kolla här alla klimatskeptiker

Mitt företag jag jobbar för och som jag ägde i 20år har en omsättning på nära 100 miljoner med drygt 30 anställda och det kallar ni för oseriöst? Vilka idioter ni är. Vet du hur mycket pengar jag har bidragit med till skattkistan?

Aldeles för lite enligt Sossarna och deras pengaberäkningar, enda gången de är nöjda är när man personligen står framför dem "skinn"flådd och lyfter på kepsen, bugar och tackar för det lilla bidraget man har fått efter dragen skatt... :laugh:

@JBK.Ltd. ;)

Nja, men heja svenska facket som inte tillåter nåt Muskedunder komma hit till Sverige och vägra skriva under kollektivavtalet för sina anställda som alla andra seriösa företagare gör !! Skriver han under är ju allt frid och fröjd eller ?
Elon betalar mer och har bättre villkor jmf med Kollektivavtalet.

Sen har vi föreningsfrihet i Sverige. Skyddad i grundlagen.

Hej

Det är nästan bara små oansenliga företag som inte har kollektivavtal i Sverige, såg ett inslag om detta på Nyheterna idag, alla större företag har uppenbarligen kollektivavtal.

Mvh isan lover
Många företag och branscher har tecknat kollektivavtal för att det innebär fredsplikt mot strejker och inte för att innebär högre löner och villkor för sina anställda.

Många av dessa känner nu nog sig blåsta när man tvingas in i sympatiåtgärder och konflikter som man ville undvika med ett kollektivavtal.

För flera innebär det också förlorade intäkter för både företag och anställda.

Elon Musk om fackföreningar
Enligt Musk kan fackförbunden skapa en negativitet i bolagen, genom att ställa anställda mot ledningen.

– Många på Tesla har jobbat upp sig från produktion till högsta ledningen och där finns det inga herrar och bönder, alla äter vid samma bord.

Tesla-grundaren drar en parallell till GM (General Motors), där han menar att det finns en särskild hiss enbart för de högsta cheferna.

– Vi har ingenting sådant på Tesla. Jag känner faktiskt dem i produktionen för jag har själv jobbat där.

Elon Musk om fackföreningar
Enligt Musk kan fackförbunden skapa en negativitet i bolagen, genom att ställa anställda mot ledningen.

– Många på Tesla har jobbat upp sig från produktion till högsta ledningen och där finns det inga herrar och bönder, alla äter vid samma bord.

Tesla-grundaren drar en parallell till GM (General Motors), där han menar att det finns en särskild hiss enbart för de högsta cheferna.

– Vi har ingenting sådant på Tesla. Jag känner faktiskt dem i produktionen för jag har själv jobbat där.

Så var det i hamnen när jag jobbade där under studietiden, konstant bråk mellan ledning och markfolket.
Var påfrestande för bara negativitet för bråk mellan ledning och fack hela tiden vilket gick ut över alla.
Skulle bara ges igen ville den ene av parterna ha nåt så skulle det straffas tillbaks med att ta ifrån något, gällde båda parter och var så infekterat så blev dålig arbetsmiljö för alla.

Så var det i hamnen när jag jobbade där under studietiden, konstant bråk mellan ledning och markfolket.
Var påfrestande för bara negativitet för bråk mellan ledning och fack hela tiden vilket gick ut över alla.
Skulle bara ges igen ville den ene av parterna ha nåt så skulle det straffas tillbaks med att ta ifrån något, gällde båda parter och var så infekterat så blev dålig arbetsmiljö för alla.
Jag jobbade på ett stort svenskt internationellt företag och höll kurs för en av våra franska kunder (på franska). Ett av fackförbunden drog in oss i en strejk. Jag visste precis vad strejken handlade om och när företagsledning frågade vilken sida jag valde svarade jag lätt: företaget. Vår chaufför skulle hämta våra gäster från hotellet på morgonen.
Hur gör vi med det, undrade jag. Du får naturligtvis bilnyckeln, var svaret. Senare påstod några att jag inte varit solidarisk. När jag frågade varför man strejkat fanns det inte en enda som hade en susning. Toppstyrda fack är ingen att ha!

Hurra, redan kom den första julklappen:​

Sverige och ett stort antal andra länder har på COP28 enats om att tredubbla energin från kärnkraft. I Tyskland har man reagerat och satt på sig lämpliga huvudbonader. Dum som en Tysk!​

Dumstrutar.jpg

Jag undrar varför det inte satsas mera på att bygga flaskhalsarna i ledningsnätet mellan norra och södra Sverige?

Istället så gör man saker ännu värre genom att bygga ut ledningsnätet mellan Sverige och Tyskland ytterligare. Elpriserna i Sverige drivs upp väldigt mycket bl.a. därför att Tyskarna har varit så otroligt korkade att lägga ner all sin kärnkraft (även mycket kolkraft) för att gå ”All In” på rysk naturgas. Sicka Jxxla idioter!!!

Kan det måntro vara så att kraftbolagen inte är ett dugg intresserade att bygga bort flaskhalsarna för att kunna hålla fortsatt väldigt höga elpriser i elområde 3 & 4 d.v.s. södra Sverige? Vi ska ju inte dra in politik men de gör ju inte sitt Jxxlz jobb oavsett höger, vänster etc.och avregleringarna som skett är ju bara ett skämt. Den skulle leda till större konkurrens och lägre elpriser. Lurade igen och igen av lobbyisterna…Jösses!

Jag undrar varför det inte satsas mera på att bygga flaskhalsarna i ledningsnätet mellan norra och södra Sverige?

Istället så gör man saker ännu värre genom att bygga ut ledningsnätet mellan Sverige och Tyskland ytterligare. Elpriserna i Sverige drivs upp väldigt mycket bl.a. därför att Tyskarna har varit så otroligt korkade att lägga ner all sin kärnkraft (även mycket kolkraft) för att gå ”All In” på rysk naturgas. Sicka Jxxla idioter!!!

Kan det måntro vara så att kraftbolagen inte är ett dugg intresserade att bygga bort flaskhalsarna för att kunna hålla fortsatt väldigt höga elpriser i elområde 3 & 4 d.v.s. södra Sverige? Vi ska ju inte dra in politik men de gör ju inte sitt Jxxlz jobb oavsett höger, vänster etc.och avregleringarna som skett är ju bara ett skämt. Den skulle leda till större konkurrens och lägre elpriser. Lurade igen och igen av lobbyisterna…Jösses!

Nu har man tagit beslut och börjat bygga ut och förstärka transmissionsnätet från Norrland.
Beräknas vara färdigt 2040.

Bara håll ut så blir det billigare elpriser.

Tillbaka
Topp