A
Anonyma
Gäst
Men mer troligt 20 milj irl10,6 miljoner skrivna och registrerade 2018...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Men mer troligt 20 milj irl10,6 miljoner skrivna och registrerade 2018...
amma sak med hjälmtvång, när vi kom så i Udon ok 70 % hade hjälm, 5 km mot vår by 10 %. Vi åkte också på en liten tripp mot
laosgränsen där var det kanske 2 % som hade hjälm. Missförstå inte jag tycker man ska ha hjälm på Mc. Det värsta jag sett när
jag sitter med morgonkaffet var en familj på 5 st på samma moppe, en pojke på ca 10 år var tvungen stå på dynan för att rymmas
Vad beror det på att folk skippar hjälm i så stor utsträckning? Ser även svenskar som kör utan hjälm eller med hjälmen hängandes på styret som några jubelidioter i hopp om att undvika böter i Phuket.
Kan tycka att i ett land där folk dör som flugor i trafikolyckor så borde nästan nyheterna i sig vara reklam för hjälm. Nog för att reinkarnation kanske är trevligt men det kan väl vänta en dag till
Instämmer till fullo.Det tyder på mycket låg intelligens.
200 i böter och 200 att köpa hjälmen. Men om man betalade på stationen så blev det 100. Trots det så hängde den på styret för "den sabbar frisyren" och på kvällen kunde folk inte ha den på "för visiret gör att man inte ser nåt" så då kunde man lägga den hemma. Lite av vad man fick höra förr i Udon innan kontrollerna började. Jag hade en Italiensk Nolan som man kunde se genom även på kvällen så den fick va på då medHjälmarna i Phuket var typ dåliga hockeyhjälmar när jag var där sist men det var ett tag sedan och man slapp 300bath i böter med den.
Tror aldrig jag hade på mig den och turistguiden visste var polisen fanns.
200 i böter och 200 att köpa hjälmen. Men om man betalade på stationen så blev det 100. Trots det så hängde den på styret för "den sabbar frisyren" och på kvällen kunde folk inte ha den på "för visiret gör att man inte ser nåt" så då kunde man lägga den hemma. Lite av vad man fick höra förr i Udon innan kontrollerna började. Jag hade en Italiensk Nolan som man kunde se genom även på kvällen så den fick va på då med
Här se man dom flesta av yngre generationen använda hjälm på större vägarna, dom äldre ger sjutton i det, förutom en som kör omkring med nått som påminner om en nazist hjälm på huvudet.