Kära forummedlemmar, behöver ert stöd

P

Pjodd

Gäst
Då var man hemkommen efter en utflykt till ett tempel 2,5 timmar hemifrån, i en by där jag bara såg en bil , ett par moppar och enstaka cyklar. Längs gatan höll man på att gräva ner byns första kommunala vattenledningar som till synes såg ut att vara byborna själva. Mycket charmig by hyfsat nära Laos.
Vi handlade lite lokalt odlade tomater (som vi egentligen inte behövde) och annat skröffs bara för att lämna lite pengar i byn.
I templet fick man byta om till Laokläder innan man fick komma in. Jag tog en bild på det hela men lägger inte upp den här då era bildskärmar riskerar att gå sönder eller TS's server krashar:laugh:

Så nu till ämnet!
Jag har under lång tid funderat på att sluta röka. Förra gången jag gjorde det så gick jag upp nästan 15kg när jag medvetet började röka igen för att sluta öka i vikt. Men idag har jag bestämt mig att ikväll så röker jag upp mina sista cigaretter och när jag vaknar i morgon så är det färdigrökt!
Gör en liten ceremoni av det hela:) har dukat upp med whisky som avsked.
Ska städa undan askkoppar och tomma ciggpaket och mentalt förbereda mig på att cigg är äckligt.
Den mentala träningen fungerade bra senast.

Skål mina forumvänner, önska mig lycka till;)

Ngn som vet om det finns ngn typ klocka/tidtagare man klistra in så jag kan följa hur länge jag varit rökfri?

Då var man hemkommen efter en utflykt till ett tempel 2,5 timmar hemifrån, i en by där jag bara såg en bil , ett par moppar och enstaka cyklar. Längs gatan höll man på att gräva ner byns första kommunala vattenledningar som till synes såg ut att vara byborna själva. Mycket charmig by hyfsat nära Laos.
Vi handlade lite lokalt odlade tomater (som vi egentligen inte behövde) och annat skröffs bara för att lämna lite pengar i byn.
I templet fick man byta om till Laokläder innan man fick komma in. Jag tog en bild på det hela men lägger inte upp den här då era bildskärmar riskerar att gå sönder eller TS's server krashar:laugh:

Så nu till ämnet!
Jag har under lång tid funderat på att sluta röka. Förra gången jag gjorde det så gick jag upp nästan 15kg när jag medvetet började röka igen för att sluta öka i vikt. Men idag har jag bestämt mig att ikväll så röker jag upp mina sista cigaretter och när jag vaknar i morgon så är det färdigrökt!
Gör en liten ceremoni av det hela:) har dukat upp med whisky som avsked.
Ska städa undan askkoppar och tomma ciggpaket och mentalt förbereda mig på att cigg är äckligt.
Den mentala träningen fungerade bra senast.

Skål mina forumvänner, önska mig lycka till;)
Kanske jag borde göra slag i saken och följa ditt exempel.

Lycka till, men bilden från templet måste du ju lägga ut. har man sagt A ...

5555 aldrig!!!:laugh::laugh::laugh:

Hittade ngt annat som även räkar hur mycket pengar man sparat under tid.
Mina thaicigg har gått upp med 14B till 63B för ett paket. Ska spendera sommaren i Sverige så om jag berättar för programmet att priset är 4€/paket så borde det bli ett vettigt genomsnittspris? Hemma kostar dom väl över 50 spänn.

BTW finns det fler som vill/är intresserade av att sluta röka? Vore nice om vi kunde hållt sällskap.

Senast redigerad av en moderator:
Jag är säker på att @admin kommer att läsa detta och fixa till det hela efter bästa förmåga.

Och jag vill önska dig ett stort Lycka till! Att sluta röka är säkert minst lika svårt som att gå ner i vikt, det är jag övertygad om. Jag har aldrig varit rökare med jag vet det mesta om viktnedgång och det är fruktansvärt svårt. Än en gång Lycka till! :wai:

Jag är säker på att @admin kommer att läsa detta och fixa till det hela efter bästa förmåga.

Och jag vill önska dig ett stort Lycka till! Att sluta röka är säkert minst lika svårt som att gå ner i vikt, det är jag övertygad om. Jag har aldrig varit rökare med jag vet det mesta om viktnedgång och det är fruktansvärt svårt. Än en gång Lycka till! :wai:

TACK!
Du är en klok man som inte inte börjat med detta elände.
Vi andra får trösta oss med att vara stolta att vi slutat:)

Bra idé det här. :) Vi kanske skulle döpa om den till "Stora rökavslutartråden" eller något? Jag har aldrig rökt själv, bortsett från att jag har testat ett par gånger, men jag har förstått att det för många är svårt att sluta. Lycka till på er båda två, och hoppas att ni blir fler snart! :)

Bra idé det här. :) Vi kanske skulle döpa om den till "Stora rökavslutartråden" eller något? Jag har aldrig rökt själv, bortsett från att jag har testat ett par gånger, men jag har förstått att det för många är svårt att sluta. Lycka till på er båda två, och hoppas att ni blir fler snart! :)

Tack snälla!
Det är ett jäkla ofog som man dras (dragits) med.

Det luktar illa, man luktar illa (kanske därför jag inte fått telenr från 7/11 brudarna;) (från en annan tråd)), dålig kondition, kortare livslängd, sämre smak (förvisso tacksamt med vissa rätter här)
Men vi ska inte fokusera på det negativa, vi är positiva människor och det är det positiva som driver oss framåt.
Vi (jag och @Jonas) Kommer att lukta gott, se bättre ut (kanske vi tom får ett telenr på baksidan av 7/11 kvittot:laugh:), leva längre (för kroppen har en fantastisk förmåga att återhämta sig från gifter), känna smaker på maten utan att behöva salta ihjäl talriken...

Vi fixar detta!!!

Då borde du veta hur man går UPP i vikt, borde gå upp ca 30 kg.

Parkera vid stenbordet, ät onyttig mat, häv i dig en massa öl och rör dig inte ur fläcken. Då borde du lyckas. ;)

Då har jag svaret,Tack !!
Gör ju inget av detta,utom att jag bara sitter på Biken så fort jag har möjlighet.
Var lite besviken på Pattaya Bike week inget att titta på, var fanns alla snygga hojar?+

Liknande trådar

C
Svar
164
Visningar
11 K
Anonym
A
A
Svar
7
Visningar