kolla här alla klimatskeptiker

Matilda

Aktiv medlem
Det jag inte gillar är avfallet från kärnkraften, om det löses så skulle det var optimalt och inget annat behövdes, Elflyg är nog ganska säkert att det kommer, gillar ju flyg och har hållt på med RC flyg sen 25 år tillbaka , flög massor under tre år i Thailand, Flymekutbildning 1972 sen ett år på Lintaverken, sen bilmek ett antal år för att sen jobba med fastigheter mest hela mitt yrkesliv , Flyg har alltid intresserat mig. el flyg i all ära , men när en spirfire startar upp eller en gammal Corsair warbird , då ryser jag och nackhåren reser sig , det är ett grymt sound
Woov :p
F4U har väl bara en fin ving-design. Motorn i en Spitfire är oslagbar,

Kunde inte låta bli att kommentera.

Senast ändrad:

TINY HOUSE

Medlem
OK , låter vettigt ock korrekt , Men fästanordningar skall väl hålla vissa krav antar jag , eller är det en fråga för trafik eller tekniska polisen vid ev vägkontroll
Ja idag om du har en last på släpet så är det väl spännband som gäller. Saken är väl den att lasten ska vara väl förankrad. Om du skruvar ihop syllen med ramen till trailern så är det nog ingen risk att det lossnar. Det ena binder det andra samman. Har en som vill bygga på en semi-trailer som man kan köra med BE.körkort med en tågvikt på 7 000 kg. Kan ju bli ett häftig bygge om han gör de

Semi-Trailer.png

Semi-Trailer 2.png

Skip

Forumräv
F4U har väl bara en fin ving-design. Motorn i en Spitfire är oslagbar,

Kunde inte låta bli att kommentera.
Håller med , skall se om jag kan hitta lite bilder frånmina Skalamodeller som jag byggde i Thailand , Hade både Corsair samt en en Bucker Jungmeister med en stjärnmotor . Samt en Spitfire , Spirfire var en elmotor , men en fin modell som en vän från UK byggt i Thaialnd

in-ka

Forumräv
Frågan är hur pass bra de är att dra runt ? Skulle vilja bygga ett själv på ett bra husvagnschassi , frågan är vad besiktningen säger
Bygg på en kraftig släpkärra som du kan ställa av huset från å besikta, så har jag gjort med en iofs liten husvagn som inte gick att regga ( en östtysk glasfiber vagn vänstervriden som jag är 555)

in-ka

Forumräv
OK , låter vettigt ock korrekt , Men fästanordningar skall väl hålla vissa krav antar jag , eller är det en fråga för trafik eller tekniska polisen vid ev vägkontroll
Om det ska vara lagligt få huset inte skruvas fast men kraftiga spänband funkar väl

TINY HOUSE

Medlem
Bygg på en kraftig släpkärra som du kan ställa av huset från å besikta, så har jag gjort med en iofs liten husvagn som inte gick att regga ( en östtysk glasfiber vagn vänstervriden som jag är 555)
Ja dom var inte stora. Trabbin och Wartburgern skulle ju kunna dra dom. Wartburgern gick ju att få med Golfmotorn i slutet

Matilda

Aktiv medlem
Håller med , skall se om jag kan hitta lite bilder frånmina Skalamodeller som jag byggde i Thailand , Hade både Corsair samt en en Bucker Jungmeister med en stjärnmotor . Samt en Spitfire , Spirfire var en elmotor , men en fin modell som en vän från UK byggt i Thaialnd
Gör så, Elmotorer är ju näst intill förbjudet i en skala modell =) Då får man i så fall ha nått stjärnmotorliknande i huven + en elmotor =) haha

Skip

Forumräv
Promet är att de ligger i en kvaddad Nexus 4 , sabbad skärm , så har svårt att få ut dem , men skall försöka

Skip

Forumräv
Gör så, Elmotorer är ju näst intill förbjudet i en skala modell =) Då får man i så fall ha nått stjärnmotorliknande i huven + en elmotor =) haha
Men det är fusk , hade en Saito trecylindig stjärnmotor i min Bucker Jungmeister, men den var mycket besvärlig att flyga , hela tiden så måste sidorodret med skevrodren i speciellt högersvänar , vet att fullskalan var det samma sak med , iofs vanligt med den typen av kärror , lade in det i radion sista tiden ,innan jag sålde den till en kille som kvaddade den först svängen , Samma med min Fina Sukhoi, i glasfiber och med en 60cc twinmotor(bensin ) i , nya ägaren (en Thai ) från Korat satte den i backen direkt , 40,000 thbt , tror han var lite ledsen

in-ka

Forumräv
Men det är fusk , hade en Saito trecylindig stjärnmotor i min Bucker Jungmeister, men den var mycket besvärlig att flyga , hela tiden så måste sidorodret med skevrodren i speciellt högersvänar , vet att fullskalan var det samma sak med , iofs vanligt med den typen av kärror , lade in det i radion sista tiden ,innan jag sålde den till en kille som kvaddade den först svängen , Samma med min Fina Sukhoi, i glasfiber och med en 60cc twinmotor(bensin ) i , nya ägaren (en Thai ) från Korat satte den i backen direkt , 40,000 thbt , tror han var lite ledsen
IMG_0474.JPG

Såg detta hemmabyggd i närheten av vår by flög riktigt bra, imponerande bygge gjort av en röjsågsmotor

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Ja Trabbin som skulle dra dom var väl byggda i något pappmaterial. När vi Åkte ner till Heidelberg på jobb i augusti 90 så stod det Trabbi överallt på A5 till Frankfurt am med motorhuven öppen och dom kokade i värmen.
På tal om Trabbin förresten: Vet ni hur många man som behövdes för att bygga en sådan? Det var faktiskt bara två, en som klippte och en som klistrade. ;):D

Där kan man snacka om miljöbovar. Jag var i Lübeck på julmarknad några veckor efter muren rasade 1989. Hela stan var full av Trabbis och Wartburgs, oljeröken från tvåtaktarna låg som en dimma över gatorna och tog bort den goda doften av Glühwein. Ett speciellt minne.

Topp