IPTV populärt

Hej

Vi har Netflix hemma med svenskt abonnemang, det var som vanligt pojken som låg bakom det, men jag har faktiskt sett en hel del serier och filmer där också, visst är kostnaden per månaden några hundra men det är det faktiskt värt.

Mvh isan lover
Det blir mycket pengar då man lägger ihop allt, Netflix några hundra, IPTV några hundra, internetabonnemang några hundra, tv-kanaler några hundra, telefon några hundra osv.

Japp det som stör mig är att är du svensk skall du betala mer än thailändsk.
Men eftersom bodde i Thailand när starta det så har jag thailändskt pris här och uppger att på semester i Sverige.
Hej

Förmodligen är väl priset delvis baserat på lönenivåerna i respektive land.

Mvh isan lover

Hej

Jag har avsiktligt inte nämnt ett ord om vilken typ av abonnemang vi använder oss av här i huset, kul att se dig spinna vidare och anklaga mig utan att ha en aning om hur det ligger till i verkligheten, men det är ju så bl.a du brukar agera på forumet.

Det är lika löjligt som om jag skulle påstå att du just nu sitter i kalsongerna framför datorn och har bruna tofflor på dig. :)

Mvh isan lover
Du kunde inte låta bli brunsmetningen som är något utmärkande när sossar har slut på argumenten. :thumbsdown:

Vilken typ av IPTV-abonnemang folk här använder vet de väl förhoppningsvis själva. Är det skötsamma leverantörer som gör rätt för sig licensmässigt etc, då är det ju bara en teknik som alla andra.
Men andra oseriösa leverantörer som erbjuder 1000-tals kanaler till lågt pris är i princip alla riktigt fula fiskar. Dessa verksamheter ger den organiserade brottsligheten, som även sysslar med human trafficking och droghandel, oerhörda summor. Så det är nåt som de som använder dessa tjänster (olagliga IPTV-tjänster) behöver förlika sig med. Men har man inget emot human trafficking eller droghandel, så körs det väl på. Man kan alltid låta sin minderåriga son agera målvakt....

Och som de som stöder både trafficking och droghandel redan påpekat, är detta i juridisk bemärkelse en gråzon. Men är man inte efterbliven finns det inga tvivel vilka verksamheter man stöder om man är kund hos dessa. Så det beror nog helt enkelt på vilken moralisk kappa de har på sig för dagen helt enkelt.

Hej

Jag har avsiktligt inte nämnt ett ord om vilken typ av abonnemang vi använder oss av här i huset, kul att se dig spinna vidare och anklaga mig utan att ha en aning om hur det ligger till i verkligheten, men det är ju så bl.a du brukar agera på forumet.

Det är lika löjligt som om jag skulle påstå att du just nu sitter i kalsongerna framför datorn och har bruna tofflor på dig. :)

Mvh isan lover

Med tanke på hur du spinner skitsaker i evigheter så skulle vi ju även kunna dra det här i långbänk :)
Betalar ni (din underhuggare) i Bitcoin eller hur smyger du under radarn i det här fallet?
MIsstänker att du på något vis drar av det på skatten (ja din revisor, inte du förstås)

/ SatanG

Sen tycker jag man skall röva, dessa bolag höjer pris efter inkomst.
Netflix jag har premium, kostar mig tror betalar runt 200-300 baht, i sverige kostar runt 190kr.
Kanske inte 1/4 men billigare.
Dom är jävla rövarbolag som sätter priser efter inkomst.

De sätter priset efter bärkraft i olika länder.
Det är väl bra att de i länder med mindre inkomst också kan kolla lagligt och inte behöva göra som @Isan Lover :)

/ SatanG

Du är mer än lovligt korkad ibland. Varför nämnde du färgen på tofflorna om det inte hade någon betydelse.
Gissar att vi numera från västkusten kommer höra mest om tofflor (i dess färg) i denna tråden. Det här med "gråzonad" IPTV och dess medföljande tveksamma verksamheter är nog inget han längre vill kännas vid.

Gåskostym på, cirkulera, inget att se här........ :afro:

Gissar att vi numera från västkusten kommer höra mest om tofflor (i dess färg) i denna tråden. Det här med "gråzonad" IPTV och dess medföljande tveksamma verksamheter är nog inget han längre vill kännas vid.

Gåskostym på, cirkulera, inget att se här........ :afro:

Personligen så hade jag struntat i vem det göder och jag hade kört med IPTV utan att blinka…om det hade varit så att jag spenderade tid med att se på tv.
Jag har ingen vidare moral, men har inte heller behov av att låtsas som att jag har det.

De få gånger jag ser på TV kan jag betala för mig på ett vettigt sätt.

De sätter priset efter bärkraft i olika länder.
Det är väl bra att de i länder med mindre inkomst också kan kolla lagligt och inte behöva göra som @Isan Lover :)

/ SatanG
Det är ju en självklarhet som knappast behöver kommenteras.
Men sen är frågan är det så mycket dyrare att sända här så att tex en dubblering av priset är rättfärdigat eller är det ren vinst?
Att någon tjänar mer rättfärdigar inte en extra kostnad.

Men sen är frågan är det så mycket dyrare att sända här så att tex en dubblering av priset är rättfärdigat eller är det ren vinst?

Man kan alltid bestämma sig att betala det man tycker att det egentligen är värt.
IL har ett färdigt upplägg för det.

Man kan alltid bestämma sig att betala det man tycker att det egentligen är värt.
IL har ett färdigt upplägg för det.
Japp det gör jag med.
Förutom netflix och internet har jag inga onödiga mjukvaroprogram.
Operativsystem och program på dator och tel är gratisprogram, förutom ett spel jag köpte när sjukskriven.
Men även det blev billigare då jag är registrerad som boende i Thailand på steam vilket gjorde att spelet blev billigare.
Vanlig tel ringer jag aldrig på så har bara ett kontantkort.

Senast ändrad:

Om det är dyrare eller inte att sända i Sverige än Thailand, ingen aning.
Det är maximering som gäller överallt och de (företagen) jobbar ju under de förutsättningar de har för att skapa mesta möjliga vinst.
Inte alltid så kul men det är ju så även de flesta av oss individer jobbar, kan vi tjäna mer så gör vi ju gärna det. Är företaget börsnoterat så vore det tjänstefel att inte tänka så. Kanske jag är extra cynisk men det är väl så världen funkar.

Du (och de flesta av oss andra) tänker ju själv liknande när du väljer att köpa i Thailand istället för i Sverige då det lönar sig.

/ SatanG

Tillbaka
Topp