Kinesiska hotellbokningar minskar rejält efter båtolyckan.

Ojojoj, läs Gotlands inlägg en gång till, du missuppfattade tydligen hela hans inlägg.

Det är stor skillnad på turistgrupper som kommer i busslass mot dom som har bott här i landet i flera generationer.
Hej @Kycklingen ! Jag missuppfattade inte @Gottland . Han skrev: "Ja alla dumma turister som kommer hit gillar dom inte, men resten av kineser då som bor här hade det inte vart for dom sa hade Thailandarna inte haft ett skit". Hur vet han det?
Jag föreslog att han kan bojkotta alla turister.. I så fall kan han leva på sin bar med boende Kineser. Inga turister..
Att han då skriver: "Du är inte lite dum du, jag skrev alla dumma Kinesiska turister men det fatta du vall inte!!!".

Tydligen ett djäkla humör på den där Gottland…?? Men kallar man mig DUM!! , så anser jag att man gått över gränsen lite.. Inget för TS direkt.
Ger helt fel signaler om hur man beter sig på forumet.. Inga personliga påhopp!!! Hur svårt skall det vara?? :wai::wai::wai:

Hej @Kycklingen ! Jag missuppfattade inte @Gottland . Han skrev: "Ja alla dumma turister som kommer hit gillar dom inte, men resten av kineser då som bor här hade det inte vart for dom sa hade Thailandarna inte haft ett skit". Hur vet han det?
Jag föreslog att han kan bojkotta alla turister.. I så fall kan han leva på sin bar med boende Kineser. Inga turister..
Att han då skriver: "Du är inte lite dum du, jag skrev alla dumma Kinesiska turister men det fatta du vall inte!!!".

Tydligen ett djäkla humör på den där Gottland…?? Men kallar man mig DUM!! , så anser jag att man gått över gränsen lite.. Inget för TS direkt.
Ger helt fel signaler om hur man beter sig på forumet.. Inga personliga påhopp!!! Hur svårt skall det vara?? :wai::wai::wai:
Och det var inget personligt påhopp på Gotland menar du?
Hans humör är inte värre än andras.

Påminner mycket om svenskarnas beteende på grisfester (buffé) när charterturismen tog fart till Kanarieöarna, Mallorca mfl ställen.
Inte var det bästa omdömen som gavs av lokalbefolkningen :):)

Hej

Ja det var ju grisigt har jag hört talas om kanske fyllde även Svenskarna väskor och fickor med kött och skaldjur där också.

Mvh isan lover

Kineserna är mao de nya ryssarna

Hej

Lite så skulle jag nog också välja att se på det, Kineserna är i mångt och mycket dom nya Ryssarna men kanske inte så lika när det gäller alkoholintaget, när jag började åka till Thailand var Tyskar inte så populära, dom ansågs av Thailändarna vara lite burdusa, överlägsna, klagade mycket och upplevdes nog lite som översittare.

Mvh isan lover

Hej

Ja det var ju grisigt har jag hört talas om kanske fyllde även Svenskarna väskor och fickor med kött och skaldjur där också.

Mvh isan lover
Man tog nog inte speciellt mycket med sig. Men i många fall var det riktigt svinaktigt beteende för övrigt, jag har varit på några svinfester så jag vet. Ni kanske minns Antonio från Sällskapsresan. Där har jag varit ett par gånger, snacka om svineri i en del fall. :eek:

Hej

Lite så skulle jag nog också välja att se på det, Kineserna är i mångt och mycket dom nya Ryssarna men kanske inte så lika när det gäller alkoholintaget, när jag började åka till Thailand var Tyskar inte så populära, dom ansågs av Thailändarna vara lite burdusa, överlägsna, klagade mycket och upplevdes nog lite som översittare.

Mvh isan lover
Ja det stämmer, i Phuket blev dom kallade Nekkerman efter resebolaget och ingen snackade engelska

Attj anta att muslimer är terrorister har med fördomar att göra, inte rasism. Finns muslimer av alla kulörer.
Det kan dock vara bra att kunna svänga sig med ordet i tid och otid för att skifta fokus på problem.

/ SatanG
Jaa du det jag skrev är nu definitionen av sterotyp rasism. Att du har en felaktig definition av rasism gör inte att du har rätt .... utan fel.

Att anta att muslimer är terrorister har med fördomar att göra, inte rasism. Finns muslimer av alla kulörer.
Det kan dock vara bra att kunna svänga sig med ordet i tid och otid för att skifta fokus på problem.

/ SatanG
Mig veterligen är inte muslim ras lika lite som att vara jude eller kristen. Så tala illa om dessa kan ju inte vara rasism. Fast de klart alltid bättre att låta bli men då blir det ju kan ska tyst värld. I Sverige tycks allting som inte följer någon jäkla värdegrund vara rasism. Man har lyckats devalvera många starka ord. :rolleyes:

Mig veterligen är inte muslim ras lika lite som att vara jude eller kristen. Så tala illa om dessa kan ju inte vara rasism. Fast de klart alltid bättre att låta bli men då blir det ju kan ska tyst värld. I Sverige tycks allting som inte följer någon jäkla värdegrund vara rasism. Man har lyckats devalvera många starka ord. :rolleyes:
@Mr.Jo ! Du har rätt i ditt tänk..!! Allt skall vara PK ( Politiskt korrekt) i Sverige när någon yttrar sig. Rasism har inte ett dugg med religion att göra.
För mååååånga år sedan startades uppror i USA pga skillnader mellan "svarta" och "vita".. Vilket var helt rätt. Då fanns det rasism... Vita och svarta fick inte gå i samma skola. Inte sitta på samma bänkar mm. Innan dess var det slaveri.. Nu missbrukas ofta ordet rasism..
Nu kan man kalla det för rasism mellan 2 "vita" eller 2 "svarta", som bråkar politiskt... Ekonomiskt... :(

Håller med dig @Micke.T ! Kineserna har noll hyfs... De beter sig som "svin" rent ut sagt. Vid flera tillfällen har vi bott på fina resortshotel i Phuket. Vid varje frukost och lunch kommer kineserna och Japaner in med tomma väskor... De fyller toppade tallrikar med mat i flera omgångar. Omöjligt att äta så mycket. Frugan reagerar lika dant varje gång. Va Fan!!! De fyller väskorna med mat varje gång.. :eek: Sedan klagar de på personalen på restaurangen att det inte finns mat till dem.. :confused:.
Att det på TS finns dem har en restaurang eller bar, som gillar kineserna pga de genererar inkomster till sig, får man väl ta det med en nypa salt. så länge pengar flyter in skiter man i allt. Thailand hade varit trevligare utan spottande, giriga kineser och Japaner. Och Ryssar. :wai::wai::wai:
Jag ser att du i flera trådar skriver om "kineser och japaner" som uppför sig illa.

Enligt mig uppför sig inte japaner illa utan enbart kineser, antagligen för att de inte vet bättre och är ovana att resa och umgås med andra kulturer.

Jag tycker att kineser OCH ryssar är de som beter sig illa, INTE japaner.

Jag ser att du i flera trådar skriver om "kineser och japaner" som uppför sig illa.

Enligt mig uppför sig inte japaner illa utan enbart kineser, antagligen för att de inte vet bättre och är ovana att resa och umgås med andra kulturer.

Jag tycker att kineser OCH ryssar är de som beter sig illa, INTE japaner.
Exakt, jag skrev det tidigare. Japaner är ytterst korrekta och skulle aldrig bära sig illa åt på det sättet.

Exakt, jag skrev det tidigare. Japaner är ytterst korrekta och skulle aldrig bära sig illa åt på det sättet.
Jag har problem att skilja Kineser, Japaner och Koreaner åt samt ibland även Thailändare förrän jag hör dom prata.
Dock är min personliga uppfattning att det är enklare att få till en enkel trevlig dialog med de kineser jag träffat mot koreaner och japaner som är mer slutna och kör sitt eget race.
Men då har det varit välutbildade och rika kineser från Shanghai eller Hongkong som behärskar en hyfsad engelska.
Kineser och även ryssar som reser på egen hand är trevliga världsvana människor mot de charterturister som de flesta av skribenterna träffar......;)
Man kan ju göra ett praktiskt test och ta in på några hotell typ Marriot, Hilton, Hyatt eller Mandarin Oriental som exempel och kolla vilka man träffar vid frukosten på morgonen :):):):)

Hej

Mvh isan lover[/QU
min kusin som hade en camping sa (tyskarna är väldigt krävande men det är snyggt efter dom, allt i bra ordning när de åker. )

min kusin som hade en camping sa (tyskarna är väldigt krävande men det är snyggt efter dom, allt i bra ordning när de åker. )

Hej

Det tror jag säkert stämmer, dom är kända för att ha ordning och reda.
Vi har haft Tyska hyresgäster här på sommaren och dom har vi aldrig behövt klaga på städningen för, men däremot några Svenska familjer.

Mvh isan lover

Nu är väl det en serie olyckor och inte bara denna sista.
Det har varit flera allvarliga bussolyckor, bussbränder. Flera speedbåtar i kollisioner, båtbränder och båtexplosioner samt några turbåtar som sjunkit utan dödsoffer.
Flera dödsolyckor med jetski har man ju läst om.
Kinesiska turister uppgår väl till kanske 20 miljoner så alla vill inte åka båt. Chiang Mai är ett av kinesernas största resmål.
Läste nyligen att det är 8,4% av kineserna som har ett pass och kan resa utomlands, när den siffran når 50% av befolkningen kommer dom även till din by för en kopp kaffe....
Phuket har väl 28 flyglinjer direkt till Kina och planerar att utöka till 34 bara i år.

Takk og pris at jeg bor i Isaan. Ingen russere eller kinesere så langt øyet rekker. Kun fred og ro på solsengen med en iskald Leo i hånda.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp