Kan du pricka in Asiens länder på kartan

Kentha

Forumveteran
Jag lyckades över förväntan. Är det någon som klarar 51?

Fenomenalt! Du kan verkligen pricka in Asiens länder på kartan!
Dina kunskaper om Asien ligger på guru-nivå.

Hos oss sprids ofta en ensidig bild av Asien som kontinent, trots att där i själva verket finns en enorm mångfald av kulturer, språk, religioner och länder.

Du vet och kan mycket – och kanske snappade du upp något du inte ännu visste i detta quiz!
Totalpoäng 50 / 51

Alldeles för lätt med 3 olika svarsalternativ. Kommer ihåg från skolan när vi fick en blindkarta över Afrikas länder och skulle namnge så många vi kunde. Jag var kanske 15 år och efter halva tiden reste jag mig och sa att jag var klar, alla rätt + att jag dessutom prickat in de spanska enklaverna i Marocco.

Alldeles för lätt med 3 olika svarsalternativ. Kommer ihåg från skolan när vi fick en blindkarta över Afrikas länder och skulle namnge så många vi kunde. Jag var kanske 15 år och efter halva tiden reste jag mig och sa att jag var klar, alla rätt + att jag dessutom prickat in de spanska enklaverna i Marocco.
Och med det sagt så fick du 51 rätt då, eller?

Ja där har jag varit och bunkrar Ceuta är det du menar antar jag

Liknande trådar

Tillbaka
Topp