kolla här alla klimatskeptiker

Tur att vi, liksom Greta, alltid kan lyssna på "vetenskapen". :unsure: :unsure: :unsure:

liberal.jpg

Hmm... jo extremvädret tar sina liv det är trist

Du säger att den sidan är seriösa. "Climate change impacts has worsened" det beror nog vad de jämför med.

DxnclXHWwAAT5zA.png
du glömmer att myndigheterna blivit duktigare på att förvarna om oväder. Är osäker på vilken betydelse det har för dödstalen men om den faktorn inte är medräknad så är den här statistiken vilseledande.

du glömmer att myndigheterna blivit duktigare på att förvarna om oväder. Är osäker på vilken betydelse det har för dödstalen men om den faktorn inte är medräknad så är den här statistiken vilseledande.

Självklart är den vilseledande, teknik/utveckling på t.ex. byggnader, infrastruktur och bostäder långt säkrare idag.
Varningssystem på hurricanes etc finns ju också idag, samt ett långt förbättrat hjälpsystem.

/ SatanG

Jag gnuggar gruset ur ögonen, läser jag rätt?
Är det den tänkande journalisten Lena Andersson på SvD som kommer att vända trenden och slutar hänvisa till kloakpressen
som exempelvis ”The Guardian”? En mycket välskriven artikel:
Ja de sviker när de inte är kritiska tillfakta. Det är viktigt att det blir rätt när det gäller fakta och kontraproduktivt när det framförs överdrifter.
Att vi har en kris är klart men när det talas om världens undergång slutar jag läsa eftersom då kommer det grova överdrifter senare och jag inte kan lita på fakta. Lika dant när det talas om att det bara är positivt.
Vi kommer att få problem och frågan är mest hur vi skall tackla problemen, med dyrare mat och folkvandringar.

Ja de sviker när de inte är kritiska tillfakta. Det är viktigt att det blir rätt när det gäller fakta och kontraproduktivt när det framförs överdrifter.
Att vi har en kris är klart men när det talas om världens undergång slutar jag läsa eftersom då kommer det grova överdrifter senare och jag inte kan lita på fakta. Lika dant när det talas om att det bara är positivt.
Vi kommer att få problem och frågan är mest hur vi skall tackla problemen, med dyrare mat och folkvandringar.
Mer problem får vi hur vi än vänder oss. Solen bestämmer om det blir varmare eller kallare. Trenden är just nu kallare. Det verkliga problemet är en växande befolkning med krav på högre standard. Hög standare är för mig rent hav och ren luft.

Mer problem får vi hur vi än vänder oss. Solen bestämmer om det blir varmare eller kallare. Trenden är just nu kallare. Det verkliga problemet är en växande befolkning med krav på högre standard. Hög standare är för mig rent hav och ren luft.
skall vi gå efter solfläcksprognoserna för de närmaste åren så kan vi förvänta oss mindre värme från solen. Kommer ej ihåg vilken artikel jag såg det i. Det var visst i klass med 100årslägsta. Så ni som är CO2-skeptiker kan investera i snöskyfflar.

skall vi gå efter solfläcksprognoserna för de närmaste åren så kan vi förvänta oss mindre värme från solen. Kommer ej ihåg vilken artikel jag såg det i. Det var visst i klass med 100årslägsta. Så ni som är CO2-skeptiker kan investera i snöskyfflar.

Kommer det bara snöa hos skeptikerna?
Vem är förresten skeptiskt mot CO2, aldrig hört talas om att någon förnekar den men det kanske finns det med.
Köper en ny kvast till svärmor istället, tror den gör mer nytta än en snöskyffel i vårt fall här i utkanten av Bkk :)

/ SatanG

Svårt att föreställa sig att våra förfäder eldade "häxor" på bål. Häxorna anklagades bl.a för att "trolla med vädret" så att det blev torka som ledde till att skördarna slog fel. Dagens häxor kallas av outbildade individer för "klimatförnekare".
Man kan fråga sig om mänskligheten har utvecklats.
Flöt du så var du en häxa och skulle dö, sjönk du så var du oskyldig men dog ändå. Ingen kunde nästan simma.

Man har i vår Kommun återupptagit en religiös tradition som går ut på att tillsammans ber om nederbörd och en rik skörd. Åren 1948 - 1950 kallades på Kanarieöarna ”de torra åren”. Folk svalt och 12.000 kanarier emigrerade illegalt till Venezuela. Klimatflyktingar kallas det idag. På den tiden trodde man att regnet skulle komma om man bad till sitt skyddshelgon. Idag indoktrineras folk dagligen att det är Parisöverenskommelsen som kommer att rädda oss från att brinna i Helvetet. Homo sapiens är verkligen lättlurad.

Tillbaka
Topp