kolla här alla klimatskeptiker

Den indirekta skatten är rätt hög i USA har jag för mig
När jag var där sist 2009 så handlade jag kläder vilket var bra mycket billigare än i Sverige för samma märke och modell och kollade på tv-spel.
Dom sakerna var tydligt billigare i USA så på det iaf borde indirekt skatt varit lägre än i Sverige? Men annars ingen aning, läste när jag sökte skattetabell att skattetrycket var 16% lägre än Sverige?

När jag var där sist 2009 så handlade jag kläder vilket var bra mycket billigare än i Sverige för samma märke och modell och kollade på tv-spel.
Dom sakerna var tydligt billigare i USA så på det iaf borde indirekt skatt varit lägre än i Sverige? Men annars ingen aning, läste när jag sökte skattetabell att skattetrycket var 16% lägre än Sverige?

Det finns en massa ”fees” och annat om man t.ex har hus.
Sedan så är US varor billiga och europeiska varor dyra.
Fast nu är det en jävligt bra stund sedan jag var där sist, så hur det är med europeiska varor idag vet jag inte.

Det var finansminister Gunnar sträng som införde en tillfällig mervärdesomsättningsskatt OMS på 4,2%. Sträng lovade högtidligt att inte höja omsättningsskatten. Han höll sit löfte genom att byta namnet till mervärdesomsättningsskatt MOMS, och därefter successivt höja skatten.
Motsvarigheten på Kanarieöarna heter IGIC ( Impuesto General Indirecto Canario). Vi betalade ursprungligen 4,5% IGIC men skatten är sedan några år 7%. På exempelvis bilreparationer betalar vi bara 3% IGIC. Helt OK

Trpr de har arbetsgivaravgifter och moms och en del andra skatter precis som i Sweden
Nej moms, mervärdesskatt, finns inte i USA. Amerikanarna har mycket svårt att fatta vad moms är.

Sales tax däremot som kan bestå av både state och local. Dock väsentligt lägre skattesats jmf jämfört med europeisk moms.

Känns som samma sätt att argumentera som Hitler använde.....
Precis. Apor är flockdjur som lydigt följer sin ledare. Då behöver man inte tänka självständigt. Det gick inte bra i Tyskland 1933. Idag kör man ett nytt varv fast med en trio.
Dock, en tillnyktring i flocken är på gång. Hur klokt var det att stänga av all kärnkraft och importera kol från Colombia?

Prognosen för onsdag: 19 - 30 grader, torsdag 18 - 29 grader. Härligt!
Hur kommer min kropp att uppleva en grads temperaturskillnad?
Troligtvis känner den ingen skillnad alls. De som jagar 1,5 gradersmålet däremot är beredda att ställa om världsekonomin. Frågan är nu bara om det blir en grad varmare. Hur har temperaturen utvecklats de senaste 20 åren? Grafisk presentation från flygplatsen i Madrid:

Tillbaka
Topp