagar som råder, se svalbardstraktaten....men jag sitter inte här och grinar, jag är karl nog att hålla käften! om det"BaBoo " sa:hahaha.. jo säkert att du hade betalat om du inte hade varit tvungen.. men e ju "häftigt att betala skatt"![]()
"Caveman™ " sa:Obs! du får INTE mer skatt än vi andra i Norge!!!!!
Nä jag jobbar åt ett Norskt företag i "friland" som Jonas, men jag betalar skatt!"BaBoo " sa:VI??
Jobbar du oxå i Norge?
Du har andats in för mycket thinner..!"BaBoo " sa:Nja..
som vanligt har du noll koll
"Historien visar att aktier är en överlägsen sparform. Ingen annan tillgång – vare sig fastigheter, obligationer, konst eller antikviteter – ger en sådan avkastning som aktier. De senaste 100 åren har Stockholmsbörsen (Affärsvärldens Generalindex) stigit med ungefär 10 procent per år i genomsnitt. Detta trots oljekriser, fastighetskriser och IT-krascher.
I USA, som har ännu äldre statistik, har man kunnat mäta avkastningen sedan 1802, alltså över 200 år. Även där finner man samma utveckling."
http://www.investeraren.se/aktieskola.shtm
En bostad kan aldrig bli en investering eftersom en investering ger dig pengar på kontot var månad/år, ett boende är raka motsatsen, det vill säga den kostar dig pengar var månad/år.
Den dagen du säljer måste du ju bo nån annanstans och denna "annanstans" har haft samma prisutveckling som din förra/gamla bostad.
Att banker och folk hela tiden envisas med att kalla sina bostäder för en investering är självbedrägeri.
Finns ett index över 100 år som visar att bostaden inte ökar ett skit i värde (reella värde), om du köpte ett hus för 200 000:- på den tiden när du hade 7.50 i timlön eller ett för 2 miljoner när du hade 75 spänn i timmen blir ju lixom samma sak![]()
"Jonas " sa:Vadå Norge har la inget med Norge att gøra det hær rederiet?? Ær Kanadensiskt har ett kontor i Norge men inget Norsk, flaggan ær Bahamas, Vi lasttar på alla Europeiska oljefælt inte bara Norge som har Olja..
Sen på vilket sætt gør jag inte rætt før mig jag har betalt igen min del har inget att vænta ifrån Sverige och nyttjar inget från Sverige mer æn mitt pass.
Hoppas myndligheterna gör sitt jobb och skönhetstaxerar och efterskänker dessa få kronor till kronofogden :-D"BaBoo " sa:Men har du jobbat i Sverige så måste det finnas lite pensionspengar som företagen du jobbat för betalat in?
"Caveman™ " sa:Obs! du får INTE mer skatt än vi andra i Norge!!!!!
"Jonas " sa:Nu handlade tråden om investeringar i Thailand som utskriven så kan man ju inte æga fastigheter i Sverige, det var skatteverket noga med att førklara nær jag skrev ut mig. Tråden handla enbart om investeringar i Thailand, læs runbriken.
"Hans Svensson " sa:Du har andats in för mycket thinner..!
Aktier är lottsedlar....Väljer du RÄTT aktie kan det gå bra annars förlorar du!
"Hans Svensson " sa:Vet det Jonas....men nu pratar du om din framtida pensionering då får du vidga vyerna, - kan du äga en "sommarstuga" i Göteborgs skärgård?
Hur du än löser det, att ha allt i Thailand är inte bra, händer något sk-t vilket det brukar göra förlorar du allt!