kolla här alla klimatskeptiker

Pär Holmgren, den gamla vädergubben, hade väl uttalat sig om att svensken inte längre kommer ihåg hur man åker skidor typ 2020.
Han har väl iofs en poäng då norrbaggarna har dominerat en god stund.

Men man kan ju tycka att sådana ”experter” kanske bör vara lite mer balanserade om man nu inte vill bli till någon hallucinerande sekt.
Den extremisten och diktaturkramaren bör sitta på psyket. Synd att man tvingas betala hans lön.

Hej! Har ingen uppmärksammat Nasa's märkliga "justeringar" av de årliga väder obs runt om i världen sedan slutet på 1800-talet....? Jag återkommer med artikeln...;)

Pär Holmgren, den gamla vädergubben, hade väl uttalat sig om att svensken inte längre kommer ihåg hur man åker skidor typ 2020.
Han har väl iofs en poäng då norrbaggarna har dominerat en god stund.

Men man kan ju tycka att sådana ”experter” kanske bör vara lite mer balanserade om man nu inte vill bli till någon hallucinerande sekt.
Det är många i södra Sverige som inte har använt skidor eller skridskor utomhus på många år.

Den 25 december 1989 vaknade vi upp i ett övergivet militärläger i Sahara, jag trodde vi skulle frysa ihjäl. Dagen innan hade vi svettats på kamelrygg. Det enda som värmde var nyheten via kortvågsradion, att Rumäniens kommunistiske president Nicolae Ceaușescu hade avrättats av folket.
när han föll så var det det enda landet som inte hade statsskuld.

Det är många i södra Sverige som inte har använt skidor eller skridskor utomhus på många år.

Hej

Ja det råder inget tvivel om att det har blivit varmare, man kan ju bara se tillbaka på sin egen barndoms vintrar, då hade man blivit idiotförklarad om man hade påstått att det skulle komma att bli vintrar utan is och snö, ändå värre med gröna vintrar där folk plockar kantareller i januari.

Det man inte vet är väl exakt hur stor del av dessa förändringar som människan ligger bakom, men att vi har en del i detta råder knappast något tvivel om eftersom förändringarna nu går fortare än dom har gjort historiskt sett.

Mvh isan lover

Hej

Ja det råder inget tvivel om att det har blivit varmare, man kan ju bara se tillbaka på sin egen barndoms vintrar, då hade man blivit idiotförklarad om man hade påstått att det skulle komma att bli vintrar utan is och snö, ändå värre med gröna vintrar där folk plockar kantareller i januari.

Det man inte vet är väl exakt hur stor del av dessa förändringar som människan ligger bakom, men att vi har en del i detta råder knappast något tvivel om eftersom förändringarna nu går fortare än dom har gjort historiskt sett.

Mvh isan lover
Lilleman tyckte att det fanns mycket snö när gräset knappt var täckt. Det är inte utan att man tycker lite synd om barnen här nere som inte har upplevt vintrar när snön kunde ligga kvar i ett par månader. Visst kan det smälla till och bli kallt även nu men det blir sällan långvarigt.

Lilleman tyckte att det fanns mycket snö när gräset knappt var täckt. Det är inte utan att man tycker lite synd om barnen här nere som inte har upplevt vintrar när snön kunde ligga kvar i ett par månader. Visst kan det smälla till och bli kallt även nu men det blir sällan långvarigt.

Hej

Samma här lite mer norröver, vinter numera är mest gröna gräsmattor, regn och mörker.

I hela södra Sverige går det väl inte att spela bandy längre utan en hall, när jag var barn hade alla lag inte ens en konstfryst utomhus, man spolade grusplaner och spelade på sjöis, numera är det ju nödvändigt med konstfruset inomhus, så något sker.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover

Det är också som jag upplever det. Numera är det inte varje år som det är säkert att åka på sjöarna längre. Ingen som är yngre än 40 tror på mig när jag säger att jag har åkt bil på kattegatt. Då var jag ung och dum. men då kunde det vara möjligt vissa vintrar.

Vågar man påstå att sol och vindkraft är snyltare? Varför inte? Det hänger samman att dessa inte behöver stå för kostnaden att leverera el när man själva inte klarar det. Om den som sätter upp en vindkraftpark även tvingas installera ett dieselaggregat vid varje torn, inser vi vad elen från parken egentligen kostar. I England var det vindstilla den 13:de januari i år och anläggningar som drivs med fossila bränslen fick hoppa in. Kostanden för att stå i standby med ångtryck är extremt hög och elpriset hoppade upp från 0,48 kr till 16,80 kr.
Den som inte tror på det kan ju fråga vad det kostar att sätta upp solpaneler med eller utan batterier

Vågar man påstå att sol och vindkraft är snyltare? Varför inte? Det hänger samman att dessa inte behöver stå för kostnaden att leverera el när man själva inte klarar det. Om den som sätter upp en vindkraftpark även tvingas installera ett dieselaggregat vid varje torn, inser vi vad elen från parken egentligen kostar. I England var det vindstilla den 13:de januari i år och anläggningar som drivs med fossila bränslen fick hoppa in. Kostanden för att stå i standby med ångtryck är extremt hög och elpriset hoppade upp från 0,48 kr till 16,80 kr.
Den som inte tror på det kan ju fråga vad det kostar att sätta upp solpaneler med eller utan batterier
Egentligen så bör de äras som sätter upp ett batteripaket till sin solcellsanläggning och kapar elledningarna. Det kallas för gå of grid.
då är de absolut inte snyltare.
Men jag har förståelse för att du är irriterad. En kommersiell verksamhet som inte drar in till sina kostnader har inget existensberättigande.

Tillbaka
Topp