kolla här alla klimatskeptiker

jag för min del funderar på vad som orsakade de enorma klimatförändringarna som utan bilar och en överbefolkad jord inträffat under tusentals år, ja under ex. istiden mfl torkperioder
Här kan du tex läsa om detta. Lägg dock märke till att klimatförändringarna då tog enormt längre tid än det som sker nu.

Här kan du tex läsa om detta. Lägg dock märke till att klimatförändringarna då tog enormt längre tid än det som sker nu.
Det där är ju bara floskler, finns inga bevis på att det är människorna som påverkar klimatet i den utsträckningen som alarmisterna skriker om
Tror nog att vi påverkar, men hur mycket ? Detta styrs av folk som har enorma slantar att tgjäna på detta, om Inga förändringar fanns , hur skulle då klimatforskarna försörja sig :laugh2:

Det där är ju bara floskler, finns inga bevis på att det är människorna som påverkar klimatet i den utsträckningen som alarmisterna skriker om
Tror nog att vi påverkar, men hur mycket ? Detta styrs av folk som har enorma slantar att tgjäna på detta, om Inga förändringar fanns , hur skulle då klimatforskarna försörja sig :laugh2:
Fake news
Alternativ fakta
Konsperationsteori
.
det du skriver alltså.
.
Nä, nu ska jag flyga till Indien och hjälpa dom att bygga ut deras kolgruvor så att företag som har flyttat från Kina får den energi de behöver.

Du frågade om vad som orsakat tidigare klimatförändringar och jag gav dig ett tips om var du kunde läsa om detta. Där står INGENTING om att människorna påverkat dessa, absolut INGENTING !!! Läste du över huvud taget vad som stod i artikeln innan du kastade dig över tangenterna ?

Stora utsläpp och luftföroreningar är de historiska värsta orsakerna till stora klimatförändringar.

Helt utan hjälp från människor klarar ett större vulkanutbrott att påverka klimatet i många årtionden över hela jorden.

Utsläppen från naturliga skogsbränder i Kanada och Sibirien är större än vad människor klarar av att göra.

Stora utsläpp och luftföroreningar är de historiska värsta orsakerna till stora klimatförändringar.

Helt utan hjälp från människor klarar ett större vulkanutbrott att påverka klimatet i många årtionden över hela jorden.

Utsläppen från naturliga skogsbränder i Kanada och Sibirien är större än vad människor klarar av att göra.
Däremot finns det gott om skäggtomtar som e duktiga att lunta och sedan glömma att släcka innan de åker hem ;)

Folk har slutat tro på sagor även om de kommer från välavlönade politiker.

blinstyre.jpg

Sluta med klimatåtgärder.
... och fokusera på miljöförstöring samt bevarande av flora och fauna.

Några km ovanför oss är det "svinkallt", nu när molntäcket är borta rasar kylan ned och det var -10*C på morgonen!

Man undrar ju varför inte alla dessa, av människan skapade, ppm av CO2 ser till att isolera oss här på markplanet så att vi får det varmt och gott? :xmas_smiley:

Sluta med klimatåtgärder.
Flytta till säkrare platser.
En enda vulkan på Hawaii släpper ut mer skadliga gaser än människor?.

Blir Teide eller Hekkla nästa avgasrör?

Man skall inte underskatta The Guardian, pappersutgåvan kan ju brukas för att torka sig "där bak".
I den elektroniska utgåvan läser jag: "Det finns inga tecken på att koldioxidnivåerna går ner, än mindre att de når "den säkra" nivån" på 350 ppm". Säker nivå?
För mig är "den säkra nivån" 200 ppm CO2. Under den nivån slutar fotosynesen att fungera just på grund av koldioxidbrist. Vad som höjt temperaturen en smula tvistar de lärde.
Mer CO2 och litet mer värme har enbart varit positivt, det har lett till en grönare Planet. Mindre svält!

green.jpg

Man skall inte underskatta The Guardian, pappersutgåvan kan ju brukas för att torka sig "där bak".
I den elektroniska utgåvan läser jag: "Det finns inga tecken på att koldioxidnivåerna går ner, än mindre att de når "den säkra" nivån" på 350 ppm". Säker nivå?
För mig är "den säkra nivån" 200 ppm CO2. Under den nivån slutar fotosynesen att fungera just på grund av koldioxidbrist. Vad som höjt temperaturen en smula tvistar de lärde.
Mer CO2 och litet mer värme har enbart varit positivt, det har lett till en grönare Planet. Mindre svält!

green.jpg
Kan du inte länka till artikeln? The Guardian är ju en gratis online grej.

Grönköping, drabbat av såväl EU och klimatkrisen:
LÖVFÄLLNINGEN som enligt EU:s lövfällningsdirektiv skall vara avslutad senast den 20 november, hotas i år av alltför svaga vindar, i sin tur en beklaglig följd av klimatkrisen. Men Grönköpings kommunfullmäktige har nu bestämt att starka fläktar skall sättas upp här och var i naturen, på högsta effekt, för att blåsa ned de löv som inte å ett naturligt sätt singlar till marken inom given tidsram.

Grönköping, drabbat av såväl EU och klimatkrisen:
LÖVFÄLLNINGEN som enligt EU:s lövfällningsdirektiv skall vara avslutad senast den 20 november, hotas i år av alltför svaga vindar, i sin tur en beklaglig följd av klimatkrisen. Men Grönköpings kommunfullmäktige har nu bestämt att starka fläktar skall sättas upp här och var i naturen, på högsta effekt, för att blåsa ned de löv som inte å ett naturligt sätt singlar till marken inom given tidsram.

Thailands propellerminister i farten ? :-)

Jösses! Vad hon stammar när det ska svaras utan eget manuskript, Greta Thunberg i ett nötskal...

Jösses! Vad hon stammar när det ska svaras utan eget manuskript, Greta Thunberg i ett nötskal...

How dare you? En oanständig attack på helgonet Greta!
Greta och hennes polstrade kompis får mig att tänka på min företagsamma farfar.
Han lät timra ett sommarställe vid en insjö utanför Sundsvall till glädje för många generationer.
För att täcka underhållskostnaden förvärvade han ett stycke skog.
Vad skulle han tänkt om han sett skylten "Skogar är inte förnybara"?

kalt.jpg

Tillbaka
Topp