Kinesiska hotellbokningar minskar rejält efter båtolyckan.

Det finns tydligen ett antal rasister på forumet. I Nya Sverige vill man förbjuda rasistiska organisationer så då blir nog det här forumet förbjudet snart.

Hej

Det finns problem med dom s.k ”Zero dollar Tourists” ifrån Kina och det måste väl även du ha hört talas om, det finns nog fog för en del kritik här, tycker du inte det så googla på Kineser som äter buffé, uppför sig illa o.s.v, tror även att du kommer att inse att dom uppför sig underligt minst sagt.

Att ta upp dom problem som finns med denna turism är väl knappast rasistiskt, att sopa detta under mattan och låtsas som om det inte existerar vore fel, själv tillhör jag dom som har varit med i samma lokal och ätit buffé när Kinesbussarna rullade in, det var i.o.f.s i Indonesien men beteendet var exakt likadant som på dom filmer som nu visas ifrån Thailand.

Personalen bad oss andra gäster om ursäkt för Konesernas beteende, personalen levererade sedan grillspett och skaldjur direkt till vårt bord annars hade vi aldrig fått några, Kineserna tog hela brickorna som ställdes i buffén och sprang iväg till sitt egna bord, dom fyllde fickor och väskor med mat, efter en knapp timma såg det ut som om det hade varit krig, dom återvände till sina bussar, det mesta av maten dom hade tagit till borden var halvätet eller knappt rört, ett slöseri och röra utan dess like.

Så jag förstår att Thailändarna och andra länders turister klagar på uppförandet eller snarare bristen på detta.

Mvh isan lover

Om det är något jag INTE är, så är det rasist!! :) Hur nu @gunnarg fick till det vet jag inte. Det är enbart fakta av mina upplevelser, och flera andras liknande erfarenheter i Thailand.
Kanske @gunnarg tillhör dem som gillar rasistiska organisationer?
Läs: Det finns tydligen ett antal rasister på forumet. I Nya Sverige vill man förbjuda rasistiska organisationer så då blir nog det här forumet förbjudet snart.

Nu råkar jag älska Asien/ Thailand och bor tillsammans med en mörkhyad kvinna som jag älskar.. Hade jag varit rasist hade jag väl inte bott med en mörkhyad tjej?? Jag har vänner från hela världen. För mig är alla lika värda.
Vad vi diskuterade var Kineser som bär sig illa åt. Man rensar inte matbordet och hamstrar. Man spottar inte på folk. Man uppför sig. :wai:
Klart att det är rasistiskt att peka ut en (folk)grupp som ett problem. Det är själva definitionen på rasism. Men menade du nu bara de kineser som roffar åt sig så är det ju en annan sak. Fast jag gillar ingen som roffar åt sig.

Knappast rasistiskt av @Pepsi bara ett konstaterande som jag kan verifiera, bortsett från japaner. Du borde veta eftersom du ju bor i paradiset. o_O
Jag bor här med men märker inte av det hemska med Kineser, men gjorde jag ju inte med Ryssar heller så jag hänger antingen på andra ställen eller är mindre känslig.
Kan störa mig på en Kines, ryss etc men oftare Engelsmän eller Australienare.
Enda jag störde mig ett tag på var under zero dollar tour tiden, det va hopplöst att ta sig fram i Pattaya ett tag med alla Kinesbussar, men har blivit bättre nu.
Sen var det Kines som hade båt touren frontad av Thai, så nu kommer nya regler IL kan gnälla på.

5555 Varför döper du inte om din restaurang till "Chinese Corner" ? Varför "Scandinavian Corner" med dessa dumma turister? Skicka ut @Kycklingen !
Hon är ju turist.. ;) Och alla dumma turister bojkottar du från din bar.. Sätt upp en skylt! Only for Chinese in Thailand.. :):) Tror det fungerar bra..
Thailändarna hade haft det bra om de kunnat leva på sin lön.. ;)
Ojojoj, läs Gotlands inlägg en gång till, du missuppfattade tydligen hela hans inlägg.

Det är stor skillnad på turistgrupper som kommer i busslass mot dom som har bott här i landet i flera generationer.

Klart att det är rasistiskt att peka ut en (folk)grupp som ett problem. Det är själva definitionen på rasism. Men menade du nu bara de kineser som roffar åt sig så är det ju en annan sak. Fast jag gillar ingen som roffar åt sig.
Rasistiskt blir det om man åsyftar deras hudfärg/ras, här diskutetas enbart uppträdande.

Om det är något jag INTE är, så är det rasist!! :) Hur nu @gunnarg fick till det vet jag inte. Det är enbart fakta av mina upplevelser, och flera andras liknande erfarenheter i Thailand.
Kanske @gunnarg tillhör dem som gillar rasistiska organisationer?
Läs: Det finns tydligen ett antal rasister på forumet. I Nya Sverige vill man förbjuda rasistiska organisationer så då blir nog det här forumet förbjudet snart.

Nu råkar jag älska Asien/ Thailand och bor tillsammans med en mörkhyad kvinna som jag älskar.. Hade jag varit rasist hade jag väl inte bott med en mörkhyad tjej?? Jag har vänner från hela världen. För mig är alla lika värda.
Vad vi diskuterade var Kineser som bär sig illa åt. Man rensar inte matbordet och hamstrar. Man spottar inte på folk. Man uppför sig. :wai:
Man kan vara rasist trots att man är gift med en mörkhyad kvinna.Judar är inte mörkhyade och judehat är verkligen rasism.

Man kan vara rasist trots att man är gift med en mörkhyad kvinna.Judar är inte mörkhyade och judehat är verkligen rasism.
Kan vara...
Förklara nu istället exakt vad som var rasistiskt i Pepsis inlägg?

Ingen här har uttalat sig om Kineser generellt, bara om Kinesiska turister i Thailand som beter sig illa. Dvs en mycket liten del av den Kinesiska populationen.
På vilket sätt är det rasism?

Jag bor här med men märker inte av det hemska med Kineser, men gjorde jag ju inte med Ryssar heller så jag hänger antingen på andra ställen eller är mindre känslig.
Kan störa mig på en Kines, ryss etc men oftare Engelsmän eller Australienare.
Enda jag störde mig ett tag på var under zero dollar tour tiden, det va hopplöst att ta sig fram i Pattaya ett tag med alla Kinesbussar, men har blivit bättre nu.
Sen var det Kines som hade båt touren frontad av Thai, så nu kommer nya regler IL kan gnälla på.

Hej

Det kan ju kanske bero på att du inte äter buffé så ofta på samma ställe som dessa och inte jobbar direkt med dessa som många Thailändare.

Mvh isan lover

Håller med dig att dom är fruktansvärda, hade parkerat pickupen på färjan till Koh Chang, nästan helt ensamma på färjan.

Hann inte blinka så hade vi 30-40 kineser runt oss, fanns hur mycket plats som helst men självklart skulle dom omringa oss:rolleyes::mad:
Att vi hade 2 barn i dubbelsulky struntade dom fullständigt i:(

Likadant på frukosten KC Grande, bara för att det va frukostbuffé fyllde dom flera tallrikar. Men käkade knappt upp en, nä fy och usch för deras beteende:mad:
Kineserna är mao de nya ryssarna

Rasistiskt blir det om man åsyftar deras hudfärg/ras, här diskutetas enbart uppträdande.
Uppträdande? Tja "steroeotyp rasism är en empirisk ogrundad uppfattning om hur en viss etnisk eller religiös grupp är eller hur den beter sig. Tex japaner är duktiga på teknik,svarta är bra på basket eller muslimer är terrorister." Jag lägger även till " kineser rensar frukostbuffe'.

Kan vara...
Förklara nu istället exakt vad som var rasistiskt i Pepsis inlägg?

Ingen här har uttalat sig om Kineser generellt, bara om Kinesiska turister i Thailand som beter sig illa. Dvs en mycket liten del av den Kinesiska populationen.
På vilket sätt är det rasism?
Om man i Nya Sverige säger något negativt om m..limer så blir man kallad rasist.Det är bara att byta ut m..limer mot kineser så vad är skillnaden? Rasist som rasist.

Om man i Nya Sverige säger något negativt om m..limer så blir man kallad rasist.Det är bara att byta ut m..limer mot kineser så vad är skillnaden? Rasist som rasist.
Vadå Man blir i Sverige?
Sluta slingra dig nu och visa vad Pepsi skrev som var rasistiskt.

Uppträdande? Tja "steroeotyp rasism är en empirisk ogrundad uppfattning om hur en viss etnisk eller religiös grupp är eller hur den beter sig. Tex japaner är duktiga på teknik,svarta är bra på basket eller muslimer är terrorister." Jag lägger även till " kineser rensar frukostbuffe'.

Att anta att muslimer är terrorister har med fördomar att göra, inte rasism. Finns muslimer av alla kulörer.
Det kan dock vara bra att kunna svänga sig med ordet i tid och otid för att skifta fokus på problem.

/ SatanG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp