Kinesiska hotellbokningar minskar rejält efter båtolyckan.

Om jag inte minns fel var det väl Thaksin S som hade Thai Rak Thai som slogan när han blev PM. Sorry OT. Såg ett klipp från Walking street där en stenrik Kines slängde sedlar omkring sig och brudarna kröp och slogs för att få så mycket de kunde, Kinesjä,,,n bara skrattade, usch för att bli sån.

Om jag inte minns fel var det väl Thaksin S som hade Thai Rak Thai som slogan när han blev PM. Sorry OT. Såg ett klipp från Walking street där en stenrik Kines slängde sedlar omkring sig och brudarna kröp och slogs för att få så mycket de kunde, Kinesjä,,,n bara skrattade, usch för att bli sån.
@Krille ! Ursäkta min dåliga kunskap.. Men hur fick du ihop att Thaksin S, som hade Thai Rak Thai ( Thai älskar Thai ) som slogan, med en stenrik Kines som slängde pengar omkring sig ?? Kanske jag som inte fattar... Men kanske andra vet bakgrunden till det? :(

@Krille ! Ursäkta min dåliga kunskap.. Men hur fick du ihop att Thaksin S, som hade Thai Rak Thai ( Thai älskar Thai ) som slogan, med en stenrik Kines som slängde pengar omkring sig ?? Kanske jag som inte fattar... Men kanske andra vet bakgrunden till det? :(

Taxen hade ett parti som hette Thai Rak Thai.

Taxen hade ett parti som hette Thai Rak Thai.
555... En slogan.. Men vad har det med kinesen som spred pengar runt sig att göra??
"Kines slängde sedlar omkring sig och brudarna kröp och slogs för att få så mycket de kunde, Kinesjä,,,n bara skrattade, usch för att bli sån."
Är Taksin kines? :confused::confused: Hans slogan var tydligen "Thai Rak Thai ( Thai älskar Thai )" :)

555... En slogan.. Men vad har det med kinesen som spred pengar runt sig att göra??
"Kines slängde sedlar omkring sig och brudarna kröp och slogs för att få så mycket de kunde, Kinesjä,,,n bara skrattade, usch för att bli sån."
Är Taksin kines? :confused::confused: Hans slogan var tydligen "Thai Rak Thai ( Thai älskar Thai )" :)
Thaksin är från kinesfamilj! Visste du inte det?

Det är allmänt känt, kanske därför han ville ha mer trots att han var född med silversked i mun!

Kanske det är videon på Takky då han går omkring i byarna och delar ut pengar till lokalbefolkningen innan valet som menas

/ SatanG?

Hej

Men då handlade det nog ändå om egna pengar, just nu hsr vi en Diktator som åker runt och delar ut 100 tals miljarder baht av statskassan i en privat PR kampanj inför det kommande valet, detta trots att det är förbjudet enligt lag och att alla andra kandidater fortfarande är förbjudna att kampanja.

Mvh isan lover

Hej

Men då handlade det nog ändå om egna pengar, just nu hsr vi en Diktator som åker runt och delar ut 100 tals miljarder baht av statskassan i en privat PR kampanj inför det kommande valet, detta trots att det är förbjudet enligt lag och att alla andra kandidater fortfarande är förbjudna att kampanja.

Mvh isan lover
Nu tar du i.

Ingen satsar mer än förväntad återbäring. Menar du att tidigare regeringar av Shinawatra skulle ha hushållat med statens medel?

Jag blir förvånad av den obalans som du tror råder mellan en junta och företag Shinawatra som drev Thailand.

Skillnaden som finns är att juntan prioriterar "lag och ordning" men problemet är att de inte vet vad korruption innebär.

Korruption verkar vara en blind fläck hos makthavare i Thailand, oberoende om de är affärsmän, politiker eller militärer.

Jag måste tillägga, för tydlighetens skull att Shinawatras affärsregeringar, inte var demokratiska, även hur populära de än var i de fattiga Isaan med uppköpta bychefer bland analfabeter.

Hej

Mvh isan lover

Ja det är möjligt det var egna undanhållna pengar han delade ut. Jag försökte bara hinta om vad det eventuellt rörde sig om i tidigare inlägg.

/ SatanG

Där har jag nog gjort ett tanke fel eller citerat fel inlägg.

Jag skrev dessutom OT. Jo jag vet att Thaksin har Kinablod i sig, men det var inte han som slängde pengar i en bar på Walking. Sen Pepsi får du läsa tidigare inlägg från en annan medlem, så får du ihop det:wai:;)

Men då handlade det nog ändå om egna pengar,

Egna pengar tillförskansade genom dubiösa affärsmetoder. Ingen skillnad mot nuvarande och inom en överblicklig framtid, kommande styre i Thailand.

Edit: Osäker på om det finns ord som "överblicklig framtid" hahaha.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp